Note: You must be registered in order to post a reply. To register, click here. Registration is FREE!
T O P I C R E V I E W
SpeZ
Posted - 10 Feb 2005 : 11:07:21 Jeg var hjemme hos de gamle i går. Min far har købt et lille 12½" tv som han vil bruge i båden, så vil han have billede fra computeren over på det, så han kan følge med i hvor han er når de sejler. Så langt så godt, for i går sad og i flere timer at baksede med det. Først og fremmest vil jeg sige at OS er win xp, der er en svhs udgang, jeg har brugt en svhs/composite converter fordi der kun er composite i det lille tv. Først skulle jeg finde en driver til grafik kortet, og det var noget af en opgave. Grafikkortet var et s3 savage/MX med 8 mb. Jeg fandt en driver hvor jeg kunne gå ind i egenskaber til et sted hvor der var et tv vist, som man kunne vælge. Problemet var bare at det var ligesom "gråt," så i stedet prøvede jeg at tage computeren ind i stuen til vores store tv og der kunne den registrere tv'et med det samme og så valgte jeg det, der kom et billede på tv'et. Derefter hev jeg stikkene ud og gik ind til det lille tv og vupti så var der også billede på det, for så var det jo allerede valgt at den skulle have billede på tv. Derfor fatter jeg bare ikke hvorfor den ikke kan registrere den lille tv i første omgang?? Jeg har prøvet DL et lille program som hedder tvtool men det virker kun hvis man har et kort som bruger nvidia drivere og det kan dette s3 savage/mx ikke, så jeg ved ikke om der findes andre programmer ala tvtool. Da jeg fik billedet over på det store tv meldte der sig i midlertid et helt andet problem. Billedet af skrivebordet var alt for stort til tv'et så det ragede ud over skærmen, og selvom jeg ændrede højde og længde justeringerne så flyttede den bare billedet den ændrede ikke om at det gik ud over skærmen. Så derfor håber jeg at der sidder et klogt hovede derude med et svar på mine 2 fantastiske spørgsmål.