FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Fair play
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Forslag til DMT
 Fair play
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zinky
Klubmester og topscorer

898 Posts

Posted - 15 Oct 2005 :  18:10:14  Show Profile  Visit zinky's Homepage  Click to see zinky's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg synes der er for mange der spiller unfair... fx hvis jeg skader en af modstanderens spillere, ser det og spiller bolden ud til indkast, så synes jeg det sker for ofte at jeg ikke får den tilbage, så jeg ville forslå om vi kunne lave noget med en fairplay turnering ?

Tem
Klubmester og topscorer

613 Posts

Posted - 15 Oct 2005 :  18:31:41  Show Profile  Send Tem an ICQ Message  Click to see Tem's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hvad indebærer en "fairplay turniering" så?
Generelt synes jeg altså ikke det passer - tværtimod synes jeg at folk for det meste er meget fair med alting...

Go to Top of Page

zinky
Klubmester og topscorer

898 Posts

Posted - 15 Oct 2005 :  18:36:56  Show Profile  Visit zinky's Homepage  Click to see zinky's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Tem

Hvad indebærer en "fairplay turniering" så?
Generelt synes jeg altså ikke det passer - tværtimod synes jeg at folk for det meste er meget fair med alting...

ligesom irl.. der fører Viborg vidst nok for tiden.

Vi laver en skala på 1-5 eller 1-10, hvor 1 er dårligst og 5/10 er bedst... tror selv det ville være bedst med 5

Go to Top of Page

Jac Li
Klubmester og topscorer

948 Posts

Posted - 15 Oct 2005 :  19:14:03  Show Profile  Reply with Quote
Og hvad havde du så helt præcist tænkt dig "præmien" for at vinde fair play konkurrencen skulle være ?

Jacob Linnebjerg - ferierende træner i fiorentina

Edited by - Jac Li on 15 Oct 2005 19:14:38
Go to Top of Page

zinky
Klubmester og topscorer

898 Posts

Posted - 16 Oct 2005 :  00:16:40  Show Profile  Visit zinky's Homepage  Click to see zinky's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Jac Li

Og hvad havde du så helt præcist tænkt dig "præmien" for at vinde fair play konkurrencen skulle være ?

kunne måske være ligesom IRL...
for 1. og 2. div en playoff plads for oprykning.
men ved ikk rigtig med superligaen

Go to Top of Page

OnyX
Fast mand på førsteholdet

341 Posts

Posted - 16 Oct 2005 :  00:53:50  Show Profile  Send OnyX an ICQ Message  Reply with Quote
Emnet har været oppe og vende en del gange i dmt's historie og et af problemerne er jo at fair play ikke direkte er en målbar enhed. Desuden har folk også forskellige opfattelser af hvad og hvordan fair play fungerer.

Bare se på 05 og starten på hver kamp. Det er forskelligt fra spiller til spille hvordan man giver bolden til modstanderen. Nogle giver bolden op og fyrer den ud over sidelinjen mens andre skyder den direkte i fødderne på modstanderen. Når modstanderen så har ændret taktikken er der også forskel på hvordan man giver bolden tilbage. Også her er der nogle der skyder den udover sidelinjen eller giver bolden tilbage til en forsvarsspiller med en lang aflevering og lader så modstanderen komme tilbage til midten. Her er det også forskelligt hvor langt bolden bliver slået og så er der dem der slår dem ekstremt langt og presser lige efter så man skal spille bolden ud fra forsvaret i stedet for at have muligheden for at give bolden op fra midten af...

Jeg går da ud fra at folk selv vurderer deres spil for "fair".

Stefan
HSV forever!

Go to Top of Page

Apollo
Oldboys VIP champ

1029 Posts

Posted - 16 Oct 2005 :  03:25:00  Show Profile  Visit Apollo's Homepage  Send Apollo an ICQ Message  Click to see Apollo's MSN Messenger address  Reply with Quote
Stefan det du nævner burde jo ikke være nødvendig, da folk jo har før sæsonen haft mulighed for at allerede sætte deres taktik.

Eller er det kun mig der så det topic?

Martin "Apollo" Nygaard
Tidliger Arsenal
Vinder af Liga Cuppen T1, T2 2002
Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 16 Oct 2005 :  09:15:33  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Martin:

Nu sker det jo, at man ønsker at ændre taktik i løbet af en sæson. Det kan jo også være man ønsker og indrette sig efter modstanderen..

Generelt:
Fuck det fair play, det har gentagne gange vist sig at folk er helt ligeglade med det, og udelukkende tænker på sig selv. Så det må vi andre også blive bedre til.

Til dem der ikke kan finde ud af at lave stuntet omkring opgivning, så er det vel bare at aftale på forhånd, at sparke den ud ved midten, og efter ændring sparke den ud ved midten igen.

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ

1825 Posts

Posted - 16 Oct 2005 :  09:44:58  Show Profile  Visit Keyboardcowboy's Homepage  Send Keyboardcowboy an ICQ Message  Click to see Keyboardcowboy's MSN Messenger address  Reply with Quote

Kan kun tale for mig selv ....

Men efter i 2 sæsoner "T1 og T2" at have drønet bolden udover sidelinien i forventning om at få den samme sted, er jeg her i T3 begyndt at brage bolden ned til målmanden som så kan sparke den op til mine forsvarsspillere.

For hvad skete der egenligt når jeg skød den ud over sidelinien....

Tjaaah nogen mente at jeg så skulle have et indkast langt nede på min egen banehalvdel "super sted at skulle give bolden op".

Nogen mente at jeg skulle have målspark .....

Andre mente at jeg slet ikke skulle have bolden "cool"
de regnede sikkert med at jeg bare var dårlig til spillet og derfor helt naturligt skød bolden ud til indkast

Så var der dem der kunne finde ud af at give mig bolden på midten af banen via et indkast. "Nice job guys"

Så er der skader ........

Tjaaah der reagere folk også meget forskelligt.

Nogen gange får man bolden igen, andre gange for man den ik'.

Fælder du en mand, han bliver skadet, men dommeren dømmer ikke frispark, din modstandere spillere bare videre, for han er jo på vej i et kontraangreb .... jamen fint, så har han selv valgt at spille videre, så sparker jeg nada klatten ud, men får han bolden fra mig og sparker den ud, så header jeg den da ud til indkast igen !

Men som Stefan var inde på, så er fairplay mange ting, og vi har alle en forskellig opfattelse af hvad det egenligt er.

Ligesom ved hjørnespark, der kan det virkeligt pisse mig af, at folk sidder og trykker på knapperne, så man ikke kan vælge hvilken hjørnesparks kombination man skal vælge .... "Super fairplay"
Og tro mig langt over 50% af alle i DMT gør det (af dem jeg har spillet imod) og det er fandme ikke iorden. Nogen gør det ikke istarten af kampen, men er de foran og der restere 10 min. så gør det pludselig brug af det (Damn det er ulækkert)

Så fik vi lige samlet 3 sæsonere frustrationer i et reply, så er vi ved at være klar til 2006 og en ny slags frustrationer.

Edited by - Keyboardcowboy on 16 Oct 2005 09:46:39
Go to Top of Page

zinky
Klubmester og topscorer

898 Posts

Posted - 16 Oct 2005 :  12:53:23  Show Profile  Visit zinky's Homepage  Click to see zinky's MSN Messenger address  Reply with Quote
jeg kender til det med at folk giver den anerledes, og det synes jeg er okay, men det med skader, folk ser ikk at deres egne spillere er skadede før de løber med ham, mens jeg selv har opdaget og derfor knalder den ud til indkast, så reagere han over hovedet ikk.
jeg spillede en kamp igår, hvor jeg opgav et kontraløb for at give modstanderen muligheden for at skifte en skadet spiller ud. han spiller bare videre, som var det en fejl.
senere opdager modstanderen så skaden og skifter, men spiller bare videre. Det finder jeg meget irriterende, at folk ikke tænker lidt når man bare knalder den ud, midt i et angreb.
hvad ville I gøre i den situation ??

Edited by - zinky on 16 Oct 2005 13:50:33
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 13.59.5.179