T O P I C R E V I E W |
Heatdk |
Posted - 22 Mar 2006 : 13:50:24 Heysan,
Jeg er pænt ny i dette forum....
Nu ved jeg ikke hvad der er normal pli hos jer, men jeg har altid spillet Fifa med gamepad. Her i Fifa06 er jeg imidlertid stødt på det problem at jeg ikke kan ændre taktik og holdmentalitet, når jeg bruger gamepad.
Hvis jeg derimod vælger tastatur som controller køre alt efter bogen, men med gamepad er alle tastatur funktioner slået fra.
Det er noget scheisse...
Jeg har så skrevet til ea-support og gjort opmærksom på at det da må være en programmerings-fejl....så får vi se om de lige kan lave en hurtig patch til det...
Andre der er stødt på problemet eller er jeg den eneste der ikke bruger tastatur???
Hav en god dag.
Heat! |
9 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
birthek |
Posted - 22 Mar 2006 : 17:21:49 quote: Originally posted by Heatdk
Heysan,
Jeg er pænt ny i dette forum....
Nu ved jeg ikke hvad der er normal pli hos jer, men jeg har altid spillet Fifa med gamepad. Her i Fifa06 er jeg imidlertid stødt på det problem at jeg ikke kan ændre taktik og holdmentalitet, når jeg bruger gamepad.
Hvis jeg derimod vælger tastatur som controller køre alt efter bogen, men med gamepad er alle tastatur funktioner slået fra.
Det er noget scheisse...
Jeg har så skrevet til ea-support og gjort opmærksom på at det da må være en programmerings-fejl....så får vi se om de lige kan lave en hurtig patch til det...
Andre der er stødt på problemet eller er jeg den eneste der ikke bruger tastatur???
Hav en god dag.
Heat!
Hey Heat!
Tilslutter mig råbekoret der kræver en underskrift
Derudover tror jeg, at jeg kan hjælpe dig noget. Det problem du har skyldes at du kun har otte knapper.
Du kan godt sætte det op, så det virker uden at det bliver patchet, men det kræver nogle fiksfakserier i den config fil, der indstiller knapperne på joystick (mener den ligger i fifa 06 directory under system og hedder config.dat - åbn med notepad, den indeholder navne på alle gamepads og en masse tal ...)
Problemet er som sagt opstået fordi du kun har 8 knapper - FIFA bruger optimalt 10 knapper + 2 kontrol sticks ... mht. håbet om at EA patcher det, så kan du nok desværre skyde en hvid pind efter det - de har endnu aldrig patchet andet end meget alvorlige problemer i et FIFA spil.
Kontakt mig på msn eller irc på #fifa-forever på quakenet (msn: jesperdmt@hotmail.com / IRC: Birthek) |
Heatdk |
Posted - 22 Mar 2006 : 17:09:24 Caleb22: Ja jeg beklager, men ledte efter et sted, hvor jeg kunne få nogle hurtige forslag.
Vil dog, når/hvis mit problem bliver løst melde mig på banen, da det virker som et seriøst sted.
Vh. Heat! (som dog holder sig indenfor forum-topic) |
caleb22 |
Posted - 22 Mar 2006 : 16:41:55 Heat husk at skrive hvem i er i jeres profil under signature og evt hold. |
zinky |
Posted - 22 Mar 2006 : 15:27:24 Heatdk og Flemming Jensen, I skal lige have lavet jer en signature oppe under profile. Tilbage til emnet: Nu er jeg dog en af dem som bruger tastertur, men har dog andre problemer, som ellers står skrevet i manualen. men nu kom vi jo fra gamepad
|
Tv3-Luna |
Posted - 22 Mar 2006 : 14:43:38 EA laver deres spil ud fra Logitech gamepad, sådan har jeg hørt det. Så det lyder underligt der skulle være problemer med det. Men det er jo EA |
Heatdk |
Posted - 22 Mar 2006 : 14:34:42 Tak for de hurtige svar...
Jeg har installeret patch1 for et stykke tid siden og problemerne eksisterer stadig...Grunden til at jeg så har kontaktet Support.
Jeg har et Logitech Wingman Extreme med 8 knapper, der dækker de almindelige styrings-funktioner......og de fungerer også fint nok.
Har også en start-knap så jeg kan komme ind i menuen under kampen for at skifte ud på holdet......Hvilket også tidligere kunne styres fra tastaturet...
Men vi må jo vente at se hvad de kommer med af svar fra EA
Skal måske lige nævne at alle drivere er opdateret... |
Flemming Jensen |
Posted - 22 Mar 2006 : 14:13:12 Patch 1 løser en masse ting.. Det et lidt svært at udelukke at den også kunne fixe dit problem - selvom det ikke står direkte beskrevet. |
Tv3-Luna |
Posted - 22 Mar 2006 : 14:08:40 Jeg bruger Logitech Rumblepad 2. Lyder ik som Patch1, så ville menuen jo køre op og ned. |
IstvaN |
Posted - 22 Mar 2006 : 13:59:31 Hvilket gamepad bruger du? Og har du hentet Patch1 til fifa? |