jeg får 4.2/5.0 uden linie-belastning og 2.6/5.0 med liniebelastning
Det første måltal skal for folk med en ok adsl linie helst ligge oppe omkring de 4 eller derover.
Det andet måltal er sådan set kun vigtigt at få højt op, hvis du evt deler din linie med andre, eller hvis du ikke lukker ting ned i baggrunden mens du spiller. Testen er lavet af et firma, der sælger routere, og de hævder at sælge routere, som kan sættes op til at op-prioritere spil-trafikken, så lillesøsters disney.com surfing bare bliver langsommere for hende, hvis du skal spille fifa!
Man kan selvfølgelig godt sige, at QoS tallet alligevel er vigtigt, for hvis man har et godt QoS tal, så vil ens spil ikke så let blive forstyrret af andre ting, der bruger nettet.
Testen er designet til at teste linien ud fra hvordan Quake 3 bruger linien til netspil, men mon ikke det grundlæggende er meget ala fifa's brug af linien....EA?
[update] jeg har skrevet og spurgt EA om denne test er relevant for Fifa's brug af linien, og om der findes andre værktøjer, der kan teste mere specifikt ip<->ip.
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First)
GoodPeace
Posted - 17 Dec 2005 : 18:35:13
quote:Originally posted by BL lol Claus vi to sad og kiggede på det sammen....hahaha
- nej, du husker forkert. Jeg gav dig linket lige inden vi skulle spille, og du sagde at den gav 0.0/0.0 og så gik vi over til at spille, så du kunne kigge på testen bagefter.
Anyways, det burde ikke være svært at få den til at vise noget korrekt.
BL
Posted - 17 Dec 2005 : 15:27:56
quote:Originally posted by GoodPeace
quote:Originally posted by BL - mine tal siger 0.0 0.0
Har du opdaget at du skal trykke på knappen: "Start OPScore Test"?
lol Claus vi to sad og kiggede på det sammen....hahaha
GoodPeace
Posted - 17 Dec 2005 : 12:13:04
quote:Originally posted by JBN
et andet lille program til test af forbindelsen mellen en server og ens computer eller to ip adrersser kan findes på http://www.pingplotter.com. freeware versionen kan benyttes diskutere stadig med stofanet
-det ser meget interessant ud, jeg tror jeg har haft det i v1 tidligere..
Desværre kan freeware versionen ikke sende UDP pakker i specifik størrelse, men den kan selvf stadig bruges til at få en nem grafisk oversigt over hvordan en bunke ping'er løber fra en ip til en anden.
GoodPeace
Posted - 17 Dec 2005 : 12:09:53 - og derudover:
quote: 4. How do I set up my router and PC for the test? If you have a firewall running on your PC or router, you may need to open the following ports:
TCP: 3010 UDP: 27960 to 27980 Your PC's firewall may warn you that the OPScore tool is attempting to access the Internet. You should allow these access requests.
GoodPeace
Posted - 17 Dec 2005 : 11:55:47
quote:Originally posted by BL - mine tal siger 0.0 0.0
Har du opdaget at du skal trykke på knappen: "Start OPScore Test"?
Keyboardcowboy
Posted - 17 Dec 2005 : 11:07:48 Well Larsen .....
Jeg har altid været god !
Blev da en nr. 4 eller 5 sidste sæson, har spillet 13 sæsoner i superligaen ..... det kommer altså ikke ud af ingenting !
Og har såvidt jeg ved aldrig haft de store problemer med at daske dig .... meeeen det er der jo heller ikke mange der har.
Og at dine tal siger 0,0 , 0,0 tjaaaah det fortæller lidt om hvor svært det kan være at slå ActiveX fra
Og nej det er ikke nogen stor overraskelse at jeg ligger hvor jeg gør i superligaen, for hvis du kendte mig og havde fulgt lidt med, så ville du vide at jeg altid er god i starten når der kommer et nyt spil på markedet "er åbenbart god til at lærer spillene at kende", desværre dykker jeg så rimlig hurtigt, sikkert fordi jeg ikke forstår at udvikle mit spil, og derfor bliver overhalet af de andre..... øv
BL
Posted - 17 Dec 2005 : 01:17:12 hehehe JJ hænger du stadig her, havde sgu glemt den lille dialog her - mine tal siger 0.0 0.0 jeg drager min konklusion udfra de tal om delay,dine udtalelser og forklaringer,mine egne + andres opevelser af dit "lag" og tilsidst skal den til tider besynderlige suppe-stilling også lige ind i billedet LLOLOL du fik da tid til at tænke over dit svar der hvad JJ? hehe men lad os da bare grave lidt dybere i denne historie hvis du vil JJ? hvordan er du pludselig blevet så god? alt din indædte timelange hverdags-træning?
JBN
Posted - 16 Dec 2005 : 23:42:53 et andet lille program til test af forbindelsen mellen en server og ens computer eller to ip adrersser kan findes på http://www.pingplotter.com. freeware versionen kan benyttes diskutere stadig med stofanet
Keyboardcowboy
Posted - 16 Dec 2005 : 07:58:47 Det er da fabelagtigt som du kan lave konklussioner ud af ingenting bror ....
Men det vil sige at hvis jeg spiller mod Bo og det ikke lagger, og bagefter spiller mod dig og det lagger, så er det dig som er problemet right
Og en anden sjov konklussion som jeg kan drage er at i 95% af de tilfælde hvor jeg har TABT, har folk ikke klaget over lag, og i 80% af de kampe hvor jeg har vundet har folk klaget over lag .... dvs. at konklusionen er at folk bruger lag som en undskyldning (Bror) ...
Tror desværre bare ikke det er så enkelt ..... men det er det sikkert i Bror's verden.
Og iøvrigt sjovt som vi ikke har set Bror's tal ...... De har snart væres sålænge undervejs, at de næsten ikke er trovædige når de kommer op, men nogen har det i munden andre i bollerne !
daugaard
Posted - 15 Dec 2005 : 23:22:26
quote:Originally posted by Keyboardcowboy
Derudover at det værd at bemærke at de fleste har tal der ligner mine og ikke Bo's ..
Arrownet styre!!! (lige pludseligt)???
BL
Posted - 15 Dec 2005 : 20:04:23 Bjarne havde ingen problemer med forståelsen , til trods for den fysiske afstand LOL
BL
Posted - 15 Dec 2005 : 20:01:57
Bror, du bliver nødt til at forklare lidt mere hvad du helt præcist mener, for som du skriver det, så er det ikke til at forstå.
Måske skal du først lige sætte dig lidt ind i hvad testen gør, og hvad man kan bruge de 2 resultater til, og hvad der er forskellen på testens "Internetr Quality" og "Network Loaded".
ja jeg kiggede på den , og brugte indersiden af klaphatten ikk.
.....
GoodPeace
Posted - 15 Dec 2005 : 20:00:25 Bror, du bliver nødt til at forklare lidt mere hvad du helt præcist mener, for som du skriver det, så er det ikke til at forstå.
Måske skal du først lige sætte dig lidt ind i hvad testen gør, og hvad man kan bruge de 2 resultater til, og hvad der er forskellen på testens "Internetr Quality" og "Network Loaded".
BL
Posted - 15 Dec 2005 : 19:56:56
Spørgsmålet er så om det betyder noget som helst i forbindelse med fifa? Hvis man ikke har noget baggrunds-støj, mens man spiller fifa, så betyder det ingenting, hvad man får i sin QoS test. Så Bror's sammenligning af Bo's og JJ's resultat giver ingen mening.
Fis! Claus - med eller uden netværk loadet - uden netværk ,ingen fifa lol prøv engang
"Så Bror's sammenligning af Bo's og JJ's resultat giver en god mening." Og ved real-life test af fifa med begges linjer er der ikke længere tvivl LOL
GoodPeace
Posted - 15 Dec 2005 : 19:45:10 Bror, hold venligst dine beskyldninger imod JJ for dig selv.