FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Forslag til DMT
 irc nicks

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to include your profile signature.

T O P I C    R E V I E W
GoodPeace Posted - 07 Jan 2006 : 20:19:50
To forslag:

1. der tilføjes et felt til profilen på sitet, så man kan taste sit irc nick ind selv. Dermed kan det f.eks. også vises sammen med navnet i ladderens indsend resultat side.

2. DMT kræver at man altid har det samme nick, når man er i vores irc chan, #fifa-forever
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Yasir Posted - 17 Mar 2006 : 09:36:55
hvis i har lyst til at møde mig, så hedder jeg AFC|Yasir
Vidar Rekdal Posted - 17 Mar 2006 : 08:10:53
Man skal da fange sine modstandere på Msn-klient eller på e-mail.

Irc = loose :)
GoodPeace Posted - 16 Mar 2006 : 21:43:09
quote:
Originally posted by IstvaN

Ved ikke med jer, men folk har kunnet bruge IRC i årevis og har kunnet finde dem de leder efter uden problemer... Så well... Er vel ikke det store problem...

spiller du overhovedet i dmt? Hvem er du?

IstvaN Posted - 16 Mar 2006 : 20:40:34
Ved ikke med jer, men folk har kunnet bruge IRC i årevis og har kunnet finde dem de leder efter uden problemer... Så well... Er vel ikke det store problem...
GoodPeace Posted - 16 Mar 2006 : 17:58:58
quote:
Originally posted by Morfar

hvis man leder efter et hold på irc så er der som regl andre der ved hvem personen er ellers brug mail systemet kan ik se det store problem i det

Ja, måske andre hvem personen er, eller også gør de ikke. Jeg oplevede ihvertfald i aftes, at INGEN svarede på en forespørgsel - og det er nok hverken første eller sidste gang det sker...

Jaja da, jeg bruger skal også konceptet med en email - men selvom mine tåbelige modstandere ofte ikke svarer på de mails, så vil jeg da helst have spillet kampen, og har ikke noget imod at kigge efter folk på irc - hvis bare jeg vidste hvad deres nick var.

GoodPeace Posted - 16 Mar 2006 : 17:56:33
quote:
Originally posted by birthek
well... ødelægger en del af fleksibiliteten så den tror jeg ikke du får trumfet igennem ... men irc feltet i deltagerlisten kan passende erstatte icq feltet der snart får det røde kort i databasen

- hvad er det for en fleksiblitet - jeg forstår vist ikke hvad du mener?

Morfar Posted - 16 Mar 2006 : 17:47:02
hvis man leder efter et hold på irc så er der som regl andre der ved hvem personen er ellers brug mail systemet kan ik se det store problem i det
OnyX Posted - 16 Mar 2006 : 17:41:02
quote:
Originally posted by IstvaN

Hvis folk bare husker at logge ind "authe", så kan du bare skrive "/whois NICKNAME" og så kan du se hvad han er authed som... Ved samme lejlighed kan man se brugerens rigtige navn hvis han har skrevet det i sit mIRC...

Korrekt. Men hvem gider lave en /whois på 25 personer for at finde den man leder efter? :P Og det er de færreste der bruger deres rigtige navn i deres irc klient.
IstvaN Posted - 16 Mar 2006 : 17:02:45
Hvis folk bare husker at logge ind "authe", så kan du bare skrive "/whois NICKNAME" og så kan du se hvad han er authed som... Ved samme lejlighed kan man se brugerens rigtige navn hvis han har skrevet det i sit mIRC...
birthek Posted - 16 Mar 2006 : 16:35:21
quote:
Originally posted by GoodPeace

ehj altså, hvor er I bare kloge på det der irc alle sammen!

Det ville egentlig være meget fikst, hvis vi havde registrerede nicks på en given irc server - så var der lidt mere sikkerhed om hvem hver enkelt bruger var, det ville da være skønno.

Er der andre fordele/ulemper ved at flytte chan fra quakenet til en anden irc server?

well... ødelægger en del af fleksibiliteten så den tror jeg ikke du får trumfet igennem ... men irc feltet i deltagerlisten kan passende erstatte icq feltet der snart får det røde kort i databasen
GoodPeace Posted - 16 Mar 2006 : 16:05:55
ehj altså, hvor er I bare kloge på det der irc alle sammen!

Det ville egentlig være meget fikst, hvis vi havde registrerede nicks på en given irc server - så var der lidt mere sikkerhed om hvem hver enkelt bruger var, det ville da være skønno.

Er der andre fordele/ulemper ved at flytte chan fra quakenet til en anden irc server?

OnyX Posted - 16 Mar 2006 : 14:13:14
quote:
Originally posted by GoodPeace

Jo, man kan reg'e sit nick hos Q på quakenet - det har jeg da ihvertfald gjort!

der er muligvis en tråd et sted her i forum, som fortæller om hvordan det gøres...

Nej, det kan man ikke mere. Det kunne du engang - men det blev lavet om for et par år siden. Det kan godt være du er registreret som goodpeace, men det er kun din "auth" så du automatisk kan få +o eller +v i forskellige chans fx., det sikrer dig ikke dit nick.
Morfar Posted - 16 Mar 2006 : 14:05:42
hvis vi flytter ind på en anden server kan du få dit ønske opfyldt :D hr. GoodPeace
GoodPeace Posted - 16 Mar 2006 : 13:58:05
ok, det er muligt - og ja, det var også auth jeg mente, men hvad ved jeg om det irc skidt :p

Jeg fandt den her:

quote:
Originally posted by Apollo in http://www.fifa-online.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1931&whichpage=2

så er #fifa-forever vores igen (endelig )

vi har at alle fra DMT får "op" (dem der bestemmer) ikke som der var i den anden, hvor der gik lang tid før man fik det (48 timers døgn idle?)

det man bare skal gøre er at skrive /msg Q HELLO "ens e-mail" "ens e-mail igen"
så får man et password sendt til den e-mail man skriver der.

når i så får det password skal i gå op i File->Options og vælge Connect og perform, husk at enable jeres perform
der under skal i skrive:
/MSG Q@CServe.quakenet.org AUTH "username" "password"
jeres username vil være det nickname i havde da i sagde hej til Q

Når i har gjort det, vil den altid logge jer ind. Og når i så er auth første gang, kan man add jer til vores bot, så i kan sidde og have magt

nå var det alt for svært? så kan i altid lige tage et kig forbi her: http://www.quakenet.org/faq/faq.php?c=1&f=51#51 der står der hvordan i siger hej, og resten får I i jeres e-mail. Og resten skal jeg nok sørge for.

Så join da vores nye irc channel
#fifa-forever @ quakenet

IstvaN Posted - 16 Mar 2006 : 13:54:00
Man kan registrere sit "auth" på qnet, altså det navn som L-botten genkender. Men det navn du og jeg umiddelbart ser - altså ens nickname - kan man ikke reservere. Det har man kun når man er online. Ligeså snart man logger af kan en anden stjæle navnet.

Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 18.117.192.205