Note: You must be registered in order to post a reply. To register, click here. Registration is FREE!
T O P I C R E V I E W
IstvaN
Posted - 15 Apr 2004 : 16:10:53 Jeg er ny her og har derfor nye holdninger! Jeg har i min korte periode som DMT'er oplevet mange forskellige meninger om DMT's fremtid og vil derfor gerne have et overblik over hvad DU synes. Hvor bevæger DMT sig hen? Hvad synes du? Vær venlig at svare på følgende spørgsmål:
1) Hvad synes du om navnet Dansk Modem Turnering (DMT) og URL'en www.fifa-forever.dk? Nogen forslag?
2) Er DMT kun til EA Sports FIFA-serie, eller vil det efter din mening være en mulighed at spille fx Pro Evolution Soccer (PES) hvis/når der kommer en online-udgave af spillet?
3) Skal DMT være dansk eller skal der satses mere på Skandinavien? Eller skal DMT måske være internationalt? eller skal jyderne udelukkes???
4) Hvad synes du ellers er godt og skidt? Nogen gode idéer?
Vær venlig at besvare dem...
Min mening:
1) Jeg synes at Dansk Modem Turnering er et forældet og uattraktivt navn, og desuden fortæller det intet om at vi spiller Fifa. Mine kriterier for et nyt navn er:
-Det skal sige noget om at vi er danske/skandinaviske (som vi jo faktisk er). Dette kan gøres ved hjælp af at slutte URL'en på .dk (og .se og .no hvis der kommer mirrorsites) eller simpelthen skrive det i navnet i form af "Danish" eller "Royal" eller andet der associerer til Danmark/Skandinavien.
-Det skal selvfølgelig lyde godt, og en evt forkortelse skal også lyde godt.
-URL'en skal passe til. Jeg bryder mig ikke om at DMT har en helt anden URL (www.dmt.dk er jo taget). Det forvirrer bare de nye.
-Navnet skal sige noget om at vi spiller Fifa eller andre fodboldspil.
Jeg har to forslag til et nyt navn der begge opfylder mine kriterier: "Royal Fifa League" og "Virtual Football League": RFL siger mere om skandinavien end det andet, men det kan jo fikses med at URL'en ender på .dk/.se/.no. VFL åbner til gengæld op for at der kan spilles PES og andre lignende spil. Jeg vil meget gerne have konstruktiv feedback på disse navne. Hold dig ikke tilbage!
2)Jeg har ingen erfaringer med andre spil end Fifa, men hvis der er nogen der har lyst til at spille PES og bruge DMT som base, så er det helt fint for mig. Det bør heller ikke give de store problemer, da databaserne til kampprogram, stillinger osv jo allerede er lavet.
3)For min skyld kan DMT godt satse mere på SE- og NO-spillere end det er tilfældet, da jeg mener kapaciteten er til stede, og jo flere jo bedre. Dog synes jeg ikke vi skal bevæge os uden for skandinaviens grænser. I EA-online findes der masser af Svenske og Norske spillere. Jeg ved ikke om der findes et alternativ til DMT i Sverige og Norge, men jeg er ikke stødt på det...
4)Jeg synes DMT er helt kanon!! Jeg kan måske lige tilføje et ønske om at der blev oprettet polls på forsiden til små afstemninger. Fx, "Hvordan fandt du frem til DMT?" eller "Hvem vinder BMT i T2?"
Jeg håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne med dette indlæg Mvh Jonas
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First)
Totorules
Posted - 07 Jun 2004 : 18:06:42 Debatten er udemærket men hvorfor er det så fandens vigtigt at brede sig ud over norden.
Er vi ikke nok medlemmer som det er nu.Vi har vel efterhånden holdt et stabilt niveau på omkring de 50 i 2 - 3 år.
Bliver DMT bedre af vi bliver større?
Blivcr DMT til sidst opslugt af EA fordi vi bliver for store til deres smag?
Ryger "træffet" ikke lidt fløjten da det kun bliver "lokalt" dvs DANMARK
Jeg tror slet ikke vi skal fokusere så meget på at brede os. Der vil automatisk komme ligaer landene over.
Vi vil få mange mange flere der løber i utide.
Der vil blive flere debatter på et sprog som ikke forener os.Det er altid svært at debatere når man ikke kender "sproget ironien m.m.
Jeg tror ikke på iden med at vi skal brede os til hele norden. Jeg var selv af den overbevisning dengang JJ og jeg sad ved roret men ikke længere.
Holdt fast i de gode dyder DMT navnvet lever for evigt URL er rigeligt sigende for os her FIFA-FOREVER... Der er sgu da kult over at hedde noget så forældet som Dansk MODEM turnering
Lad de små komme til mig sagde gud. Det samme siger DMT og de kommer. Vi kan sagtens aftale landskampe og andet som er vældigt festligt men at være en DMT liga med 200 medlemmer eller i den dur er ikke tiltrækkende på undertegnede der ryger "hygge". Hyggen er det vigtigste for os danskere lad ikke den sive os af hånden her i DMT....
Drenge hvem har fortalt jer det ikke er størrelsen.....
DET ER GØRELSEN.... Forsat god debat
Chandler Bing
Posted - 04 Jun 2004 : 08:45:40
quote:Originally posted by Draagyn
jeg tror lars mente signatur
OK, men det kræver lige, at jeg finder ud af at finde det hold jeg kunne tænke mig at spille med....
Trurb
Posted - 03 Jun 2004 : 21:08:16 1. Det er fint som det er 2. samme som 1 :D 3. synes det skal være mest dansk domineret 4. folk kan vise mere fair play det kunne være lækkert men sådan bliver det jo nok desværre aldrig
Draagyn
Posted - 03 Jun 2004 : 17:36:19 jeg tror lars mente signatur
Chandler Bing
Posted - 03 Jun 2004 : 17:28:10
quote:Originally posted by Hugobart
Hey Chandler Bing. Jeg sværger også til PES, men du skal være venlig at skrive hvem du er i din profil. Tak
Ikke forstået.....navn m.v. står da i min profil.....eller hvad mener du?
AndersOlsen
Posted - 03 Jun 2004 : 13:04:58 Chandler Bing - det er sgu da ham der fra Venner...
Cool han er kommet ind på DMT - viser bare hvor worldwide vi er...
Hugobart
Posted - 03 Jun 2004 : 12:30:47 Hey Chandler Bing. Jeg sværger også til PES, men du skal være venlig at skrive hvem du er i din profil. Tak
Chandler Bing
Posted - 03 Jun 2004 : 10:40:56 Hej!
Jeg er totalt ny her og må sige, at det er en kanon side I har her!
Jeg selv er mest til PES-spillene og kan kun være dybt misundelig på, at I har mulighed for at spille online i FIFA. Og nu tyder alt på, at Konami heller ikke i PES4 kan få implementeret online-funktionen.
Jeg har været med til at starte en dansk fan-side til PES-spillene, nemlig www.pesdanmark.dk og vi havde da håbet på i det mindste at kunne være "kontaktformidler" i en online-del af PES, men det lader ikke til at blive tilfældet denne gang.
Men på sigt kunne det måske være interessant at lave et samarbejde med DMT?
Jeg er ihvertfald interesseret, selvom der måske går mindst 1½ år endnu......
//BING!
IstvaN
Posted - 16 Apr 2004 : 19:17:28 Arrr pis... dobbeltmoralske slamberter! At kalde det Football i Europa og Soccer i USA... Hmm clever thinking... Men det ændrer ikke på at vi ikke skal bukke under for amerikaniseringen af verdens bedste sportsgren
birthek
Posted - 16 Apr 2004 : 18:49:57 EA har ikke fattet en hat
Posted - 16 Apr 2004 : 18:46:25 Mig igen Jeg havde slet ikke overvejet om det var muligt at spille helt andre sportsspil som NHL, Madden osv som nogen nævner.... Hvis et evt nyt navn skulle fremtidssikres mod dette, kunne et forslag være "Virtual Sports League"...
Og til ham der foreslog "Virtual Soccer League"... Det lyder da meget godt, men mit "Virtual Football League" er altså bedre. At kalde fodbold "Soccer" er "gay" og fuldstændig latterligt. Selv EA har fattet det med Fifa Football 2004
Apollo
Posted - 16 Apr 2004 : 15:58:29 Faktisk at få andre lande ind under fifa-forever (DMT) burde jo ikke være svær, hvis nogen bare havde en liga kørene et sted, ikke det helt store, kunne man tage kontakt og få dem ind under os. Altså de får deres egen ledelse, de får vores sider, som bare skal oversættes af dem. Så kan de have deres egne frivillige som vi har. Så har vi jo liga cuppen og BMT, det kan de også have kørene, så kunne vi ende med en fælles all star kamp, hvor vinderne fra den DK, SE og NO i BMT, LC og vinderen fra hver division, mødtes op, som en ny slags BMT, hvor vi bare finder vinderen af den største. Det eneste tid vi burde tænke på, var at få kontakt til nogen ligaer, og få dem samlet, så er sidderne og opdateringen jo noget de kan køre, efter ikke ret lang tid.
Andre spil er jo også bare på samme måde, der er ingen som siger at den ledelse vi har nu skal køre ALT. FÅ en ledelse til alle afdelingerne, og så kan hver ledelse have kontakt med hinanden, for at høre om tingene.. Kan faktisk også spare tid i den sidste ende måske, med at man får hjælp her og der af de andre.
Og nu hvor EA dk er så inaktive som de nu kan være, kan man se hvordan man kan få andre EA ledelser med. Lidt støtte hjælper altid, jo større man er, jo mere vil de gøre (reklame er en vigtig ting)
Lige nu tænker vi jo kun på FIFA, derfor er fifa-forever godt nok, og lad os beholde det, DMT ligger bare i underbevidstheden hos os alle, men hvis vi nu kommer dertil hvor evt. NHL eller Madden kommer ind. Så passer navnet desværre ikke mere
Nå det var vidst ret meget jeg fik skrevet husk stevafjel ,og, gramatikfejl er gratis
GoodPeace
Posted - 16 Apr 2004 : 13:19:59 ad 3. Jeg har netop fået svar tilbage fra EA Norge, og de fortalte at de netop har afholdt NM deroppe, men han var ikke sikker på hvor mange der har online adgang. Han ville undersøge nærmere for os.
AndersOlsen
Posted - 16 Apr 2004 : 08:41:151: Jeg synes navnet er ganske udemærket... Og begrebet modem blir stadig brugt af måske over 70% herinde, da du kalder op til adsl via et modem. Og ja der findes også routere, men de er endnu ikke mere udbredt end modem's. En lille note, skulle det hedde noget andet, synes jeg Casper Dam er inde på noget fornuftigt.
URL'en er helt som den skal være.
2: Udelukkende FIFA - Jeg mener ikke at vi herinde er store nok og har tid nok til at spille flere spil på en gang. Jeg selv har ihf ikke tid til mere end hvad det kræver på nuværende tidspunkt.
3: Sverige og Norge vil da være fint nok, da sprog og mentalitet ligger tæt op af vores egen. Dog skal vi hvis de kommer med, være opmærksom på at den humor, jargon og sprog vi til tider har herinde, uden nogen tvivl vil blive misforstået af vores broderfolk. Men kunne der komme en 10-15 stykker alt ialt udefra synes jeg også at det er rigeligt, for jeg mener at vi som udgangspunkt skal være en dansk turnering.
4: Godt: De til tider spændende kampe, samt folk herinde. Et godt sted at bryde ud af hverdagen på. Skidt: At Bjarne aldrig vil spille om retten til at have Man Utd, starter snart en vote-kick . Samt EA gentagne gange formår at levere et lortespil, hvor der er for mange bugs der kan og blir udnyttet. Det mister man modet af.
Draagyn
Posted - 16 Apr 2004 : 00:33:36 1.) Jeg kan ikke se noget problem i at det hedder DMT, eller jo der er nok et lille problem som er den evt. udvidelse med andre lande. Men hvis jeg skal give et forslag til nyt navn skal det være VSL, Virtual Soccer League (amerikanerne skal også følge med )
2.) Jeg er ikke sikker men er Fifa ikke det eneste vituelle fodboldspil som kan spilles online? Men hvis PES kommer med online version så kan der være mulighed for udvidelse den vej. Kræver bare frivillige.
3.) Her ligger nok den største debat. Hvis mulighederne er der så vil det jo være fint med en skadinavisk udvidelse, hvis der er frivillige nok. Hvis man skal snakke om en evt opbygning så kan lave de tre landes bedste liga (Superligaen, Allsvenskan og Tippeligaen) og spille dem som der bliver nu, med tilhørende divisioner (afhængende af deltagere). Så kan de 4 bedste hold fra de 3 lande rykke op i en skandinavisk liga (Royal League), som kan køre side løbende med den normale turnering. Bufferne kan kører med et ladder system så fx. de 6 bedste rykker op i divisionerne og evt. 6 dårligste rykker ned igen. Cups kan der laves et gruppespil i hvert land og derefter laves et fælles gruppespil og derefter knock-out. Eller direkte knock-out med alle lande. Denne opbygning af turnering vil kræve utrolig meget og det vil kræve mange frivillige eller stor moral af den enkelte spiller som skal få alle sine kampe spillet og hvis der skal opstå en konflikt så skal den løses hurtigt og smertefrit. Fair-play ganske simpelt.
4.) DMT er et rigtig godt og al respekt til de frivillige som man ikke hører bliver takket nok. Det er sq jer som holder DMT igang. Nogle ideér. Mere kontakt med EA, ikke som præmie sponsor, men mere ang. CC og et evt. officelt dansk mesterkab i online-fifa?
Jeg er ikke aktiv i DMT pt., men det betyder ikke at jeg ikke håber det bedste for DMT, for det gør jeg. 100%
Ikke mere her fra. Over and Out. Fik jeg sagt al magt til de frivillige ?