Note: You must be registered in order to post a reply. To register, click here. Registration is FREE!
T O P I C R E V I E W
GoodPeace
Posted - 09 Oct 2006 : 00:24:52 Det kommer nok aldrig til at stå skrevet i DMTs regelsæt (og det skal det heller ikke efter min mening), men derfor kan vi vel godt tage en debat om hvad der menes med begrebet Fair Play i DMT.
I min bog er Fair Play i DMT langt fra det samme som Fair Play i virkelige fodboldkampe, men derimod handler det om en masse af de ting, som gælder omkring det at spille PC-fodbold online.
Man kan f.eks. ikke hive i trøjen, man kan ikke smide bolden væk ved frispark, man kan ikke kalde dommeren en nar, man kan ikke trække tiden ud ved mål-udspark, man kan ikke nikke en skalle, man kan ikke lave et flyvespark, man kan ikke filme et straffespark - så grundlæggende er der slet ikke mulighed for at spille unfair på samme måde som i real life.
I DMT og i fifa 06 er der vel nærmere emner som:
1) at skyde direkte på mål efter kickoff i forsøg på bug-mål. 2) at skifte formation lige efter kamp-start for at forplumre modstanderens man-marking 3) at bytte om på angribere/wings for at forplumre modstanderens man-marking 4) at spille "4-mod-1"-agtig rundt i eget forsvar for at trække tiden ud ved en føring 5) ALLE former for quit inden kamp og match facts er overstået 6) at dække nærmeste mand ved frispark midt på banen, hvor fifa 06 giver idiotisk lidt muligheder for den der har frisparket 7) undlade at give bolden tilbage, hvis man har fået foræret et indkast til at skifte en skadet spiller ud. 8) undlade at give bolden tilbage, hvis man har fået den lige efter kickoff for at skifte kamera el lign.
Er der flere emner, som bør være med på listen, eller er der nogle af mine emner, som ikke hører hjemme på listen?
Der er formentlig nogle nye og nogle frafald når vi skifter helt til 07, men kom med dem, hvis der er nogen.
12 L A T E S T R E P L I E S (Newest First)
Tem
Posted - 10 Oct 2006 : 16:46:51
quote:Originally posted by Tv3-Luna
Man kan godt filme straffe spark i 07, Men man kan desværre ikke sparke en modstander ned, der ikke har bolden, det kan man i 06.
det savner jeg allerede lidt.
Man kan da sagtens flække en der ikke har bolden - med glidende tackling...
Men kan man filme i 07??
Tv3-Luna
Posted - 10 Oct 2006 : 03:44:03 Man kan godt filme straffe spark i 07, Men man kan desværre ikke sparke en modstander ned, der ikke har bolden, det kan man i 06.
det savner jeg allerede lidt.
IstvaN
Posted - 10 Oct 2006 : 02:14:00 En klog mand har engang sagt at en bug i fifa kun skal forbydes hvis den ikke kan forsvares imod...
Er enig i alle punkter undtagen 6'eren, da man altid har en god mulighed for en lang aflevering op ad banen.
Keyboardcowboy
Posted - 09 Oct 2006 : 21:16:17 Ja bugs bliver man nok aldrig enige om.
Hvis der var en bug, hvor man, når man gav bolden op, trykkede på skydeknappen og så røg den i mål, uden at nogen kunne gøre noget som helst, så ville der da helt sikkert være folk der syntes det ville være iorden at bruge, så måtte man jo bare sørge for at score 1 mål mere end modstanderen i de 90 min. hvor kampen så ville ende 43-42.
For hvis det var folk eneste chance for at vinde, så ville de forfølge den, og være agument resistende. Målet helligere midlet.
Morfar
Posted - 09 Oct 2006 : 20:25:16 hivs man ik må skyde fra midten af må man vel heller ikke score på indkast mål.. også kan man vel blive ved med om hva der er bug mål i al evighed
AaBManden
Posted - 09 Oct 2006 : 20:16:08 Claus, send mail med de forslag der, så vi kan få 08 mere virkelig :p
Keyboardcowboy
Posted - 09 Oct 2006 : 20:00:45 Er enig i det hele ....
Folk der syns det er sjovt at skifte rundt i taktikerne lige når kampen starter skal blot huske denne lille regl ..
"Forsvarerne skal stå i forsvaret, spiller man med mindre end 4 forsvarsspillere, skal de resterende være på midtbanen. Angrebsspillerne skal være i angrebet, spiller man med mere end 2 angriber, skal de ekstra angribere være midtbane spillere. "
Gør de det, så kan de for min skyld skifte lige så tosset de vil. Personligt notere jeg mig altid navnet på modstanderens angribere inden kampen starter, og holder så øje med hvor de spiller, såfremt der bliver skiftet taktik.
Problemet er bare vi alle har hver vores mening om hvad der er fairplay, og den tilpasser vi så den efter omstændighederne, passer i vores kram.
Folk der har en mening som denne "Fairplay er for Pussies og Wankers, alle Kneb Gælder til den bitre ende." Dem er der også plads til, de skal bare behandles på samme måde som de behandler andre, så er de såmænd glade nok, så opskriften er at komme foran mod dem og så ellers spille timeplay resten af kampen ... De vil elske det, faktisk vil de sidde og klukke af lykke, og takke dig efter kampen.
Det er sku også fint nok at quitte en kamp uanset tidspunktet, man skal bare huske at skrive at det laggede for meget så er der keine problemer, selv efter sidste dommerfløjt, bare et lille og gratis tips herfra
koster gratis
JBN
Posted - 09 Oct 2006 : 11:46:19
quote:Originally posted by GoodPeace
Det kommer nok aldrig til at stå skrevet i DMTs regelsæt (og det skal det heller ikke efter min mening), men derfor kan vi vel godt tage en debat om hvad der menes med begrebet Fair Play i DMT.
I min bog er Fair Play i DMT langt fra det samme som Fair Play i virkelige fodboldkampe, men derimod handler det om en masse af de ting, som gælder omkring det at spille PC-fodbold online.
Man kan f.eks. ikke hive i trøjen, man kan ikke smide bolden væk ved frispark, man kan ikke kalde dommeren en nar, man kan ikke trække tiden ud ved mål-udspark, man kan ikke nikke en skalle, man kan ikke lave et flyvespark, man kan ikke filme et straffespark - så grundlæggende er der slet ikke mulighed for at spille unfair på samme måde som i real life.
1) at skyde direkte på mål efter kickoff i forsøg på bug-mål. 2) at skifte formation lige efter kamp-start for at forplumre modstanderens man-marking 3) at bytte om på angribere/wings for at forplumre modstanderens man-marking 4) at spille "4-mod-1"-agtig rundt i eget forsvar for at trække tiden ud ved en føring 5) ALLE former for quit inden kamp og match facts er overstået 6) at dække nærmeste mand ved frispark midt på banen, hvor fifa 06 giver idiotisk lidt muligheder for den der har frisparket 7) undlade at give bolden tilbage, hvis man har fået foræret et indkast til at skifte en skadet spiller ud. 8) undlade at give bolden tilbage, hvis man har fået den lige efter kickoff for at skifte kamera el lign.
Er der flere emner, som bør være med på listen, eller er der nogle af mine emner, som ikke hører hjemme på listen?
Der er formentlig nogle nye og nogle frafald når vi skifter helt til 07, men kom med dem, hvis der er nogen.
er enige i en del af tingene, men det er jo et spil hvor det handler om at vinde.
ad 1) som Jesper siger alle må tæller uanset hvordan de bliver scoret, det drejer sig jo om at lave flere end modstanderen.
ad 2) man bør ikke skifte formation lige efter kamp start men mener godt det kan komme på tale i løbet af kampen, i nogen kampe spiller jeg bevidst med en mere defensiv formation, og bliver så måske nød til at skifte i løbet af kampen, eller hvis jeg får valgt en opstilling der bare ikke passer mod min modstanders opstilling og taktik.
ad 3) mener også det kan komme på tale, da man også i virkelig fodbold tager sine forholdsregler mod MM og modstanderen har jo også muligheden for at ændre sin MM i løbet af kampen, se det som en taktisk feature(brugte det en del i starten, men ikke mere da jeg godt kan se det er irriterende for modstanderen)
ad 4) der er ikke noget mere irriterende når modstanderen spiller timeplay og man ikke kan få fat på bolden, men det er jo et spil hvor det drejer sig om at vinde og kan godt forstå dem der gør det de sidste minutter af en kamp, mener ikke at det hører under fairplay, da man så lige så godt kunne sige at når man var foran, så skulle man aflevere bolden til modstanderen, det er jo et spil hvor det drejer sig om at vinde.
ad 5) quit kan overhovedet ikke accepteres, medmindre det drejer som om lag, og så bør man gå ud af kampen i starten af kampen, og hvis man vælger at spille den ikke brokke sig over lagget bagefter da man jo selv har valgt at spille den, og har haft mulighed for at afbryde
ad 6) uenig, man kan jo forsøge med en lang aflevering, i 07 bliver det ikke aktuelt da man kan tilkalde en ekstra spiller
ad 7) der er ikke nogen der skal bestemme om jeg skal skifte en skadet spiller ud og dermed give mig indkast. sitautionen er anderledes hvis jeg selv sparker bolden ud fordi jeg ønsker at at skifte ham ud(har spillet en kamp hvor modstanderen sparkede bolden ud 3 gange uden jeg opdagede at jeg havde en spiller skadet)
ad 8) hvis det er en tydelig aflevering af bolden så skal man selvfølgelig give den tilbage og ikke et forkølet forsøg på scoring fra midten, men så ikke der er det store behov for at give bolden til modstanderen i startfasen da alle indstillinger kan justeres under kampen ved hjælp af genvejtaster, den eneste funktion man ikke kan rette ingame er zoom funktionen.
af tilføjelser kan så nævnes, at man genrelt opfører sig pænt og gør hvad man kan for at få spillet sine kampe under de bedste forhold for begge parter og at man hurtigt efter kampen får indberettet resultatet og ligeledes godkender det
Murphie75
Posted - 09 Oct 2006 : 11:14:51 Fairplay er for Pussies og Wankers!
Alle Kneb Gælder til den bitre ende
caleb22
Posted - 09 Oct 2006 : 09:58:28 I mine øjne er fifa det jeg kalder teoretiker/u-videne programører ala nørder fordi:
EA er canadier og dermed ishockey freaks som man også kan se på spillernes reaktion og spillemønstre.
De har måske en god database så de har alle de nyeste spiller på alle de deltagende hold i fifa, men de fatter ikke fodbold, så simpel er det. Fordi spillernes reaktion minder om en kombination af ishockey og serie 7 fodbold som den bedste canadiske fodbold liga passer ca til.
Vidar Rekdal
Posted - 09 Oct 2006 : 09:03:38 At unlade at score selvmål når man skyder udenfor og det blir dømt mål synes jeg skal være med. EA kan ik fodbold reglene :)
birthek
Posted - 09 Oct 2006 : 01:47:32
quote:Originally posted by GoodPeace
Det kommer nok aldrig til at stå skrevet i DMTs regelsæt (og det skal det heller ikke efter min mening), men derfor kan vi vel godt tage en debat om hvad der menes med begrebet Fair Play i DMT.
godt tiltag og synes det ville være en god ting at få noget af det her ned på skrift
I visse tilfælde, eksempelvis lag, kan afbrydelse af kamp dog i mine øjne være acceptabelt, men måske der skal lægges rammer for hvornår denne type afbrydelse er rimelig.
1´eren er jeg heller ikke enig i, da jeg mener alle mål tæller ... men den bliver vi vidst aldrig enige om i DMT regi...
Derudover bør det at sige "tak for kampen" være med på listen, og at man holder sine negative kommentarer om modstanderens personlighed/held mv. for sig selv efter en kamp (den sidste er vi mange der er dårlige til)