Author |
Topic |
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 02:38:21
|
Hej gutter
Første version af en test spillefil er lavet
http://www.gotfred.dk/dmt/fifa.db
lægges ind i data/cmn
husk at backe din oprindelig fifa.db op!
Filen gør: Målmanden meget god Forsvaret godt Midtbanen jævnt dårlig Angribere jævnt dårlige
især midtbanen/angribernes heading/positioning og pace/rushing skills er justeret betydeligt ned for at forsøge at dæmnme op for "nemme" mål...
smid jeres comments hvis I vil have indflydelse på hvordan T1 skal spilles!
|
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
daugaard
Bold-bestyrelsen
1312 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 02:47:09
|
Du går sku sent i seng mester.... Men glæder mig til at teste.... Play Ball!!! |
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 03:02:37
|
super arbejds-engagement ,ser frem til at teste filen - mener at det er vigtigst med position - balance - aware/reaction |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 12:15:55
|
done - skal siges at det er Claus, der har lavet det meste af arbejdet ... |
|
|
Natteulven
Fast mand på førsteholdet
307 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 12:53:23
|
Så har jeg spillet en kamp med spillefilen..
Jeg syntes den faktisk gør sit job, det er blevet dejligt svært at komme til at afslutte på indlæg, samt i det hele taget svært at passere målmanden, det vil give nogle tætte kampe tror jeg .!
man skal dog lige vende sig til at spillerne ikke er så let på tå mere som uden filen, men det er jo bare et spørgsmål om tid.
men prøv den prøv den :) *G* |
|
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 13:26:30
|
Jeg er så af en helt anden holdning. Det er fint at indlægsmål minimeres, men jeg synes det er helt forkert at nedjustere midtbane og angriberes evner i den grad.
Hvorfor ikke give midtbane og angreb mellem 85-90 i skill - og så give forsvar og målmand lidt mere. En anden ting er at udjævne speedforskellen, så forsvarer kommer på niveau med angribere.
|
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 13:33:23
|
nu kan jeg ikke se om du har prøvet filen, men det vil jeg anbefale....i øvrigt til alle ... prøv filen før i skriver her...
som sagt ved ikke om det gælder for dig Anders....
i dette excel ark kan de nuværende settings ses...
www.fifa-forever.dk/data/forslag1.xls
mht. hastighed så mente Claus og jeg, hvilket var baggrunden, at det er alt for nemt at spille "i dybden" og også at score indlægsmål ... i første omgang er det disse ting vi har forsøgt at dæmme op for...
vil foreslå at Claus laver en fil med skills sat omkring de 90-95 som du skriver, men tror ikke det bliver et godt resultat...men vi får se...
|
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 13:55:41
|
Sorry, jeg har prøvet filen
Jeg frygter at hvis det bliver en endelig spillefil, som minder om denne første test, så er vi tilbage til at der kun bliver scoret på de samme 4-5 måder som i fifa2004. Fx. bliver det meget udbredete mål hvor du spiller bolden i dybden, og en angriber kommer løbende og sparker over i modsatte hjørne, IGEN en af de mest udbredte måder at score på.
For mig fjerner man noget af det uforudsigelige.
Nu har jeg spillet en del med Real Madrid (da det er mit hold), og der synes jeg ikke der har været problemer med at dæmme op for angribere. Selvfølgelig kan jeg se at angriberne er hurtigere, men det er muligt at stille sig rigtigt og pille bolden fra dem.
Glæder mig til at se versionen med rigtig gode forsvarer og målmænd og bare "gode" angribere.
|
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
Anders Thorsen
Grusbane fejeknægt
30 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 15:58:39
|
Jeg er umiddelbart enig med Anders. Nu har jeg ikke prøvet spilfilen endnu, men jeg synes det lyder som en voldsom begrænsning af spillets offensive del, hvilket jeg synes er lidt synd.
Jeg har efterhånden fået spillet en hel del 2005-træningskampe med mange forskellige DMT'ere uden spilfil, og kampene bliver sjældent vundet stort af nogen parter - ej heller er der tale målfester. Så jeg synes ikke der er behov for at gøre det så svært at lave stikninger etc. Et lidt bedre forsvar og en super keeper, burde gøre tricket. Det ville være rigtigt ærgerligt, at stække de offensive kræfter så meget, at vi ikke ser andet end 1-0 eller 0-0 kampe - det er simpelthen for kedeligt. |
- Anders Thorsen/ICQ 91917551/msn: anders_thorsen@hotmail.com |
|
|
Anders Thorsen
Grusbane fejeknægt
30 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 16:30:47
|
Så er spilfilen testet, og ovenstående fastholdes. Filen tager helt tempoet ud af kampen, og man får ekstremt få chancer. De chancer man får klarer superkeeperen som oftest.
Der er helt klart behov for en spilfil bl.a. for at gøre målmanden og forsvarsspillerne lidt bedre, og måske også angriberne en smule ringere, men jeg synes den er overdrevet. Stikningsfunktionen er jo helt taget ud af spillet, så upræcise er de.
Just my opinion |
- Anders Thorsen/ICQ 91917551/msn: anders_thorsen@hotmail.com |
|
|
Tem
Klubmester og topscorer
613 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 17:43:25
|
Enig med Anders T...det eneste jeg synes er et reelt problem er forsvaret. Angriberne synes jeg har et godt niveau, og det gør kampene meget underholdende. Filen gør spillet meget tungt og knap så underholdende som det var før. |
|
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 17:43:29
|
Giver Anders og Anders ret i det meste. Det der er gjort imod indlæg er umiddelbart ret godt.
Min mening er generelt omkring disse spillefiler at de skal ligge tæt op ad de originale for at mindske besvær ved at tilpasse sig. Ændringen med denne fil er alt for drastisk. Det er sjovere med den originale!
Efterhånden som man spiller bliver man også bedre til at forsvare sig synes jeg. Man lærer at læse modstanderen bedre. Og sådan er der meget der ændrer sig jo bedre man bliver. Derfor synes jeg det er lidt tidligt at gætte på hvad der skal ændres og ikke ændres... Men man skal jo selvfølgelig starte et sted, men jeg håber vi ender langt fra første udkast. |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
Edited by - IstvaN on 31 Oct 2004 22:48:40 |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 18:28:11
|
er generelt enig i at første fil var for tung at danse med dog vil jeg mene at idéen med at forsøge at stoppe primært 2 typer mål er ok...
mål nr 1. hovedstødsmålet - burde kunne stoppes relativt nemt med fil, og er vist også blevet gjort rimelig effektivt
mål nr 2. dybe stikning til angriber, der på bizar vis, løber hurtigere end forsvaret med bolden??? Man har ikke en chance for at stoppe den type friløbere, og når folk lærer at ramme kassen vil de to-cifrede resultater begynde at rulle ind tror jeg/vi.
Der kommer to nye filer snarest
En justeret variant af den første, hvor angriberne er gjort en del bedre end i den første, de er lidt hurtigere - især i sprintdelen
og en variant der bygger på hvad Anders O. har foreslået højere oppe |
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 19:15:09
|
Prøv at forbedre spillernes generelle teknik og skudpræcision også... |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
|
|
Jac Li
Klubmester og topscorer
948 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 19:28:24
|
måske det var en ide at stoppe diverse lette mål ved for engangs skyld at lave forsvarerne bedre istedet for at gøre midtbane og angriber dårlige, lad os nu få en spillefil med noget tempo og intensitet fremfor det "gammelmandsfodbold" uden nogen form for tempo |
Jacob Linnebjerg - ferierende træner i fiorentina |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 31 Oct 2004 : 19:39:50
|
quote: Originally posted by Jac Li
måske det var en ide at stoppe diverse lette mål ved for engangs skyld at lave forsvarerne bedre istedet for at gøre midtbane og angriber dårlige, lad os nu få en spillefil med noget tempo og intensitet fremfor det "gammelmandsfodbold" uden nogen form for tempo
forsvarsspillerne kan nærmest ikke blive bedre end de er i den første fil og det samme gælder målmanden medmindre man sætter ham på perfect...og det er for lamt...så kan man kun score på riposter
tilføjelse: men som sagt der kommer to nye filer når Claus får smidt dem igennem editoren og så får vi se hvordan det ser ud efter dem... |
|
|
Topic |
|