Author |
Topic |
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 16:10:53
|
Jeg er ny her og har derfor nye holdninger! Jeg har i min korte periode som DMT'er oplevet mange forskellige meninger om DMT's fremtid og vil derfor gerne have et overblik over hvad DU synes. Hvor bevæger DMT sig hen? Hvad synes du? Vær venlig at svare på følgende spørgsmål:
1) Hvad synes du om navnet Dansk Modem Turnering (DMT) og URL'en www.fifa-forever.dk? Nogen forslag?
2) Er DMT kun til EA Sports FIFA-serie, eller vil det efter din mening være en mulighed at spille fx Pro Evolution Soccer (PES) hvis/når der kommer en online-udgave af spillet?
3) Skal DMT være dansk eller skal der satses mere på Skandinavien? Eller skal DMT måske være internationalt? eller skal jyderne udelukkes???
4) Hvad synes du ellers er godt og skidt? Nogen gode idéer?
Vær venlig at besvare dem...
Min mening:
1) Jeg synes at Dansk Modem Turnering er et forældet og uattraktivt navn, og desuden fortæller det intet om at vi spiller Fifa. Mine kriterier for et nyt navn er:
-Det skal sige noget om at vi er danske/skandinaviske (som vi jo faktisk er). Dette kan gøres ved hjælp af at slutte URL'en på .dk (og .se og .no hvis der kommer mirrorsites) eller simpelthen skrive det i navnet i form af "Danish" eller "Royal" eller andet der associerer til Danmark/Skandinavien.
-Det skal selvfølgelig lyde godt, og en evt forkortelse skal også lyde godt.
-URL'en skal passe til. Jeg bryder mig ikke om at DMT har en helt anden URL (www.dmt.dk er jo taget). Det forvirrer bare de nye.
-Navnet skal sige noget om at vi spiller Fifa eller andre fodboldspil.
Jeg har to forslag til et nyt navn der begge opfylder mine kriterier: "Royal Fifa League" og "Virtual Football League": RFL siger mere om skandinavien end det andet, men det kan jo fikses med at URL'en ender på .dk/.se/.no. VFL åbner til gengæld op for at der kan spilles PES og andre lignende spil. Jeg vil meget gerne have konstruktiv feedback på disse navne. Hold dig ikke tilbage!
2)Jeg har ingen erfaringer med andre spil end Fifa, men hvis der er nogen der har lyst til at spille PES og bruge DMT som base, så er det helt fint for mig. Det bør heller ikke give de store problemer, da databaserne til kampprogram, stillinger osv jo allerede er lavet.
3)For min skyld kan DMT godt satse mere på SE- og NO-spillere end det er tilfældet, da jeg mener kapaciteten er til stede, og jo flere jo bedre. Dog synes jeg ikke vi skal bevæge os uden for skandinaviens grænser. I EA-online findes der masser af Svenske og Norske spillere. Jeg ved ikke om der findes et alternativ til DMT i Sverige og Norge, men jeg er ikke stødt på det...
4)Jeg synes DMT er helt kanon!! Jeg kan måske lige tilføje et ønske om at der blev oprettet polls på forsiden til små afstemninger. Fx, "Hvordan fandt du frem til DMT?" eller "Hvem vinder BMT i T2?"
Jeg håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne med dette indlæg Mvh Jonas
|
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 16:22:35
|
min personlige holdning, ikke nødvendigvis lig med ledelsens:
1) DMT is win. Der er tradition i navnet, det er en kort god forkortelse, og det fortæller lidt om hvad vi laver. (Der findes stadig ADSL modems derude).
2) Der findes ikke andet end FIFA lige PT, men hvis der kommer andre, så kan DMT sagtens følge med tiden, og lancere grene til disse spil.
3) Der har længe været åbent for svenskere/nordmænd, og vi havde da også Vidar i T1. Der har i 2003 T2-T3 været nogle forsøg på at komme over grænsen og markedsføre os lidt, men det var ikke umiddelbart nemt at komme i kontakt med de rette gamer communities. Når tiden tillader det, så gør ledelsen diverse forsøg på at finde frem til SE/NO fifa freaks. Jeg synes ikke vi skal længere ud - både af hensyn til sproget og det skandinaviske fællesskab. Der findes ikke SMT eller NMT.
4) Skidt: Jeg synes det er for dårligt at Inter ikke bare automatisk er i suppen altid. Godt: Jeg synes at fællesskabet og det store frivillige arbejde fra adskillige mennesker er imponerende.
|
|
|
|
polle
Kegle-bold dreng
142 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 16:42:56
|
Hvorfor kan det ikke køre som det er nu?`Hvad er der gjalt? |
Anders Poulsen, Ipswich i 1. division. Vinder af 3. division |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 16:46:44
|
quote: Originally posted by Uncle Istvan
Jeg er ny her og har derfor nye holdninger! Jeg har i min korte periode som DMT'er oplevet mange forskellige meninger om DMT's fremtid og vil derfor gerne have et overblik over hvad DU synes. Hvor bevæger DMT sig hen? Hvad synes du? Vær venlig at svare på følgende spørgsmål:
1) Hvad synes du om navnet Dansk Modem Turnering (DMT) og URL'en www.fifa-forever.dk? Nogen forslag?
2) Er DMT kun til EA Sports FIFA-serie, eller vil det efter din mening være en mulighed at spille fx Pro Evolution Soccer (PES) hvis/når der kommer en online-udgave af spillet?
3) Skal DMT være dansk eller skal der satses mere på Skandinavien? Eller skal DMT måske være internationalt? eller skal jyderne udelukkes???
4) Hvad synes du ellers er godt og skidt? Nogen gode idéer?
Vær venlig at besvare dem...
Min mening:
1) Jeg synes at Dansk Modem Turnering er et forældet og uattraktivt navn, og desuden fortæller det intet om at vi spiller Fifa. Mine kriterier for et nyt navn er:
-Det skal sige noget om at vi er danske/skandinaviske (som vi jo faktisk er). Dette kan gøres ved hjælp af at slutte URL'en på .dk (og .se og .no hvis der kommer mirrorsites) eller simpelthen skrive det i navnet i form af "Danish" eller "Royal" eller andet der associerer til Danmark/Skandinavien.
-Det skal selvfølgelig lyde godt, og en evt forkortelse skal også lyde godt.
-URL'en skal passe til. Jeg bryder mig ikke om at DMT har en helt anden URL (www.dmt.dk er jo taget). Det forvirrer bare de nye.
-Navnet skal sige noget om at vi spiller Fifa eller andre fodboldspil.
Jeg har to forslag til et nyt navn der begge opfylder mine kriterier: "Royal Fifa League" og "Virtual Football League": RFL siger mere om skandinavien end det andet, men det kan jo fikses med at URL'en ender på .dk/.se/.no. VFL åbner til gengæld op for at der kan spilles PES og andre lignende spil. Jeg vil meget gerne have konstruktiv feedback på disse navne. Hold dig ikke tilbage!
2)Jeg har ingen erfaringer med andre spil end Fifa, men hvis der er nogen der har lyst til at spille PES og bruge DMT som base, så er det helt fint for mig. Det bør heller ikke give de store problemer, da databaserne til kampprogram, stillinger osv jo allerede er lavet.
3)For min skyld kan DMT godt satse mere på SE- og NO-spillere end det er tilfældet, da jeg mener kapaciteten er til stede, og jo flere jo bedre. Dog synes jeg ikke vi skal bevæge os uden for skandinaviens grænser. I EA-online findes der masser af Svenske og Norske spillere. Jeg ved ikke om der findes et alternativ til DMT i Sverige og Norge, men jeg er ikke stødt på det...
4)Jeg synes DMT er helt kanon!! Jeg kan måske lige tilføje et ønske om at der blev oprettet polls på forsiden til små afstemninger. Fx, "Hvordan fandt du frem til DMT?" eller "Hvem vinder BMT i T2?"
Jeg håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne med dette indlæg Mvh Jonas
1) hvis logikken skal følges bør vi vel hedde fifa-forever ... er oxo internationalt så fint nok med mig ...
2) hvis der er interesse kan det klart blive aktuelt
3) så sent som igår har jeg postet på hhv. ea engelske communitys forum og på soccergaming ang. et forsøg på at lave svenske/norske oversatte dmt sider så vi kan få en mere nordisk profil ... vi arbejder således på dette.
4) skidt ... ævl og kævl ... godt fifa og de mennesker der yder en indsats for at holde DMT kørende...
tillæg: vi arbejder pt. på flg. initiativer ... ny bufferturneringstruktur ... en ladder/pulje kombo lidt indviklet at forkalre skulle være klar snarest ... det skaninaviske initiativ ... logoet ... det nye design
flere indlæg om spillestil bliver slettet! - den diskussion må i sq lave en anden tråd til!
|
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 16:46:54
|
Jeg synes også det er helt fint som DMT er nu. Men vi vil vel alle gøre det bedre ik? og den bedste måde at bevare DMT på i fremtiden er vel at udvikle DMT... Man bør overveje hvilke tiltag der skal til for at sikre medlemstilgang så DMT kan eksistere i fremtiden... Men du har helt ret i at DMT er rigtig godt nu, men det er vel en vigtig debat... Vi kommer ingen veje hvis vi er for konservative eller slet overvejer ikke at være det... |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
|
|
Dalle La Coruna
Stribemaskinefører
196 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 17:12:43
|
Jeg mener at dmt kun skal værer får dansker, da jeg tror det vel gå lidt af det sjove af det hvis vi ik kan kominakere sammen på Dansk, så dmt skulle kun værer får jyder . Desuden tager jeg også forbehold til de dårlige taber som vi har herinde på dmt, da jeg hved at mange skandianavia kender de såkaldte "ludermål", især Norge ..
Men hvis i mener at hele skandinavien, også skal have mulighed får at spille med, er min mening også at URL´en lyder lidt får dansk, Syntes Jonas ide om "Royal Fifa League" lyder som en glimrende ide.
Har ingen problemer med at nogle spiller Pro Evolution Soccer eller ligende..
|
|
Edited by - Dalle La Coruna on 15 Apr 2004 17:14:12 |
|
|
Apollo
Oldboys VIP champ
1029 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 17:35:07
|
1: Navnet synes jeg skal være der. DMT er hvad det er URLen kan så diskuteres, men whatever, den er der og passer ind.
2: Der var da vidst snakke om at indfører andre EA spil, som NFL, NHL og hvad de nu laver online delen er faktisk bedre i de andre spil. men så kan vi vende tilbage til spørgsmål nr. 1.. ehhh fifa-forever?? Og mener ikke at når EA er sponsor (giver de overhovedet os noget?) kan man være bekendt at spille andre spil, og URLen siger også meget
3: DMT kan da nemt have andre med, hvis der skulle være andre med. Passer DMT så ind, Dansk Modem Turnering? ahh Danish Modem Tournament (ahh Danish der?) Tyskerne er jo vildt syge med det, de har faktisk 2 tvilinger, som blev henholdsvis 1 og 2 til VM i FIFA 2003 Hva come on people, skal i ik til Saaaaaaaaan Francisco og blive de nye verdensmester? En ting er sikker, hvis en fra DMT skal til WCG (world cyber games), så vil jeg sq prøve på at komme med.
4: godt og dårligt? |
Martin "Apollo" Nygaard Tidliger Arsenal Vinder af Liga Cuppen T1, T2 2002 |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 18:18:41
|
hmmmjeg mener egentlig at det er lidt spil af vore ressurser at begynde at skabe noget af interesse for udlændinge-være sig alle nationaliteter. sagen er den(syns jeg) at vi i forvejen kæmper med at virke attraktive for danskerne-og debatere om navn og logo så vi trænger bedre igennem til danskerne - hvis vi skal til at antage et internationalt attraktivt navn , bevæger vi os jo væk fra det mål.jeg mener, vi har jo en danmarks turnering kørende, hvis det blir blandet herkomst mister vi "danmarksmesterskabet" ,og hvem ville syntes om at der fks var 10-12 normænd og svenskere ud af 50-60 medlemer og at de fks lagde sig i toppen af alle div og vandt titlerne-hvad har de så vundet?-"danish open" i fifa? og vil du syns det var sjovt?- nej jeg tror vi får mest ud af at henvende os til danskere og forsøge at få vores nordiske brødre til at lave deres egne FIFA-FOREVER.se? og det ville jo danne grundlag for at skabe en "ægte" royal league i samarbejde med dem. ud over det kunne man lave en uefacup turnering der var åben for udlændinge og champsleague osv -vi har jo vores ligacup-og der er planer om en ladder kan jeg forstå -gik selv og puslede med en ide om en danmarks serie model alla ladder hvor alle fra buffer til suppe spillere ku deltage. jeg mener vi bør koncentrere indsatsen om at lave "danmarksturneringen" så god og attraktiv så muligt for danskere og derefter kigge på mulighedderne for internationale turneringer. jeg har i den tid jeg har haft en onlineklub for danskere(DANMARK;-)været i kontak med opimod 80-100 danskere og der har vel været mindst 50 forskellige medlemer i onlineklubben over 3-4mndr. så jeg sku mene at der var rigeligt med potentielle medlemmer at hente i det danske land. jeg er ikke fremmedfjendsk på nogen måder men jeg mener vi har større værdig ud af et "rent" danmarksmesterskab end broget forsamling af blandet herkomst der kæmper om at lave flest "ludermål" altså det er da klart at man kan ha sideløbende og identiske turneringer med spil som PES, så længe der er interesse for det. men desværre er det jo ikke det mest udbredte? -det er vel lidt som med windows og linux -linux er bedst men folk andvender mest windows........ |
|
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 18:23:32
|
1: DMT siger lige så lidt om hvad vi laver som DSB "men alle kender DSB", så navnet betyder ikke en pind, det gør url'en i princippet heller ikke, dog vil jeg vedgive at det nok er "lidt" nemmere hvis url'en matcher navnet. FAKTISK ER DET SÅDAN AT VI HEDDER FIFA-FOREVER OG IKKE DMT, men DMT blev hængende, hvis man kigger reglerne igennem så vil man se at FIFA-FOREVER er at se overalt, dog har den nye ledelse valgt at tilføje DMT "ikke at det gør mig noget", men jeg tror sku vi hænger på DMT navnet.
2.Umiddelbart mener jeg at vi spille EA Sports FIFA-serie, dog kan man altid lave en under afdeling hvor vi spiller det andet.
3. Jeg tror vi i første omgang skal satste på Norge og Sverige, og dernæst se hvad der byder sig, men hvis man gør DMT til en Engelsk sproget side, så røger der nok et par Danske deltagere fra.
4.Jeg syns det er skidt at denne debat ikke er startet af ledelsen, og jeg syns det er skidt at den der har taget intiativet til debaten, ikke lige tog en snak med ledelsen inden "forsat at det ikke er gjort " Konstruktivt..... så afventer jeg med spænding det nye design.... |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 18:34:14
|
debatten er taget med ledelsen ... tror bare hoveddebatøren blev utålmodig da vi ikke har svaret endnu ... (mailen er fra sidste uge)
men intet til hinder for at tage debatten her oxo ...
jeg vil så i tillæg til mit tidligere indlæg sige, at der også er begrænsde tidsressourcer til rådighed for ledelsen ... vi arbejder alle mod samme mål, men generelt bliver vi oxo nødt til at opfordre til lidt tålmodighed ... alene at holde DMTs almindelige sider i gang koster nogen tidsressourcer af alle de frivillige inkl. ledelsen ...
hermed ikke sagt at debatten ikke er relevant - for det er sq helt fint
|
|
|
Natteulven
Fast mand på førsteholdet
307 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 19:48:18
|
1) Ja DMT hænger ved lige som i så mange andre ting.. det er noget man ikke kan slippe.. hvis DSB skulle skifte navn ville DSB stadig hænge ved fordi det er det alle kender og det nemt... OG jeg syntes DMT holder...
2) Umiddelbart vil jeg mene at det kun er til EA sports Serie, da vi jo faktisk vidst nok er sponsoreret af EA.. Tror jeg nok...!
3) Jeg syntes det er fint at DMT prøver at udvide sig i skandinavien, men mon ikke man burde få styr på andre ting inden man får forstore armbevægelser.!
4) Skidt >> for meget ikke konstruktiv debat, under lige spørgsmål osv. GODT >> at ledelsen gør så stort et arbejde i FRITIDEN på at holde det her kørende.! og det er godt at man ikek skal betale noget.. (og gud forbyde at det nogensinde sker ) |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 20:18:49
|
2) vi er ikke sponsoreret af EA
3) Ole> was ? |
|
|
Natteulven
307 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 20:42:15
|
Hehe
Jesper.. jeg mener at man skal gå et skridt af gangen... !! og ikek have for mange jern i ilden på samme tid.. jeg har prøvet det i en IRL rollespilsforening og det gik galt.. |
|
|
|
polle
Kegle-bold dreng
142 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 21:16:09
|
Det kunne ændres til www.fifaturnering.webbyen.dk/ ???
|
Anders Poulsen, Ipswich i 1. division. Vinder af 3. division |
|
|
casper_d
328 Posts |
Posted - 15 Apr 2004 : 21:20:40
|
quote: Det kunne ændres til www.fifaturnering.webbyen.dk/ ???
synes jeg nu ikke polle...
Nå men til sagen:
1) Jeg kan godt følge mange i at der er noget nostalgisk over navnet DMT, men på den anden side kan jeg også godt følge dem der mener navnet er forældet. Jeg var også en af dem der ikke fattede noget da jeg så navnet "Dansk MODEM Turnering". Mit umiddelbare forslag hvis vi sku ha en ny forkortelse ville være DFT(Dansk Fifa Turnering) - Det siger mere om hvad vi laver og ligger også tæt op af det gamle Url'en synes jeg er fin!
2) Som det er for tiden synes jeg at vi kun skal have fifa2004 på siden...Men hvis der en dag er stor interesse uderfra om nye spil på siden så synes jeg da også at vi skal slå til.
3) Jeg synes at DMT skal forblive dansk. Det er glimrende med nye medlemmer fra skandinavien, hvilket jeg synes Vidar var et glimrende eksempel på. Han havde ingen problemer med at forstå reglerne. Men jeg mener ikke at vi skal få DMT oversat til de andre nordiske sprog. Hvis de vil være med, må de indfinde sig under vores sprog!
4) Godt: de flinke mennesker man omgås med på DMT. Og alle de frivillige mennesker der bruger en del tid på at få siden til at køre, især en tak til ledelsen Skidt: Al den brok og mudderkastning der har været på det seneste. Lad nu folk spille som de vil og lad vær med at diskutere så meget over bagateller! Spil fifa - det er det vi alle er her for! |
Casper Dam - ex-Palermo Vinder af BMT og Ligacuppen T2 06 + et par kc-titler |
Edited by - casper_d on 15 Apr 2004 21:57:32 |
|
|
Draagyn
323 Posts |
Posted - 16 Apr 2004 : 00:33:36
|
1.) Jeg kan ikke se noget problem i at det hedder DMT, eller jo der er nok et lille problem som er den evt. udvidelse med andre lande. Men hvis jeg skal give et forslag til nyt navn skal det være VSL, Virtual Soccer League (amerikanerne skal også følge med )
2.) Jeg er ikke sikker men er Fifa ikke det eneste vituelle fodboldspil som kan spilles online? Men hvis PES kommer med online version så kan der være mulighed for udvidelse den vej. Kræver bare frivillige.
3.) Her ligger nok den største debat. Hvis mulighederne er der så vil det jo være fint med en skadinavisk udvidelse, hvis der er frivillige nok. Hvis man skal snakke om en evt opbygning så kan lave de tre landes bedste liga (Superligaen, Allsvenskan og Tippeligaen) og spille dem som der bliver nu, med tilhørende divisioner (afhængende af deltagere). Så kan de 4 bedste hold fra de 3 lande rykke op i en skandinavisk liga (Royal League), som kan køre side løbende med den normale turnering. Bufferne kan kører med et ladder system så fx. de 6 bedste rykker op i divisionerne og evt. 6 dårligste rykker ned igen. Cups kan der laves et gruppespil i hvert land og derefter laves et fælles gruppespil og derefter knock-out. Eller direkte knock-out med alle lande. Denne opbygning af turnering vil kræve utrolig meget og det vil kræve mange frivillige eller stor moral af den enkelte spiller som skal få alle sine kampe spillet og hvis der skal opstå en konflikt så skal den løses hurtigt og smertefrit. Fair-play ganske simpelt.
4.) DMT er et rigtig godt og al respekt til de frivillige som man ikke hører bliver takket nok. Det er sq jer som holder DMT igang. Nogle ideér. Mere kontakt med EA, ikke som præmie sponsor, men mere ang. CC og et evt. officelt dansk mesterkab i online-fifa?
Jeg er ikke aktiv i DMT pt., men det betyder ikke at jeg ikke håber det bedste for DMT, for det gør jeg. 100%
Ikke mere her fra. Over and Out. Fik jeg sagt al magt til de frivillige ? |
Michael Nygaard - Ex. DMT'er MZ - FC Stanghede |
|
|
Topic |
|