T O P I C R E V I E W |
birthek |
Posted - 31 Oct 2004 : 02:38:21 Hej gutter
Første version af en test spillefil er lavet
http://www.gotfred.dk/dmt/fifa.db
lægges ind i data/cmn
husk at backe din oprindelig fifa.db op!
Filen gør: Målmanden meget god Forsvaret godt Midtbanen jævnt dårlig Angribere jævnt dårlige
især midtbanen/angribernes heading/positioning og pace/rushing skills er justeret betydeligt ned for at forsøge at dæmnme op for "nemme" mål...
smid jeres comments hvis I vil have indflydelse på hvordan T1 skal spilles!
|
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
BL |
Posted - 07 Nov 2004 : 18:27:53 quote: Originally posted by Keyboardcowboy
Tror du har misset pointen Jacob !
1. Jeg siger at jeg har et forslag ! 2. Senere siger jeg at jeg aldrig selv ville gøre brug af det, men kunne det hjælpe andre, så var det for min skyld ok. 3. Hvis jeg ikke selv ville bruge forslaget, og du syns forslaget er crap, så er vi vel enige, og derfor er vi ikke uenige. 4. Derfor er det ikke et personangreb "føler mig som Saddam" fordi vi er uenige. 5. Det er fair nok at du mener det kan blive kompliceret, men det tror jeg ikke hovedparten af DMT'ere vil syns "ikke at jeg har spurgt, syns i "
Da det ikke er et forslag jeg selv ville bruge, men et forslag der blev stillet for at kunne glæde andre, så har jeg allerede brugt for meget af min tid på det .....
Ergo forslaget er stillet, use it or dump it.
Der kommer ikke flere reply's i dette topic fra mig, så svin bare ...
ok lol SVINE SVINE SVINE Johnny til ;-) svin svine svine - så nu har jeg møget dig godt til johnny.... aj jeg er helt enig med JL på flere punkter enda - behøver jeg at sige mere Johnny;-) men JL bare du selv lige fejer foran trappen først ;-) lol |
Keyboardcowboy |
Posted - 07 Nov 2004 : 16:49:28 Tror du har misset pointen Jacob !
1. Jeg siger at jeg har et forslag ! 2. Senere siger jeg at jeg aldrig selv ville gøre brug af det, men kunne det hjælpe andre, så var det for min skyld ok. 3. Hvis jeg ikke selv ville bruge forslaget, og du syns forslaget er crap, så er vi vel enige, og derfor er vi ikke uenige. 4. Derfor er det ikke et personangreb "føler mig som Saddam" fordi vi er uenige. 5. Det er fair nok at du mener det kan blive kompliceret, men det tror jeg ikke hovedparten af DMT'ere vil syns "ikke at jeg har spurgt, syns i "
Da det ikke er et forslag jeg selv ville bruge, men et forslag der blev stillet for at kunne glæde andre, så har jeg allerede brugt for meget af min tid på det .....
Ergo forslaget er stillet, use it or dump it.
Der kommer ikke flere reply's i dette topic fra mig, så svin bare ...
|
birthek |
Posted - 07 Nov 2004 : 15:42:20 for at tilbagebringe noget seriøsitet til debatten
Tror det kan give problemer. Vi kan farvekode reserverne alt efter om de er gode/dårlige, fordi forskellige spillertyper har forskellige farver i 2005. Jeg er bare tilbøjelig til at tro at det ikke er nok.
Det andet problem ligger i, at modstanderen har svært ved at kontrollere at det er de rigtige spillere der er inde. Vi har overvejet om vi kunne markere navnene på de berørte spillere i selve fifa 2005, eksempelvis Tommason(kar), men er ikke testet i praksis. |
Jac Li |
Posted - 07 Nov 2004 : 15:30:35 stop dit personangreb hvergang en har en anden mening end dig johnny.... jeg sagde ikke jeg ikke kunne finde ud af det.. men det er vel for fa.... ingen grund til at lave det mere kompliceret end som så...... |
Keyboardcowboy |
Posted - 07 Nov 2004 : 15:26:56 Jeg siger ikke at mit forslag er godt !
Men det var en ide der kunne tilfredsstille folk der mente det gav problemer med trætte spillere....
Og som det står lidt imellem linierne, så ville jeg aldrig selv skifte ud i løbet af kampen, mest af alt er jeg stemt for den model vi altid har kørt.
Om folk kan finde ud af det eller ej.... hhmmmm !!
Hvis Jacob ikke mener at han og andre kan finde ud af det, så har jeg ihvertfald overvurderet Jacob, og håber at Jacob har undervurderet jer andre.
|
Jac Li |
Posted - 07 Nov 2004 : 12:21:52 hmm personligt synes jeg ikke om det forslag johnny kommer med om det så gir mere administrativt arbejde eller ej, er jeg sådan set ligeglad med, på mig virker det som om at det vil føre problemer med sig, når folk alt efter hvor mange skader/karantæner de har pludselig også skal huske hvem de må skifte ind og ikke skifte ind. |
Keyboardcowboy |
Posted - 07 Nov 2004 : 11:51:13 quote: Originally posted by Uncle Istvan
Fortsæt nu bare som i 2004. Det er mest realistisk og mest fair. JJ's forslag er jeg ikke tilhænger af, da det vil føre til mere (unødvendigt) administrativt arbejde til ham der opdaterer karantæner og også til spillerne.
Dooooh
Hvis man ikke har karantæne har man 2 middelgode spillere at skifte ind "hvis man syns det er sjovt"
Har man 1 karantæne så har man kun 1 middelgod spiller at skifte ind "hvis man syns det er sjovt"
Har man 2-3 karantæner så har man 1 middelgod spiller at skifte ind "hvis man syns det er sjovt"
Hvor svært er det at administrere som spiller "håber ikke at jeg overvurdere DMT spillernes intilligens niveau"
Mht. til det administrative, burde det ikke give mere arbejde
Men det er klart at man kan snyde, hvis man har 2 karantæner eller flere, så kan man snyde og bruge begge de middelgode spillere, istedet for kun 1 af dem.
Men som udgangspunkt, tror jeg ikke at folk i DMT snyder, og snyder de, så er der kun en vej .... |
daugaard |
Posted - 06 Nov 2004 : 23:53:32 Bare i holder jer væk fra de doping sager jeg har kørende med Valensia... Indtil videre er det ret indbringende! |
birthek |
Posted - 06 Nov 2004 : 22:06:46 føj for en italiensk korruptionssag vi har fat i her!
skuffende at opdatøren ligger under for pres fra andre italienske klubber - Berlusconi sidder tydeligvis stadig på magten i Milano |
IstvaN |
Posted - 06 Nov 2004 : 21:22:31 quote: Originally posted by Molsing
Fair play listen for i år er til at råbe og trutte i, på pænt dansk!
Idet man hverken har haft skader eller karantæner, kommer man ikke på, så det at Jesper ligger nummer 1, er simpelt hen bare ikke rigtigt, da der er masser der ikke engang har fået point for skader!
Så den liste er til at åbne og ***** i!
I Torino råber de:
Vi vil have Juve på listen, Vi vil have juve på listen!
Somsagt er det jo det eneste klubben ser ud til at kunne vinde i år, så derfor vil de ikke have at Barceboso raver noget der ikke tilhører dem til sig! (Ligesom alt andet, Barceboso kommer i nærheden af)
Juve er på listen nu. Sammen med 5 andre tøser |
IstvaN |
Posted - 06 Nov 2004 : 17:27:33 Fortsæt nu bare som i 2004. Det er mest realistisk og mest fair. JJ's forslag er jeg ikke tilhænger af, da det vil føre til mere (unødvendigt) administrativt arbejde til ham der opdaterer karantæner og også til spillerne. Det er jo når alt kommer til alt ikke det DMT går ud på. |
GoodPeace |
Posted - 06 Nov 2004 : 17:09:40 selv tak, og det var en fornøjelse at afgøre det banen:
Ipswich - Inter: 2-1 Ipswich: 5 frispark, 2 gule Inter: 6 frispark, 1 gult
Ipswich - Inter: 0-2 Ipswich: 1 frispark Inter: 6 frispark, 1 rødt
|
Anders Thorsen |
Posted - 06 Nov 2004 : 13:03:52 Tak for en god snak på ICQ, Claus - og nej jeg er helt enig der er ikke noget der skal forbydes, og tror jeg heller ikke, jeg har givet udtryk for. |
GoodPeace |
Posted - 06 Nov 2004 : 12:50:16 Hvis man er oppe imod en spiller, som hæmningsløst saver og laver glidende tacklinger, så er det vel ikke så svært at spille bolden uden om ham, er det? Hvis han er sur og frustreret over kampens udvikling, så spiller han som regel rimelig ukontrolleret og prøver blot at save alt han kan komme i nærheden af, og hvis man kan læse det i hans spil, så må man jo bare bruge mange små første-gangs afleveringer og forudse hans glidende tacklinger, og lave en dribling uden om dem.
Det skal ikke forstås sådan at jeg opfordrer folk til at spille på den måde. Det er unfair, og ikke særligt pænt spil, men sådan er der så meget. Man kan også pakke sig ned med 5-4-1 og trille bolden rundt og trække tiden ud - det er ligeså dræbende for kampen, og ligeså unfair. Det vil jeg heller ikke opfordre folk til, men jeg vil bestemt ikke forbyde det.
|
Anders Thorsen |
Posted - 06 Nov 2004 : 12:33:40 Overordnet lyder det godt, at I er åbne for debatten.
quote: Originally posted by GoodPeace Anders T, hvis jeg har lyst til at spille voldsomt med mange glidende tacklinger, så er det vel mit eget personlige valg, og det kan du ikke tillade dig at anfægte som værende useriøst. Så længe jeg er villig til at tag konsekvensen og stille op med reserverne, så kan jeg (og flere andre med mig) spille som jeg lyster.
Claus: Jeg skal absolut ikke bestemme, hvilken spillestil du eller andre vælger - det er selvfølgelig dit personlige valg. Og ja det er ok at lave glidende tacklinger - selvfølgelig er det det, og de kan godt laves uden at være voldsomme eller hasarderet.
Men når det er sagt, vil jeg bemærke, at jeg i denne T har haft den dårlige erfaring, at nogle af dem med en voldsom spillestil ikke kan styre sig og kammer over, f.eks. når de er bagud med et par mål, hvis de synes man scorede et ludermål (hvad det så end efterhånden er) mod dem, eller hvis de bliver tørret, hvilket resulterer i at de fælder en konstant med mange skader til følge.
Når man spiller mod en så voldsomt spillende modstander er det vigtigste nogle gange ikke at score mål, men at komme af med bolden for ikke at blive savet ned med risiko for skade til følge. Sådanne kampe er ikke sjove, og jeg synes dette er en useriøs og destruktiv måde at spille på fra modstanderens side - useriøs fordi det så ikke længere handler om at spille fodbold, men at fælde hinanden. Og det er jo ikke kun den der spiller voldsomt, der må tage konsekvensen i form af kort, men også ham der gang på gang bevidst bliver savet ned ved friløbere o.lign. og får flere skadede spillere pr. kamp. Jeg synes personligt ikke en sådan spillestil er fair, og det var den voldsomme spillestil, jeg tildels synes, du gjorde dig til talsmand for, idet du skrev, at så længe du tager konsekvenserne kan du spille som du lyster, og det var nok på baggrund af de erfaringer, jeg bragte spørgsmålet om bedre reserver på banen.
Jeg ved godt, du ikke spiller så unfair og hæmningsløst som beskrevet ovenfor, men jeg synes at argumentet om, at bare man er villig til at tage konsekvenserne, så kan man spille helt som man lyster i den kontekst den var skrevet i opfordrer og legitimerer den ovenfor beskrevne spillestil. En sådan blåstempling af hæmningsløst spil synes jeg er uheldig, især når den kommer fra et medlem af ledelsen.
Bortset fra det, synes jeg JJ's forslag var godt, og jeg håber der bliver arbejdet videre med det på trods af at ideen frembyder eventuelle administrative vanskeligheder.
- Just my opinion |
|
|