FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Bærbar starter ikke op
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Teknisk Support
 Bærbar starter ikke op
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/2

cmeilandt
Fast mand på førsteholdet

359 Posts

Posted - 19 Jun 2005 :  22:00:37  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hey

Jeg har et stort problem. Min bærbar vil ikke starte op.
Det er en Zepto Znote 4200 1.6 Centrino som er lige over et halvt år gammel.
Når man tænder for den, lyser "on/off" og blæseren starter også, men skærmen forblir sort.
Det hele er kommet efter at jeg har ladet computeren køre sig helt flad på bateriet, hvorefter jeg ville starte den op igen, med strøm sat til. Dette ville den så ikke.
Nogen der har samme erfaring og som ved hvad der skal til eller en lille idé, som måske virker ??

daugaard
Bold-bestyrelsen

1312 Posts

Posted - 19 Jun 2005 :  22:14:54  Show Profile  Visit daugaard's Homepage  Send daugaard an ICQ Message  Click to see daugaard's MSN Messenger address  Reply with Quote
½ år gammel? Afsted igen til der hvor du har købt den...

Go to Top of Page

cmeilandt

359 Posts

Posted - 19 Jun 2005 :  22:31:01  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by daugaard

Ja, det ved jeg godt .. Men gider ikke, det har nemli været galt før, same prob.. Så tænkte at der måske sad nogen herude der vidste noget??

Go to Top of Page

Don Corleone
Bold-bestyrelsen

427 Posts

Posted - 19 Jun 2005 :  23:13:15  Show Profile  Send Don Corleone an ICQ Message  Click to see Don Corleone's MSN Messenger address  Reply with Quote
Bo taler af erfaring
quote:
Originally posted by daugaard

Vinder af DMT,s fairplay pris 2006.
DMT Leder..så ka i lære det

torsoe666 på EASO
Go to Top of Page

daugaard
Bold-bestyrelsen

1312 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  00:32:12  Show Profile  Visit daugaard's Homepage  Send daugaard an ICQ Message  Click to see daugaard's MSN Messenger address  Reply with Quote
Nu kaster jeg snart fisk efter dig din ¤%&!"#%¤&!

Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  02:46:23  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
Har samme bærbar :S

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil
Go to Top of Page

BIF
Bold-bestyrelsen

336 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  08:47:08  Show Profile  Reply with Quote
Tryk på FN (Function key) samt på skærmtasten, når du har tændt maskinen.. Det plejer at virker på HP/Compaq.
Go to Top of Page

cmeilandt

359 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  13:50:24  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Uncle Istvan

Har samme bærbar :S

Har den slet ikk fejlet noget?
Puha da, bar vent.. Ej, du har nok været heldig så

quote:
Originally posted by BIF

Tryk på FN (Function key) samt på skærmtasten, når du har tændt maskinen.. Det plejer at virker på HP/Compaq.

Heller ingen effekt.

De eneste komponenter der starter op, er blæseren, dioderne og cd-rom drevet, efter hva jeg sådan kan høre?

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  13:59:12  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
lyder som et afbrændt bundkort, processor eller defekt strømforsyning...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

cmeilandt

359 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  14:08:45  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by birthek

lyder som et afbrændt bundkort, processor eller defekt strømforsyning...

Jae, strømforsyningen virker fint, da den lader op osv..

Sidste gang det var galt, snakkede de om bundkortet, men jeg er ikke helt sikkert.. Det ser vist ud til at jeg er nødt til at sende den afsted igen

Go to Top of Page

cmeilandt

359 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  14:34:43  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
Takker mange gange for jeres hjælp, selvom jeg ikke kunne bruge det, hehe

Efter flere mails mellem mig og Zeptos tekniske afdeling virker det nu.
Jeg tog ram modulerne ud, nulstillede bios ved at trykke på jumperne i et par sekunder og så kørte det bar

Nogen der ved, hvordan man opdatere bios så ??

Jonas, har du gjort det ved din 4200??

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  14:44:21  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Det kan da ikke være rigtigt, du skal resette BIOS for at få din computer til at virke. Det er da uholdbart i længden, og umiddelbart tyder det jo på der er en defekt et sted.

Selvfølgelig kan du flashe BIOS, men det kan jo vende tilbage, og selv om det er træls at skulle leve uden comp, tror jeg du er bedst tjent med at sende den ind.

Btw - køb IBM næste gang :)

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

cmeilandt

359 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  14:52:24  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
Nej, det er rigtigt og det har jeg også gjort Zepto opmærksom på.

IBM, tjae, jeg har en makker der har rigtig mange problemer med den. Den er købt i http://www.laptop4u.dk/ som efter hans mening er et værre fusker-firma

Edited by - cmeilandt on 20 Jun 2005 14:57:58
Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  14:54:12  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Well man kan også godt få IBM lidt mere anderkendte steder, som fx. har en 3-årig garanti på alle dele :)

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 20 Jun 2005 :  18:23:55  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
gå ind i ftp://pc-direct.dk/Bios/4200/

Go to Top of Page

Rush
Grusbane fejeknægt

2 Posts

Posted - 10 Aug 2005 :  13:40:56  Show Profile  Click to see Rush's MSN Messenger address  Reply with Quote
@carsten

Jeg har samme problem
Hvor sidder jumperne og hvor meget skal man skille ad?

Morten
Go to Top of Page
/2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 3.145.196.141