FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Gamepad problem
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Teknisk Support
 Gamepad problem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/2

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  00:14:37  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
Har lige skaffet mig en gamepad. Har fundet ud af hvor i options man kan ændre på hvad for nogle knapper man vil skyde, sparke, aflever, lobe med osv.

Men problemet er at jeg ikke vil bevæge spilleren med den runde around knap, men jeg vil gerne bevæge spillerne med pilene, hvordan kan jeg ændre på det så jeg kan bevæge mine spiller med pilene??

Sami Abdel Hamed

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  01:12:06  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hvilket gamepad?

Se om du har en knap der hedder "mode" på gamepad'et. Når den er rød er det D-pad'et (det med pilene), og når den er grøn styres der med analog. Ellers står det garanteret i manualen

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil

Edited by - IstvaN on 16 Jan 2005 01:14:25
Go to Top of Page

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  01:14:52  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
Logitech Dual Action Gamepad.

Sami Abdel Hamed
Go to Top of Page

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  03:20:37  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
Kan se der er nogen der er et par stykker som har læst det her uden at skrive noget. Men hvis der er nogen der ved hvordan jeg kan bruge pilene til at bevæge spillerne med i stedet for at bruge den runde tast så er i velkommen til at skrive??

Har prøvet at gå ind i kontrol panel, spilleenheder, egenskaber, om, logitech profiler og prøvet at ændre det derinde, men kan ikke rigtig lave om på noget der.

Synes heller ikke der står så meget i manualen, der står faktisk næsten ikke noget.

Nogle der ved hvad jeg skal gøre for at bevæge mine spiller med pilene med min Logitech Dual Action Gamepad???????

Sami Abdel Hamed
Go to Top of Page

SpeZ
Klubmester og topscorer

584 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  11:13:41  Show Profile  Send SpeZ an ICQ Message  Reply with Quote
havde samme problem da jeg i sin tid købte logitech dual action.
fandt dog ud af at det er hurtigt at vende sig til at bruge, samtidigt med at det er mere flexibelt. Når du bruger sticken har du mulighed for at løbe i flere retninger end pilene.
dengang fik jeg af vide, kan ikke huske om det var claus - inter eller JJ - norwich, som hjalp dengang, at det var meget besværligt at lave om på.

Vinder af Subcup T2 og T3 - 2006
Vinder af Superligaen T1 - 2007
Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  13:35:21  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
hvis du har installeret den medfølgende driver til dit gamepad, så kan du gå i:
control panel - game controllers - properties - settings

og så kan du sætte et flueben i "Swap D-pad and LeftMini Joystick"

Men som Peter siger, så kræver det lidt tilvænning med stick'en, men det er bedre i det æange løb - du kan løbe og skyde i flere retninger med sticken, så det kan helt klart anbefales.

Go to Top of Page

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  14:40:18  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
GoodPeace. Jeg har mit windows på dansk. Men har prøvet mig frem med det du har skrevet nåede til settings, men kunne ikke finde
"Swap D-pad and LeftMini Joystick".

Og ang. at vænne sig til at spille med stick'en, det vil jeg heller vente med, synes den er for besværlig og da jeg havde playstation brugte jeg den aldrig brugte kun pilene.

Jeg vil gerne starte med at bruge pilene, så kan jeg altid senere vænne mig til at bruge stick'en. Hvis jeg skal bruge stick'en, så kan jeg lige så godt spille med tastaturet i stedet for, det vil være meget nemmere.

Men vil gerne stdig finde ud af hvordan jeg kan bruge pilene, ellers kan jeg ikke bruge min gamepad til ret meget?

Sami Abdel Hamed
Go to Top of Page

SpeZ
Klubmester og topscorer

584 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  14:48:26  Show Profile  Send SpeZ an ICQ Message  Reply with Quote
jeg har lige testet. det er altså rigtigt nok hvad claus siger. det passer i hvert fald hos mig.

Vinder af Subcup T2 og T3 - 2006
Vinder af Superligaen T1 - 2007
Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  14:52:38  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Sam

Hvis jeg skal bruge stick'en, så kan jeg lige så godt spille med tastaturet i stedet for, det vil være meget nemmere.

En af de største fordele ved gamepads er netop de her analoge sticks. Det gør spillet en del nemmere idet du kan bevæge dig og afslutte langt mere præcist. Så øv dig hellere med sticken så hurtigt som muligt.
Det er netop med 8-retnings pilene at du ligeså godt kan spille med keyboard.

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil

Edited by - IstvaN on 16 Jan 2005 14:56:38
Go to Top of Page

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  15:27:15  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
Uncle Istavan. Du har sikkert ret.

Men synes det er besværligt med stick'en og på samme tid at prøve at vende sig til hvad for en knap der skyder osv.

Altså at bruge knapper og stick samtidig. Jeg synes heller ikke den virker særlig stærk eller god den stick, der kommer tit en klik lyd fra den.

Det vil tage tid at vænne mig til det, så vil fortrække at spille med pilene.

Og fordelen fra gamepad og tastatur er at knapperne er tættere på hinanden, så der kan godt være en fordel selvom man ikke bruger stick'en, selvom man nok får mere ud af at bruge stick'en, men så skal man ligesom først vænne sig til den.

Så hvis i kan vejlede mig på en nem måde hvordan jeg kan ændre det så jeg kan bruge pilene så vil det være en god hjælp. Og tak.

Sami Abdel Hamed
Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  15:29:16  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
den ligger under gamecontrollerens "indstillinger" og så hedder den "aktiver ombytning" på dansk ... hvis det hjælper

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  15:57:14  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
birthek, hvis jeg går ind under logitech profiler, så er det eneste jeg kan finde under instillinger "anvend profil på spil..."

Sami Abdel Hamed
Go to Top of Page

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  15:59:13  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har tændt for min messenger, kan godt være der står optaget for spiller championship manager, men tjekker ind imellem om der bliver skrevet noget til mig. Så i kan bare sætte tilføje mig til jeres messenger hvis i kan hjælpe mig og skrive til mig der, det er lidt nemmere at få hjælp når man skriver sammen som en slags chat.

Sami Abdel Hamed
Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  16:36:57  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
læs hvad Claus skriver .. du skal ikke under logitechs config program... du skal i kontrol panel og spilenheder tror jeg nok den hedder på dansk...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  16:50:50  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
birthek, ok, men under spilleenheder er der tilføj, fjern, egenskaber, avanceret, fejlfinding.

Hvis jeg så vælger at gå ind under spilleenheder og derefter "egenskaber" så er der 2 ting at vælge imellem, enten "test", som er hvor man tester om gamepadet virker, men hvor man ikke kan ændre noget. Og det andet man kan vælge er "om" og inde i "om" kan jeg ikke ændre noget med mindre jeg gå ind under "Logitech profiler".

Jeg er ikke speciel god til det her, jeg er ikke nogen computer nørd, så skriv til mig på messenger og forklar mig der, eller lad os snakke over telefon, kan ringe gratis til fastnet i weekenden, men kan også ringe til mobil hvis det skal være.

Sami Abdel Hamed
Go to Top of Page

Sam
Grusbane fejeknægt

49 Posts

Posted - 16 Jan 2005 :  16:56:40  Show Profile  Click to see Sam's MSN Messenger address  Reply with Quote
Foresten birthek jeg har tilføjet dig min messenger, og har siddet og ventet på du måske ville logge på messenger, men du er offline, kan du ikke lige logge på messenger, det sammen med GoodPeace eller andre der kan hjælpe, log på messenger og tilføj mig og skriv til mig.

Sami Abdel Hamed
Go to Top of Page
/2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 3.17.187.254