T O P I C R E V I E W |
Asse |
Posted - 21 Nov 2005 : 17:27:13 Hej DMTere
Vi har haft denne diskussion så mange gange før, men jeg mener det er på tide at tage den op med en efterfølgende afstemning, da DMT-valgene er ved at være ovre..
Jeg mener at tiden er kommet til at DMT Fifa4ever skal gøre op med "non-profitten", hvilket jo indbefatter at der ingen sponsorer er.
Det har været godt så længe det varede, men DMT kommer altså lysår efter andre turneringer i andre spil, hvis vi ikke på en eller anden måde får indført præmier i turneringen. Jeg foreslår det skal komme via sponsorer så vi stadig kan holde DMT gratis for alle.
Grunden til at jeg mener det er nødvendigt med sponsorere er at det højner folks moral, og det skaber større awareness om DMT hvis man kunne bruge sponsorer-penge (så fremt i fald det skulle ske) til at lave noget real banner reklame for DMT på forskellige gaming-sites (xplayn.com www.dailyrush.dk osv.).
Hvilke præmier og hvor de skal placeres vil jeg ikke begynde en diskussion om.
Vil derimod gerne høre jeres mening om I ønsker sponsorere i DMT eller vi skal køre det nuværende? Ledelsen plejer at være lydhør over for et flertal, så kunne være rart med din mening :)
|
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Apollo |
Posted - 22 Nov 2005 : 16:02:09 quote: Originally posted by birthek
well sidst vi forsøgte at formidle en henvendelse om etablering af denne type turnering videre skete der mildest talt ingenting ...
http://www.fifa-online.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3066
men kan da være at situationen har ændret sig over de sidste måneder ...
jeg er rimelig sikker på at en såkaldt "præmie"turnering kan etableres hvis folk har lyst til at administrere denne... problemet er som nævnt tidligere, at der ikke rigtig synes at være folk der vil lægge den fornødne tid til gavn for fifa-communitiet....
Det der skræmmer mig væk, er den bruger betaling. Kan klare at betale for at komme til LAN og spille om præmier. Dog at sidde online derhjemme, og betale for at være med i en turnering? Det er nok hovedsagen med dette topic "Sponsor". Hvis der kommer noget op, er der da nogen kontakter rundt omkring jeg kan trykke på. Så ved ikke hvad det vil føre til  Så vidt jeg har hørt, vil der også komme et LAN i starten af næste år, hvor FIFA vil være med mellem spillene (intet er sikkert) Sidder selv og høre folk omkring jeg ved der laver LANs om FIFA kunne være en idé. Nu har vi WCG som et eks.  |
birthek |
Posted - 22 Nov 2005 : 15:54:57 well sidst vi forsøgte at formidle en henvendelse om etablering af denne type turnering videre skete der mildest talt ingenting ...
http://www.fifa-online.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3066
men kan da være at situationen har ændret sig over de sidste måneder ...
jeg er rimelig sikker på at en såkaldt "præmie"turnering kan etableres hvis folk har lyst til at administrere denne... problemet er som nævnt tidligere, at der ikke rigtig synes at være folk der vil lægge den fornødne tid til gavn for fifa-communitiet.... |
Apollo |
Posted - 22 Nov 2005 : 15:52:09 quote: Originally posted by birthek
well du læser ikke hvad jeg skriver så
jeg skriver at jeg bakker det op (tror endda det står formuleret sådan - så hvordan du misforstår det er en gåde )
Tror nok bare jeg har læst det med at det ikke blive holdt af DMT, derfor jeg skrev (eller ledelsen). Og en lidt ufærdig sætning for kan godt læse du vil hjælpe med nogen ting
quote: har ikke noget imod at bakke op om et andet projekt og lave noget løst arbejde omkring interviews, artikler og den slags
Min fejl 
Edit: Lige en lille fejl |
Asse |
Posted - 22 Nov 2005 : 15:30:48 Jeg synes Apollo's idé er ganske glimrende og kunne klart øge opmærksomheden, som han jo også selv skriver.
I FIFA vil der altid findes "luder-mål", men legend-patchen hjælper særdeles meget på, at det ikke finder sted i så stor grad, da målmanden vist nok er på World Class..
Hvad angår frivillige hjælpere til denne sideløbende turnering, tror jeg ikke det bliver det store problem. I øvrigt ville landstræneren have nemme ved at drafte landsholdsspillere, hvis vi oprettede denne liga, da det som sagt er EA filen.
For mig er det bare utrolig vigtigt, at vi stadig kan køre det i DMT regi, da DMT i mine øjne er utrolig professionelt opbygget rent strukturmæssigt og der er et regelsæt for næsten alle tænkelige situationer, der måtte forekomme. Egentlig var det mest en generel diskussion om sponsorer i DMT eller ej, men da Apollos idé kom, var der noget, der sagde mig at det kunne være rigtigt. Det ville næppe komme til at skade "bredden" i DMT. |
birthek |
Posted - 22 Nov 2005 : 15:16:04 well du læser ikke hvad jeg skriver så
jeg skriver at jeg bakker det op (tror endda det står formuleret sådan - så hvordan du misforstår det er en gåde )
men jeg skriver også at administration af DMT er et hårdt nok job for mig, og derfor vil jeg ikke binde mig som admin til en anden turnering, da det uden tvivl vil gå ud over arbejdet med DMT
jeg er 99% sikker på at Anders og Claus simpelthen ikke har tid, idet de udover DMT bl.a. har fuldtidsarbejde ...
idéen er glimrende ... men nye kræfter må træde frem og bære det, hvis det skal blive aktuelt - hvilket jeg da inderligt håber de vil gøre
derudover har jeg personligt intet imod at hjælpe løst til med småarbejde i forhold til en sådan turnering, men det er sq for dumt at binde sig til noget man ved er umuligt at overskue |
Apollo |
Posted - 22 Nov 2005 : 15:09:28 quote: Originally posted by birthek
vi skal forholde os til hvilken vej DMT skal udvikle sig i anden række - og her er mulighederne nok som Apollo skitserer dem, men det bliver nok nærmere et helt andet sted der bliver en sådan "elite" turnering, end det bliver via DMT.
jeg synes det er en glimrende idé, for dem der spiller meget, vil alligevel spille begge steder
de menneskelige ressoucer og interessen for at lave den slags skal komme et eller andet sted fra .. og det er nok det primære problem - DMT er job nok for mig personligt som administrator ... har ikke noget imod at bakke op om et andet projekt og lave noget løst arbejde omkring interviews, artikler og den slags ... men al det bagvedliggende arbejde skal laves af nogen - og de findes vist ikke pt.?
Som jeg forstår på det, er der ingen opbakning fra din (eller ledelsen side) omkring en evt. månedlig turnering, eller noget der ligner hvor der er præmier. Hvor det ikke ville foregå via DMT?
Selvfølgelig har I allerede en masse arbejde med det I laver nu, men DMT sidder allerede med de ting og resourcers der skal bruges til en sådan turnering. At finde en eller to personer til at stå bag den turnering, som vi har ved BMT/liga cuppen, burde kunne findes.
Det vil jo blive noget der vil ligne vores BMT turnering eller Liga Cup, bare hvor det er åben for alle, en anden måde at spille (original filer), præmier osv. Det skal være tydlig at det er noget der bliver holdt af DMT og ikke indgår i det vi kalder for DMT nu. Som DMT er nu, er det sjovt at være med og sådan skal det være.
Så er det hvis DMT ikke vil være med i sådan noget. Hvad med et samarbejde med nogen andre? For som jeg kan forstå på Asbjørn er det at fremme DMT i Danmark og at lade andre holde det, hjælper os ikke.
Som sagt, så er dette bare en idé. |
zinky |
Posted - 22 Nov 2005 : 14:33:53 quote: Originally posted by birthek
de menneskelige ressoucer og interessen for at lave den slags skal komme et eller andet sted fra .. og det er nok det primære problem - DMT er job nok for mig personligt som administrator ... har ikke noget imod at bakke op om et andet projekt og lave noget løst arbejde omkring interviews, artikler og den slags ... men al det bagvedliggende arbejde skal laves af nogen - og de findes vist ikke pt.?
Jeg tror godt, at vi kan få en eller to mand til at fixe noget bagvedliggende arbejde... jeg ville da ihverfald være frisk, men er ikke lige noget jeg har tid til at klarer som ene mand lige pt. |
birthek |
Posted - 22 Nov 2005 : 14:23:00 well hvis vi skal forholde det til den oprindelige diskusion som Asbjørn forsøgte at starte, så handler det vel primært om DMT skal bevæge sig en smule i retning af præmier og slække lidt på vores hidtidige principper
DMT koster pt. ca. 200 kr at administrere om året, der dækkes af hhv. Claus og Anders.
som Asbjørn tror jeg personligt ikke at mindre præmier som en spil-titel for en BMT sejr eller noget i den dur, vil ødelægge DMT eller skabe flere dårlige kampe... men snakker vi comp. hardware til flere tusind kroner el. lign. vil turneringen nok langsomt tage denne drejning...
vi skal forholde os til hvilken vej DMT skal udvikle sig i anden række - og her er mulighederne nok som Apollo skitserer dem, men det bliver nok nærmere et helt andet sted der bliver en sådan "elite" turnering, end det bliver via DMT.
jeg synes det er en glimrende idé, for dem der spiller meget, vil alligevel spille begge steder
de menneskelige ressoucer og interessen for at lave den slags skal komme et eller andet sted fra .. og det er nok det primære problem - DMT er job nok for mig personligt som administrator ... har ikke noget imod at bakke op om et andet projekt og lave noget løst arbejde omkring interviews, artikler og den slags ... men al det bagvedliggende arbejde skal laves af nogen - og de findes vist ikke pt.? |
Apollo |
Posted - 22 Nov 2005 : 13:57:17 quote: Originally posted by AndersOlsen
Ja lad os få penge ind i DMT, så vi kan trække flere og flere topspillere til, som kan bruge ludertricks for at vinde 13-0 over svage modspillere. Det synes jeg lyder som ren hygge.
Som andre er inde på, mener jeg at kan vi få sponseret enkle præmier som kan bruges til enten cup turneringer eller andet, så synes jeg det kunne være fint. Men aldrig bruger-betaling, ej heller en forside der er klistret til med diverse bannere.
Anders har du læst mit foreslag? På den måde vil vi stadig kunne have DMT, hvor intet, udover æren, står på spil. Det bliver noget ved siden af, hvor alt og alle kan komme ind. At DMT så får nogen flere spillere, hvor der så nogen der er gode og nogen vil bruge diverse "luder mål" ... jamen det er jo ligesom vi har det nu.
Som du siger, at skulle spille i DMT og der så er penge, vil medføre spillere der kun går efter at udnytte bugs og intet andet, for at få del i de penge præmier. Det er skidt, derfor det skal være noget ved siden af og anderledes. |
AndersOlsen |
Posted - 22 Nov 2005 : 07:33:48 Ja lad os få penge ind i DMT, så vi kan trække flere og flere topspillere til, som kan bruge ludertricks for at vinde 13-0 over svage modspillere. Det synes jeg lyder som ren hygge.
Som andre er inde på, mener jeg at kan vi få sponseret enkle præmier som kan bruges til enten cup turneringer eller andet, så synes jeg det kunne være fint. Men aldrig bruger-betaling, ej heller en forside der er klistret til med diverse bannere. |
zinky |
Posted - 22 Nov 2005 : 06:45:37 Jeg synes også at det er en god ide, men synes på en måde bedre om Apollos ide |
BL |
Posted - 22 Nov 2005 : 02:52:10 quote: Originally posted by Apollo
Det man kunne gøre er at holde noget ved siden af.
Behold DMT som det, ingen præmier i det som vi har. Dog udvid og indfør noget der. Der skal tages ved lære af ESL og holde en evt. stor cup turnering med en (eller flere) sponsor bagved sig.
Jeg er meget sikker på at vi kan få XpN til at dække noget, hvis der kommer evt. præmier med. Og når XpN er indblandet, indebære det også flere sponsore. Nok måden det skal foregå på er at der spilles med originale EA filer. Derved er EA også mere villig til at måske ligge noget i det (dog sats aldrig på dem). Det jeg tænkte på i starten, hvis vi fik XpN blandet ind i noget, så er Soft Trading (Icemat/Steelpad) for det meste med på det. De har folk til at sidde rundt omkring, derved hvor stort XpN er.
Er enig i med Asbjørn at der skal blandes sponsor/penge ind i DMT, men ikke i det vi har nu. Vi skal kunne have nye folk udefra der kan springe ind og vil være med i noget ved siden af.
Ved at gøre dette giver vi utrolig meget reklame til os selv, samtidig med at vi stadig har DMT som hygge. Problemer som folk siger med at det vil trække eliten til, og give de folk der spillere for sjovt mindre chance for noget er kun meget lidt negativ. For jo flere og bedre spillere der er, jo bedre bliver man selv. Man kommer ikke til ting som en doven skid. Vi har igennem mange spil, set folk bruge de såkaldte "luder mål" og er det ikke noget man gør for at blive bedre(vinde)?
Den ledelse vi har, er utrolig dygtige og jeg har vildt respekt for deres arbejde de har lavet og laver.
Dette foreslag er noget nyt blod til DMT, vil få manges øjne op og derved kan DMT blive større. Folk har tit snakket om at vi skulle prøve at få flere medlemmer, for i 99 var der bla bla bla 
Lyder ganske fornuftigt! |
Esben Lauritsen |
Posted - 22 Nov 2005 : 01:23:40 Problemet er bare, at der intet nyt er i forslaget. Det har gentagende gange være bragt på bane, men hver gang har der været en negativ stemning for idéen. |
Apollo |
Posted - 22 Nov 2005 : 00:58:02 Det man kunne gøre er at holde noget ved siden af.
Behold DMT som det, ingen præmier i det som vi har. Dog udvid og indfør noget der. Der skal tages ved lære af ESL og holde en evt. stor cup turnering med en (eller flere) sponsor bagved sig.
Jeg er meget sikker på at vi kan få XpN til at dække noget, hvis der kommer evt. præmier med. Og når XpN er indblandet, indebære det også flere sponsore. Nok måden det skal foregå på er at der spilles med originale EA filer. Derved er EA også mere villig til at måske ligge noget i det (dog sats aldrig på dem). Det jeg tænkte på i starten, hvis vi fik XpN blandet ind i noget, så er Soft Trading (Icemat/Steelpad) for det meste med på det. De har folk til at sidde rundt omkring, derved hvor stort XpN er.
Er enig i med Asbjørn at der skal blandes sponsor/penge ind i DMT, men ikke i det vi har nu. Vi skal kunne have nye folk udefra der kan springe ind og vil være med i noget ved siden af.
Ved at gøre dette giver vi utrolig meget reklame til os selv, samtidig med at vi stadig har DMT som hygge. Problemer som folk siger med at det vil trække eliten til, og give de folk der spillere for sjovt mindre chance for noget er kun meget lidt negativ. For jo flere og bedre spillere der er, jo bedre bliver man selv. Man kommer ikke til ting som en doven skid. Vi har igennem mange spil, set folk bruge de såkaldte "luder mål" og er det ikke noget man gør for at blive bedre(vinde)?
Den ledelse vi har, er utrolig dygtige og jeg har vildt respekt for deres arbejde de har lavet og laver.
Dette foreslag er noget nyt blod til DMT, vil få manges øjne op og derved kan DMT blive større. Folk har tit snakket om at vi skulle prøve at få flere medlemmer, for i 99 var der bla bla bla  |
caleb22 |
Posted - 21 Nov 2005 : 23:25:14 vil give dominik helt ret. DMT er en social turnering med sjov og for seriøse spiller. kan godt være det vil trække mange til men ved også der vil være en masse useriøsitet nå folk ikke kan nå præmierne og ødelægger turneringen. |
|
|