FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - DMT Fifa 2005 DB fil / Ini.big TEST!
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 DMT´ere imellem
 DMT Fifa 2005 DB fil / Ini.big TEST!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/6

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  02:38:21  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hej gutter

Første version af en test spillefil er lavet

http://www.gotfred.dk/dmt/fifa.db

lægges ind i data/cmn

husk at backe din oprindelig fifa.db op!

Filen gør:
Målmanden meget god
Forsvaret godt
Midtbanen jævnt dårlig
Angribere jævnt dårlige

især midtbanen/angribernes heading/positioning og pace/rushing skills er justeret betydeligt ned for at forsøge at dæmnme op for "nemme" mål...

smid jeres comments hvis I vil have indflydelse på hvordan T1 skal spilles!

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder

daugaard
Bold-bestyrelsen

1312 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  02:47:09  Show Profile  Visit daugaard's Homepage  Send daugaard an ICQ Message  Click to see daugaard's MSN Messenger address  Reply with Quote
Du går sku sent i seng mester.... Men glæder mig til at teste.... Play Ball!!!

Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  03:02:37  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
super arbejds-engagement ,ser frem til at teste filen - mener at det er vigtigst med position - balance - aware/reaction

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  12:15:55  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
done - skal siges at det er Claus, der har lavet det meste af arbejdet ...

Jesper G
FC Champlona
Go to Top of Page

Natteulven
Fast mand på førsteholdet

307 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  12:53:23  Show Profile  Visit Natteulven's Homepage  Send Natteulven an ICQ Message  Click to see Natteulven's MSN Messenger address  Reply with Quote
Så har jeg spillet en kamp med spillefilen..

Jeg syntes den faktisk gør sit job, det er blevet dejligt svært at komme til at afslutte på indlæg, samt i det hele taget svært at passere målmanden, det vil give nogle tætte kampe tror jeg .!

man skal dog lige vende sig til at spillerne ikke er så let på tå mere som uden filen, men det er jo bare et spørgsmål om tid.

men prøv den prøv den :) *G*

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  13:26:30  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Jeg er så af en helt anden holdning.
Det er fint at indlægsmål minimeres, men jeg synes det er helt forkert at nedjustere midtbane og angriberes evner i den grad.

Hvorfor ikke give midtbane og angreb mellem 85-90 i skill - og så give forsvar og målmand lidt mere. En anden ting er at udjævne speedforskellen, så forsvarer kommer på niveau med angribere.

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  13:33:23  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
nu kan jeg ikke se om du har prøvet filen, men det vil jeg anbefale....i øvrigt til alle ... prøv filen før i skriver her...

som sagt ved ikke om det gælder for dig Anders....

i dette excel ark kan de nuværende settings ses...

www.fifa-forever.dk/data/forslag1.xls

mht. hastighed så mente Claus og jeg, hvilket var baggrunden, at det er alt for nemt at spille "i dybden" og også at score indlægsmål ... i første omgang er det disse ting vi har forsøgt at dæmme op for...

vil foreslå at Claus laver en fil med skills sat omkring de 90-95 som du skriver, men tror ikke det bliver et godt resultat...men vi får se...

Jesper G
FC Champlona
Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  13:55:41  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Sorry, jeg har prøvet filen

Jeg frygter at hvis det bliver en endelig spillefil, som minder om denne første test, så er vi tilbage til at der kun bliver scoret på de samme 4-5 måder som i fifa2004. Fx. bliver det meget udbredete mål hvor du spiller bolden i dybden, og en angriber kommer løbende og sparker over i modsatte hjørne, IGEN en af de mest udbredte måder at score på.

For mig fjerner man noget af det uforudsigelige.

Nu har jeg spillet en del med Real Madrid (da det er mit hold), og der synes jeg ikke der har været problemer med at dæmme op for angribere. Selvfølgelig kan jeg se at angriberne er hurtigere, men det er muligt at stille sig rigtigt og pille bolden fra dem.

Glæder mig til at se versionen med rigtig gode forsvarer og målmænd og bare "gode" angribere.

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

Anders Thorsen
Grusbane fejeknægt

30 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  15:58:39  Show Profile  Send Anders Thorsen an ICQ Message  Click to see Anders Thorsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg er umiddelbart enig med Anders. Nu har jeg ikke prøvet spilfilen endnu, men jeg synes det lyder som en voldsom begrænsning af spillets offensive del, hvilket jeg synes er lidt synd.

Jeg har efterhånden fået spillet en hel del 2005-træningskampe med mange forskellige DMT'ere uden spilfil, og kampene bliver sjældent vundet stort af nogen parter - ej heller er der tale målfester. Så jeg synes ikke der er behov for at gøre det så svært at lave stikninger etc. Et lidt bedre forsvar og en super keeper, burde gøre tricket. Det ville være rigtigt ærgerligt, at stække de offensive kræfter så meget, at vi ikke ser andet end 1-0 eller 0-0 kampe - det er simpelthen for kedeligt.

- Anders Thorsen/ICQ 91917551/msn: anders_thorsen@hotmail.com
Go to Top of Page

Anders Thorsen
Grusbane fejeknægt

30 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  16:30:47  Show Profile  Send Anders Thorsen an ICQ Message  Click to see Anders Thorsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Så er spilfilen testet, og ovenstående fastholdes.
Filen tager helt tempoet ud af kampen, og man får ekstremt få chancer. De chancer man får klarer superkeeperen som oftest.

Der er helt klart behov for en spilfil bl.a. for at gøre målmanden og forsvarsspillerne lidt bedre, og måske også angriberne en smule ringere, men jeg synes den er overdrevet. Stikningsfunktionen er jo helt taget ud af spillet, så upræcise er de.

Just my opinion

- Anders Thorsen/ICQ 91917551/msn: anders_thorsen@hotmail.com
Go to Top of Page

Tem
Klubmester og topscorer

613 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  17:43:25  Show Profile  Send Tem an ICQ Message  Click to see Tem's MSN Messenger address  Reply with Quote
Enig med Anders T...det eneste jeg synes er et reelt problem er forsvaret. Angriberne synes jeg har et godt niveau, og det gør kampene meget underholdende. Filen gør spillet meget tungt og knap så underholdende som det var før.

Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  17:43:29  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
Giver Anders og Anders ret i det meste. Det der er gjort imod indlæg er umiddelbart ret godt.

Min mening er generelt omkring disse spillefiler at de skal ligge tæt op ad de originale for at mindske besvær ved at tilpasse sig. Ændringen med denne fil er alt for drastisk. Det er sjovere med den originale!

Efterhånden som man spiller bliver man også bedre til at forsvare sig synes jeg. Man lærer at læse modstanderen bedre. Og sådan er der meget der ændrer sig jo bedre man bliver. Derfor synes jeg det er lidt tidligt at gætte på hvad der skal ændres og ikke ændres... Men man skal jo selvfølgelig starte et sted, men jeg håber vi ender langt fra første udkast.

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil

Edited by - IstvaN on 31 Oct 2004 22:48:40
Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  18:28:11  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
er generelt enig i at første fil var for tung at danse med dog vil jeg mene at idéen med at forsøge at stoppe primært 2 typer mål er ok...

mål nr 1. hovedstødsmålet - burde kunne stoppes relativt nemt med fil, og er vist også blevet gjort rimelig effektivt

mål nr 2. dybe stikning til angriber, der på bizar vis, løber hurtigere end forsvaret med bolden??? Man har ikke en chance for at stoppe den type friløbere, og når folk lærer at ramme kassen vil de to-cifrede resultater begynde at rulle ind tror jeg/vi.

Der kommer to nye filer snarest

En justeret variant af den første, hvor angriberne er gjort en del bedre end i den første, de er lidt hurtigere - især i sprintdelen

og en variant der bygger på hvad Anders O. har foreslået højere oppe

Jesper G
FC Champlona
Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  19:15:09  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
Prøv at forbedre spillernes generelle teknik og skudpræcision også...

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil
Go to Top of Page

Jac Li
Klubmester og topscorer

948 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  19:28:24  Show Profile  Reply with Quote
måske det var en ide at stoppe diverse lette mål ved for engangs skyld at lave forsvarerne bedre istedet for at gøre midtbane og angriber dårlige, lad os nu få en spillefil med noget tempo og intensitet fremfor det "gammelmandsfodbold" uden nogen form for tempo

Jacob Linnebjerg - ferierende træner i fiorentina
Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 Oct 2004 :  19:39:50  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Jac Li

måske det var en ide at stoppe diverse lette mål ved for engangs skyld at lave forsvarerne bedre istedet for at gøre midtbane og angriber dårlige, lad os nu få en spillefil med noget tempo og intensitet fremfor det "gammelmandsfodbold" uden nogen form for tempo

forsvarsspillerne kan nærmest ikke blive bedre end de er i den første fil og det samme gælder målmanden medmindre man sætter ham på perfect...og det er for lamt...så kan man kun score på riposter

tilføjelse: men som sagt der kommer to nye filer når Claus får smidt dem igennem editoren og så får vi se hvordan det ser ud efter dem...

Jesper G
FC Champlona
Go to Top of Page
/6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 18.217.228.195