FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 DMT´ere imellem
 Hvorfor har vi fjernet "landsholdsposten"?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to include your profile signature.

T O P I C    R E V I E W
Ledelsen Posted - 18 May 2004 : 22:00:52
Hej Alle

Vi har fjernet posten om en undtagelsesturnering til et landshold, der pt. forsøges etableret uden om DMT.

Selvfølgelig har vi intet imod at DMTs medlemmer spiller i alle de fifaturneringer de kan komme i nærheden af, men hvis DMT skal lægge sider til indholdet ser vi os nødsaget til at stille visse krav til indholdet og strukturen.

I forbindelse med at indlægget blev postet, snakkede vi med Jonas, der har postet den, om krav til indhold, og i hvilke tilfælde en "landsholdsudtagelse" via DMTs sider kunne blive aktuel.

Vi stillede blandt andet det krav, at et landshold støttet af DMT, skulle udtages via kvalifikation afholdt blandt alle de spillere i DMT (og evt. andre turneringer i DK), der måtte have lyst til at spille på landsholdsniveau.

Vi kunne ikke blive enige om dette, idet vores krav om at alle 5 pladser på et landshold skulle afgøres via kvalifikation var ultimativt. Dette kunne ikke efterkommes.

Selvom dette ikke kunne lade sig gøre gav vi dog alligevel lov til en "reklame" om at der blev søgt efter spillere til landsholdet.

Nu blev posten imidlertid udvidet til en decideret kvalifikationsturnering til "landsholdet" ...

Vi mener som sagt ikke at et landshold, der består af 4 udtagne spillere, og 1 plads der er spillet om er repræsentativt for DMT (og vel heller ikke DK)...

Derfor har vi fjernet det pågældende indlæg, da vi vurderede at det var en turnering udenfor DMT regi, der blev afholdt på vores forum.
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
BL Posted - 27 May 2004 : 16:16:14
quote:
Originally posted by birthek

Synes egentlig indlægget er ok ... på trods af dine sarkastiske kommentarer JJ

det var vist mest en opfordring til en vis samling på den danske fifascene, hvilket jo også ville være fint set herfra i hvert fald ...

umiddelbart synes jeg dog JJ har en pointe i at DMT er størstedelen af den danske fifascene i hvert fald udenom den ordentlige flok der spiller online i "DANMARK" ...

men ingen grund til splittelse, som adskillige debattører også har været inde på må konceptet bag et landshold være en vis samling af bredden ...

Vi har snakket med WL om samarbejde i forbindelse med noget clankamp og vi snakker også med Jonas om en eller anden struktur for et repræsentativt landshold ... mangfoldighed er klart vejen frem ... og mere aktivitet på fifascenen kommer sq os allesammen til gode ... så kan folk jo selv vælge om de helst vil spiller her, der eller allevegne...

ENIG!!- glimragende kommentar
birthek Posted - 27 May 2004 : 14:50:16
Synes egentlig indlægget er ok ... på trods af dine sarkastiske kommentarer JJ

det var vist mest en opfordring til en vis samling på den danske fifascene, hvilket jo også ville være fint set herfra i hvert fald ...

umiddelbart synes jeg dog JJ har en pointe i at DMT er størstedelen af den danske fifascene i hvert fald udenom den ordentlige flok der spiller online i "DANMARK" ...

men ingen grund til splittelse, som adskillige debattører også har været inde på må konceptet bag et landshold være en vis samling af bredden ...

Vi har snakket med WL om samarbejde i forbindelse med noget clankamp og vi snakker også med Jonas om en eller anden struktur for et repræsentativt landshold ... mangfoldighed er klart vejen frem ... og mere aktivitet på fifascenen kommer sq os allesammen til gode ... så kan folk jo selv vælge om de helst vil spiller her, der eller allevegne...
Keyboardcowboy Posted - 27 May 2004 : 14:39:38
Det er et pisse godt indlæg

Siden ser også nice ud ....

Når jeg kommer ind på sådan en side, og ser mig lidt omkring, hvad ser jeg så....

Det første jeg lagde mærke til var at den seneste nyhed var 14 dage gammel, og den forige var 1 måned gammel, så tog jeg en tur ind på forumet, hvor der ligesom her på DMT er forskellige forums, jeg tog det første og bedste, primært fordi det havde den nyeste post. Men ialt var der kun 5 beskeder der ikke var mere end 1 måned gammel. Jeg hoppede ud på forsiden igen, kigger ned i venstre hjørne, 102 besøgende havde der været på siden idag

Vi snakker om en side her hoster 10-15 Landshold, og der er 102 besøgende, 5 posts på forumet inden for den sidste måned, så tænker jeg .... "klog som jeg er", Damn der er sku ikke meget gang i den, enten er siden "MEGET" ny eller også er det ikke rigtigt noget der fænger, med tanke på hvor stor CS scenen er, så burde det alene kunne trække rigtigt mange besøgende

Vi har ca. 3 gange så mange besøgende her på DMT "bare til sammenligning". Ikke at antallet af besøgende gør en side hverken god eller dårlig, men den fortæller trods alt lidt om opbakningen til siden.

I princippet så kan vi jo her i DMT beslutte os for at VI er landsholdet, og hvis folk vil med på landsholdet så må de spille her i DMT "ikke at jeg har noget som helst imod Jonas eller andre som landstræner"

Men da der ikke rigtigt er noget landshold, så er det ikke alene dem der kommer først til mølle, men også dem med den bredeste opbakning der sætter dagsordnen. Og i al beskeden hed, så mener jeg at DMT sætter dagsordnen på den Danske Fifascene.
n/a Posted - 26 May 2004 : 22:18:35
Hej,
Mit navn er Michael Andersen og jeg står bag sitet Team-Denmark.org sammen med Aknot. Vi står i dag med 26 forskellige landshold indenfor forskellige "eSports-grene", og lad mig sige en ting med det samme, hvis der er noget der kan skabe konflikter, er det at få etableret et landshold.

Jeg har hjulpet til under opstarten af stort set alle de hold vi har i dag, og det starter oftest med at en lille gruppe af personer tager initiativ og får det stablet på benene. Efter kort tid kommer der kritik af deres "diktatur" over hvad der sker med holdet, udtagelse osv.

Afhængigt af hvor moden, og ikke mindst organiseret, den pågældende scene er, bliver der så lavet tiltag for at gøre valget af landstræner mere demokratisk. Som eksempel kan det nævnes at CS landsholdet nåede helt til 5. sæson før der blev 100% offentligt valg om hvem der skulle være træner.

To af de vigtigste ting i grundlaget for et landhold er at der arrangeres regelmæssige landskampe mellem de bedste lande, samt at scenen bakker op omkring holdet, og skaber en nationalfølelse op til kampene. Man bør som "menig spiller" virkelig føle at det er de bedste af de bedste Danmark har at byde på der går ud og viser de andre nationer hvordan tingene skal gøres.

Angående hvor holdets side ligger, mener vi selvfølgelig at det hører til på Team-Denmark.org. Dette er primært af to årsager, vi er uafhængige i forhold til de forskellige scener og så giver det en samling af de forskellige spil så folk mødes på tværs.

På Team-Denmark.org er vi meget åbne overfor alle nye initiativer til at få landshold stablet på benene, og FIFA vil også være yderst velkomment.

Jeg er blevet kontaktet af Jonas/Istvan angående dette og det lyder som om han er klar på at gøre det der skal til for at komme i gang. Jeg har så læst denne tråd og der fremgår klart at der er meget delte meninger om ideen med landsholdet. Nogen mener næsten ikke det kan lade sig gøre at have et landshold, andre mener det skal køres meget demokratisk, mens andre tror på at få personer, der udtager et hold ud fra deres kendskab til scenen, er vejen frem.

Lad det være sagt med det samme.. jeg kender intet til FIFA scenen og ved ikke hvordan I er organiseret. Hvis der er nogle klare overordnede strukturer/organisationer, evt. valgt på demokratisk vis, så vil det helt klart være et rigtigt godt grundlag for et landshold. Lige nu og her tror jeg dog at det vil være godt at "komme i luften", og jeg kan se at Istvan allerede har tilmeldt Danmark to turneringer (XCUP og ENC). Hvis I lader Istvan være pioner med holdet får I tid til at se hvordan det forløber og dermed få godt input til hvordan det helt ideelt skal køres. Derefter kan de største sites på scenen gå sammen og på mere demokratisk vis få udtaget en træner.

Jeg er pt igang med at adde FIFA på Team-Denmark, og Istvan har fået adgang til admin delen. Vi følger naturligvis den brede vilje på de enkelte scener, så hvis FIFA scenen kommer med et bedre bud på en landstræner og landshold så er der alle muligheder for det.

Her til sidst blot en lille ting mht udtagelse af et hold. Jeg er ikke sikker på at det altid vil give et land de bedste chancer blot at lave en kvalifikation hvor alle kan deltage og vinderne møder de andre nationer. Det kommer naturligvis an på spillet, men oftest kræver et godt hold at der er forskellige typer spillere i den rette kombination for at man kan stille op på optimal vis mod forskelligt spillende andre nationer.

Jeg håber I hen af vejen får samlet scenen omkring et landshold. Når det hele kommer på plads og der er bred opbakning får man den helt rigtige gode stemning omkring landskampe, som faktisk kan være rigtig fed :)

Med venlig hilsen

Michael "Nereus" Andersen

Team Denmark Webmaster & Organizer
#Team-Denmark @ QuakeNet
nereus@team-denmark.org
birthek Posted - 24 May 2004 : 21:32:24
svaret er ligefor ...

fordi deabtten er god at tage ... på den måde kan vi i ledelsen forklare hvorfor vi har handlet som vi har og samtidig kan vi få en fornemmelse af, hvordan vores handling bliver opfattet af DMT.

og som det står at læse 800 gange i den her post, så er det ikke så meget selve linket til turneringen, der var et problem (det fik jo også lov til at stå, sålænge det varede).

Derimod var det et problem af kvalturneringen skulle afholdes på en DMT side, når DMT absolut intet har med sagen at gøre og turneringen i øvrigt harmonerer dårligt med det grundlag om lige muligheder for alle spillere, som DMT består af.

Dalle La Coruna Posted - 24 May 2004 : 20:43:56
HEHEHHE nej man jeg fatter det virkelig ikke, vi måtte ikke lave et indlæg om Landsholdet, fordi det ikke vedrøre dmt´er.. Men ser man så f.eks på denne her debat "Hvorfor har vi fjernet "landsholdsposten"?
Og hvor mange har ikke ik skrevet ind her?.. EJ mann jeg fatter det virkelig ikke men lad nu det ligge vi har lavet vores egen side eller retter sagt Jonas har ..

Men er der nogen der kan give mig et svar på hvorfor der må skives en masse indlæg om hvorfor det bleve fjernet Altså "landholdposten" og der ikke må skrives nogle om selve emnet, det er jo fuldstændig absurt.
Backnaldo aka Ekkirederf Posted - 24 May 2004 : 20:16:29
HØRT !!

quote:
Originally posted by Keyboardcowboy

Who cares

Og til Bror ....

Selvfølgelig skal ledelsen lytte til alt det der kommer nede fra, men de er HELDIGVIS i deres gode ret til at sortere alt crappet fra, en stor leder er den der forstår at sortere skidt og snot for sig

BL Posted - 21 May 2004 : 21:04:38
quote:
Originally posted by Uncle Istvan

Jeg tror slet ikke at vi er så langt fra hinanden til at landsholdet og DMT ikke kan samarbejde selvom nogen måske godt vil have det til at virke sådan. Som jeg har sagt 10000 gange så var der altså bare ikke tid til at overveje de store udtagelsesprocedurer hvis vi skulle nå at deltage i ENC og XCUP, og samtidig lave alt det andet administrative der ligger i det (en hel del)...

Som sagt ser jeg gerne en kombo mellem udtagelse ud fra de eksisterende turneringer samt en stor kvalturnering direkte til landsholdet for alle interesserede... samt evt muligheden for Wild Cards.

Mht valg af landstræner, så kan det da godt komme på tale på et passende tidspunkt. Så kan alle interessede både fra WL og DMT stemme. Vi tager valgkampen til den tid
4 gange på et år er måske lige i overkanten, men 2 gange lyder passende.

hehe jonas første "statement" som selvetableret "landtræner" hæhæhæhæ
Keyboardcowboy Posted - 21 May 2004 : 20:40:18

Who cares

Og til Bror ....

Selvfølgelig skal ledelsen lytte til alt det der kommer nede fra, men de er HELDIGVIS i deres gode ret til at sortere alt crappet fra, en stor leder er den der forstår at sortere skidt og snot for sig
IstvaN Posted - 21 May 2004 : 20:01:02
Jeg tror slet ikke at vi er så langt fra hinanden til at landsholdet og DMT ikke kan samarbejde selvom nogen måske godt vil have det til at virke sådan. Som jeg har sagt 10000 gange så var der altså bare ikke tid til at overveje de store udtagelsesprocedurer hvis vi skulle nå at deltage i ENC og XCUP, og samtidig lave alt det andet administrative der ligger i det (en hel del)...

Som sagt ser jeg gerne en kombo mellem udtagelse ud fra de eksisterende turneringer samt en stor kvalturnering direkte til landsholdet for alle interesserede... samt evt muligheden for Wild Cards.

Mht valg af landstræner, så kan det da godt komme på tale på et passende tidspunkt. Så kan alle interessede både fra WL og DMT stemme. Vi tager valgkampen til den tid
4 gange på et år er måske lige i overkanten, men 2 gange lyder passende.
birthek Posted - 21 May 2004 : 18:07:39
altid noget at citatet stadig står i din post ...
BL Posted - 21 May 2004 : 18:02:01
quote:

nu fik jeg rettet min post længere oppe, istedet for at citere den øv øv øv ... nu bliver det nok svært at følge debatten ... men flytter lige mit svar på din sidste post herned

"men vi er meget enige om, at DMT ER community´et ... kan heller ikke se vi handler i modstrid med dette..."

citerer lige mig selv fra før... så vil du se vi er enige i det udsagn... (gør jeg så ikke, for det slettede jeg ved en fejl )

mener dog at der skal mere til for at man kan snakke om "god ledelse", end bare evnen til at lytte til strømninger i community´et, også derfor jeg skrev før, at jeg ikke var enig.

lol ja den var svær men efter et par gennem læsninger fårstod jeg dit budskab- og ville nok ikke ha referet til en hjemmeværns general hvis du ikke havde kommet til at slette det lol
BL Posted - 21 May 2004 : 17:56:57
quote:
Originally posted by Jac Li

er det helt gået din næse forbi Bror at flertallet herinde faktisk bakker op omkring ledelsens disposition mht at fjerne "landsholdet" fra dmt's forum, det er et demokratisk community som jesper også skriver.. og i demokratiet er det nu engang flertallet der bestemmer... og det landshold er jo netop alt andet end demokratisk, man skal også passe på ikke at brede sig overfor meget, du giver jo nærmest udtryk for Bror at du mener DMT skal ekspandere og udvide hver gang der kommer nogle nye forslag...

nej det mener jeg ikke - men i mange situationer kunne ledelsen - give et positivt svar indeholdene et clausul om effektiv og frivillig arbejdsindsats fra forslags-stillerens side, hvilket faktisk også er sket mange gange.....istedet for at afvise det blankt- det ville lukke emnerne en del hurtigere. som vi ka se er tilfældet i de fleste sager...., klart er det vigtigt at ledelsen altid gir udtryk for at det er flertallets beslutninger de håndhæver og ikke deres egne....... hehe "flertallet" af hvem?? hvor inde?? lol jeg har slet ikke ytret min mening om den beslutning her på forum i det hele taget- men om parternes manglende forståelse for hinandens synspunkter.
birthek Posted - 21 May 2004 : 17:56:05
nu fik jeg rettet min post længere oppe, istedet for at citere den øv øv øv ... nu bliver det nok svært at følge debatten ... men flytter lige mit svar på din sidste post herned

"men vi er meget enige om, at DMT ER community´et ... kan heller ikke se vi handler i modstrid med dette..."

citerer lige mig selv fra før... så vil du se vi er enige i det udsagn... (gør jeg så ikke, for det slettede jeg ved en fejl )

mener dog at der skal mere til for at man kan snakke om "god ledelse", end bare evnen til at lytte til strømninger i community´et, også derfor jeg skrev før, at jeg ikke var enig.
BL Posted - 21 May 2004 : 17:48:17
quote:

kan du uddybe den kommentar ?

hehehe jada.... jeg kan ikke forstå at nogen kan være uenig med at en go leder også er go til at lytte og udnytte recourserne hos dem han leder....... uc ?

Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 3.22.217.176