Author |
Topic |
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 14:03:13
|
Hey all
Vi skal have fundet ud af, hvad vi gør angående spillefil i T3.
I første omgang vil jeg bede jer tage stilling til, om den vi har er OK, eller om der skal ændres, og i givet fald hvordan.
Denne debat kører i en uges tid - når undetegnede er hjemme fra Roskilde begynder vi at lave testfiler og derefter må vi se hvordan tingene udvikler sig...
sæt igang ;-)
|
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
daugaard
Bold-bestyrelsen
1312 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 14:08:34
|
Jeg syntes faktisk sommercup filen er helt nice og kunne godt bruges i en T3... Målmanden er klart forbedret. Er noget svære at passere..
|
|
|
|
SpeZ
Klubmester og topscorer
584 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 14:09:27
|
Vi skal stortset beholde den som den er.
Det der skal ændres er målmandens skills. Jeg mener at han skal sætte til skill 99. Han tåger rundt.
Så kunne man give forsvarsspillerne bedre boldkontrol. Det er tit de modtager bolden og så er de 100 år om at tæmme den og så bliver man taklet og bang, friløber til modstanderen. |
Vinder af Subcup T2 og T3 - 2006 Vinder af Superligaen T1 - 2007 |
|
|
JBN
Fast mand på førsteholdet
427 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 14:13:29
|
den vi brugte i t2 er ganske udmærket.
forslag til ændringer:
Målmandens stats sættes op til 99.
vi får nogen anstændige udskiftnings spillere så man ikke rammes så hårdt ved skadespause.
Bagateller men dog trælst:
der kigges på de enkelte spillere det er lidt skævt når hele ens midtbane/angreb/forsvar er venstre/højre fodet
|
|
Edited by - JBN on 27 Jun 2006 14:14:45 |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 14:25:03
|
quote: Originally posted by daugaard
Jeg syntes faktisk sommercup filen er helt nice og kunne godt bruges i en T3... Målmanden er klart forbedret. Er noget svære at passere..
sorry to say ... he's not ... han er den samme som i T2 |
|
|
JBNJUNIOR
329 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 14:27:37
|
jeg syntes t2 filen er ok men alle spillerne skal op omkring de 90 i stats |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 14:27:45
|
quote: Originally posted by JBN
den vi brugte i t2 er ganske udmærket.
forslag til ændringer:
Målmandens stats sættes op til 99.
vi får nogen anstændige udskiftnings spillere så man ikke rammes så hårdt ved skadespause.
Bagateller men dog trælst:
der kigges på de enkelte spillere det er lidt skævt når hele ens midtbane/angreb/forsvar er venstre/højre fodet
ang. skudfødder
jeg kan sagtens se det ville være en forbedring, men det er nogle af de ting der virkelig er problematiske at lave ... databaseredskaberne vi bruger (som claus suverænt har udviklet) er fremragende og sparer oceaner af tid - især i forhold til gamle dage, hvor vi måtte nøjes at rette dmts hold i spillefilen i "hånden" ...
desværre er det også sådan, at spillerne redigeres i "kæder" dvs. spillerne i hver enkelt kæde vil være ens ... dette kan vi ikke rigtigt gøre så meget ved ... medmindre en eller anden skulle have lyst til at rette samtlige spillere skudfødder i databasefilen manuelt |
|
|
caleb22
Bold-bestyrelsen
2799 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 15:04:58
|
T2 Filen var god, dog vil jeg give spez ret i at målmanden skal op på 99.
Dog ska hovedstød ned på minimum |
|
|
|
AaB-ern
357 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 15:14:59
|
Jeg foretrækker T1 spillefilen |
Strandfelta på EASO |
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 18:35:40
|
Syns som sædvanligt at det er tåbeligt at ændre noget mellem T2 og T3, det fjerner alt flow fra ens spil, som man selvfølgelig kan træne op igen, men det ødelægger mere end det gavner.
Man bør lave en spillefil til T1, og dernæst MEGET grundigt lave en til T2, som bliver seriøst testet af flest muligt, og så kører T2 og T3 med samme fil. |
|
|
|
AaB-ern
357 Posts |
Posted - 27 Jun 2006 : 20:59:12
|
quote: Originally posted by Keyboardcowboy
Syns som sædvanligt at det er tåbeligt at ændre noget mellem T2 og T3, det fjerner alt flow fra ens spil, som man selvfølgelig kan træne op igen, men det ødelægger mere end det gavner.
Man bør lave en spillefil til T1, og dernæst MEGET grundigt lave en til T2, som bliver seriøst testet af flest muligt, og så kører T2 og T3 med samme fil.
Hvordan vil du lave en fil til et spil der ikke er udkommet? |
Strandfelta på EASO |
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 28 Jun 2006 : 09:06:29
|
T1 starter som regl først 1 måned efter at spillet er udkommet, derfor er der tid til at lave et par få rettelser, som derfor skal helt naturligt skal rettes til inden T2. Lige som vi plejer ivørigt. |
|
|
|
SpeZ
Klubmester og topscorer
584 Posts |
Posted - 28 Jun 2006 : 09:46:53
|
det er jo også passende til hvad du siger JJ. Vi kører videre med T2 filen, med den ene ændring at målmanden får skill 99. |
Vinder af Subcup T2 og T3 - 2006 Vinder af Superligaen T1 - 2007 |
Edited by - SpeZ on 28 Jun 2006 09:47:49 |
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 28 Jun 2006 : 15:12:34
|
Hey drenge Sidder nu i roskilde bibliotek med roskilde armbånd på :)
Angående spillefil så ville jeg ha endret følgende
Målmand settes op til bedre niveau. Ik nødvendigvis max men tæt op til.
Hovedstød settes lidt ned. Også boldkontrol op til forsvarerne. De opfører sig klamt og bruger 3 min på og skal sende pasning videre om man har taklet til sig bolden.
Videre vil jeg si god sommer til alle drenge. |
|
|
|
Lars Holst
Klubmester og topscorer
633 Posts |
Posted - 28 Jun 2006 : 20:23:04
|
quote: Originally posted by Vidar Rekdal
Hey drenge Sidder nu i roskilde bibliotek med roskilde armbånd på :)
Angående spillefil så ville jeg ha endret følgende
Målmand settes op til bedre niveau. Ik nødvendigvis max men tæt op til.
Hovedstød settes lidt ned. Også boldkontrol op til forsvarerne. De opfører sig klamt og bruger 3 min på og skal sende pasning videre om man har taklet til sig bolden.
Ha ha skal man nu ha armbånd på for at gå på roskilde bibliotek. Videre vil jeg si god sommer til alle drenge.
|
Lars Holst Dobbelt vinder af Kingdom Cup 2003 som holdkaptajn. Ex FIFA spiller. Frederikssund IK (managerzone og manager4real) Travkusken med de gode staldtips.
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 28 Jun 2006 : 23:29:57
|
Mht højre/vesntre fod, så mener jeg svagt at huske, at i Fifa 06, bliver dette ikke ændret for den enkelte spiller, men blot bevaret fra original filen - så hvis du vil have en højrebens-spiller i højre side, så skal du bede om en opstilling, hvor det passer.
I tidligere fifa udgaver var der en tredie mulighed - nemlig at gøre spilleren "multi-fodet" så han kunne skyde lige godt med begge fødder, men den virker ikke i fifa 06, så derfor besluttede vi blot at bevare den originale fod, fremfor at sætte alle til højreben-spillere.
Mht spillefil til t3 må jeg indrømme at jeg er stort set ligeglad lige nu, hvor jeg har lagt fifa-spillet op på feriehylden :-) |
|
|
|
Topic |
|