T O P I C R E V I E W |
GoodPeace |
Posted - 20 Dec 2005 : 23:24:53 Jeg har rodet lidt med at lave en lille patch-ting, som laver en low gfx udgave af spillet.
Jeg vil gerne have nogle til at teste om dette kan modvirke lag i online kampe.
Indtil videre er patchen i advanced user mode, dvs uden en pæn og simpel installer. hent den her:
http://gotfred.dk/nolag_patch.rar
- og pak indholdet ud i ..\FIFA 06\data\cmn\
Der kommer så en mappe, iniback, og 2 filer: ini_goDMT.bat og ini_goEA.bat.
den ene fil er til at smide patchen på, den anden er til at fjerne den igen.
Man kan KUN spille online, hvis BEGGE spillere har patchen lagt ind!
Jeg har testet en enkelt kamp mod Anders, og de kørte flydende (og jeg tabte 3-1)
- den er IKKE kompatibel med multitool, men vil tro at man bare kan køre multitool igen bagefter, og den så vil genskabe sine egne filer.
screenshots taget på en bærbar 15" skærm:
http://gotfred.dk/dmt/lowgfx3.jpg http://gotfred.dk/dmt/lowgfx2.jpg http://gotfred.dk/dmt/lowgfx1.jpg
patchen gør bl.a.:
RESOLUTION = 800x600x16 <--- 16bit gfx, mindre gpu forbrug!
PARTICLES=0 <--- no clue, men skiftet til 0
RAIN_LIGHTS=0 <--- no clue, men skiftet til 0
// Audio configuration flags
AUDIO=1
SFX=1
SPEECH=0 <--- ingen kommentatorer
CHANTS=0 <--- ingen hold-sange
MUSIC=0
SPEECH_EVLOG=1
STADIUM_MODEL=89 <--- urban training
// 0 = clear
// 1 = overcast
// 2 = rain
WEATHER = 0 <---- sunny
// 0 = day
// 1 = night
// 2 = random
TIMEOFDAY = 0 <---- day
RENDER_EVERY_AI_FRAME = 1 <--- no clue, men ofte hørt rundt omkring
SKY_RENDER = 0
DISABLE_NET_PHYSICS = 1
// Crowd rendering
CROWD_RENDER = 0 <-- ligemeget med med urban training, men testet på andre stadions..
// Crowd animation
CROWD_ANIMATION = 0
SIDELINE_ELEMENT_RENDER = 0
SMALLFLAG_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Camera flashes
CAMERA_FLASHES_ENABLED = 0
// Flares
FLARES_ENABLED = 0
FLARES_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Streamers
STREAMERS_ENABLED = 0
STREAMERS_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Lightglows
LIGHTGLOWS_ENABLED = 0
LIGHTGLOWS_ENABLED_PERCENTAGE = 0
|
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
SpeZ |
Posted - 22 Dec 2005 : 13:45:51 hehe claus. du må være svaret på enhver kundesupporters mareridt. |
GoodPeace |
Posted - 21 Dec 2005 : 21:53:21 biiig surprise, svar fra EA UK support:
quote:
I am very sorry, however we do not have information on "details on the traffic generated by Fifa." other than what we have told you before. I am very sorry. Also, we cannot further discuss about the different programs you have located to test your connection speeds. Thank you for your patience.
- det var det endegyldige og typiske EA-agitge ubrugelige svar efter en længere support sag, hvor jeg præsenterede dem for linie/QoS-testen fra ubicom.com og spurgte til Fifa's trafik. Først prøvede de at svare, dog med komplet uvidenhed, og da jeg så forklarede dem hvad testen går ud på, og hvad jeg ville have dem til at svare på, så kom deres ubrugelige svar.
Nå, som altid er EA ubrugelige, så snart man har langet de 299 kr over disken  
Mht et VPN uden kryptering, så tror jeg nogle af open source programmerne kan indstilles til at bruge forskellige former for kryptering - og dermed kan man måske også vælge at slå kryptering fra...jeg leder lige efter nogle links.. |
birthek |
Posted - 21 Dec 2005 : 20:49:43 jeg har ledt efter et virtual network program der kan sende data uden at kryptere dem - hamachi krypterer de data der sendes, og det kan man ikke slå fra... men har ikke kunnet finde noget ... |
Natteulven |
Posted - 21 Dec 2005 : 20:34:57 Ja må jo sige at det spil her 2006 er MEGET strange ihvertfald det man læser her på forum...
Men må ærligt indrømme at jeg er ret glad for det ... men har lidt på fornemmeren at der kommer en tonser i fifa 2007 som sparker røv.. det vil jeg tro...
Men jah alt er meget underligt fordi hamachi er ikke en sikker vinder men som Jesper G. Siger kan det nogengange få spillet til at tordne derudaf i super stand....
Vi må jo bare se om løsningen kommer eller om den først forefindes i 2007. |
birthek |
Posted - 21 Dec 2005 : 20:29:11 hamachi virker ikke mod lag som jeg ser det ...
men har oplevet en mærkelig effekt, hvor det får spillet til at flyde suverænt mod andre man i forvejen har god forbindelse mod ... dvs. helt som at spille single player...
strange strange .... |
IstvaN |
Posted - 21 Dec 2005 : 20:23:21 Well.. jeg har normalt heller ikke problemer... men det er der nogen der har, og vi prøver at finde ud af hvad der gør at netop de har problemer og om der evt kan findes en løsning...
I tyskland er Hamachi pludselig blevet enormt populært blandt dem der normalt har problemer... For mig ændrer hamachi dog ikke noget... nogen med erfaringer med hamachi mod lag i 06(gerne dem der normalt har problemer)??? |
Natteulven |
Posted - 21 Dec 2005 : 18:45:19 Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kan forstå alt det her..
Da jeg kun har oplevet LAG i EN kamp i det her spil!? , det virker på mig underligt med alt det lag..
HVORFOR har jeg ikke oplevet lag? hvis det er grafik der er spørgsmålet ??? med 1024 MB PC3200 DDR ram og 256 MB Ram på mit grafik kort ....?!og jeg har medium og 1024*768 i opsætning på spillet ?
|
IstvaN |
Posted - 21 Dec 2005 : 17:20:23 Tja... Vi testede lidt, jeg kan lige kopiere fra det tyske forum:
Same for me... I've had some of my best con with Americans while I can have lag with Danish players who lives 50km away o_O And the American had 3mbit and the Danish had 2mbit or something... not much difference compared to the distance :S
Seems like settings both in windows/bios and in FIFA makes a bit difference...
First match with lupus I played with 800x600 medium... Default brazil stadium... I had everything on my aTi graphics card turned to "performance" (also vsync off) etc + I had framerate patches installed...
In second Lupus had the same settings, but I changed mine... I played 1200x1000 high... Same stadium... All settings on my graphics I changed from "performance" to "quality" and I uninstalled all framerate patches....
Con in 1st match was very good, no complains.
In second match there was slowdown and worse con, still playable, but annoying.
FIFA sent the same amount of data no matter what kind of setup I had though, but there was difference in lag. Hmm :S |
birthek |
Posted - 21 Dec 2005 : 17:14:24 Det information der kan sendes gennem en forbindelse pr. sekund er angivet med bit/s. Dvs. at programmet kun måler gennemsnitlig og maksimal datamængde.
Lag må vel så være defineret ved den forsinkelse der opstår som følges af enten tabte pakker eller en generel forsinkelse af de pakker der leveres.
oh well doesn´t matter...
vigtigste er vel at der kan måles, så vi kan teste om nogen løsninger er bedre end andre... |
IstvaN |
Posted - 21 Dec 2005 : 17:07:53 Well... ved ikke super meget om hvordan internettet fungerer, så jeg roder mig nok ud i noget jeg intet ved om...
men udover at det er en general følelse, så giver 10mbit også bedre ping end 56k mellem de to spillere. Altså kan der være noget om at ikke bare forbindelsen er bredede, men at pakkerne også sendes hurtigere? Eller er det helt galt forstået?
Tilføjelse: Ja som default måler den KByte, men jeg tænkte det var mere brugervenligt i kbit, da det er den enhed folk oftes bruger når de taler om deres båndbredde.. |
birthek |
Posted - 21 Dec 2005 : 17:02:53 den sidste påstand giver vel ingen mening så?
hvorfor skulle det være hurtigere når kapaciteten ikke udnyttes?
tilføjelse: har lige dl programmet og som default måler den kilobyte.. |
IstvaN |
Posted - 21 Dec 2005 : 16:56:40 Nej Jesper jeg mener bestemt kbit og ikke kbyte! :)
Så ja, omkring 3KB/s svarer 22kbit/s til. Ikke meget. Men derfor vil jeg stadig mene at en 10mbit forbindelse klarer det bedre end en 56k  |
birthek |
Posted - 21 Dec 2005 : 16:19:21 jonas skriver up/down gennemsnit
64+128 = 192 kbit/s gennemsnits trafik =172 kbit/s belastning = 216 kbit/s
det passer vel meget godt... ???
|
Vidar Rekdal |
Posted - 21 Dec 2005 : 15:58:51 Kode-Ole sin linje klarer jo det fint. 128/64 linje. |
birthek |
Posted - 21 Dec 2005 : 14:39:34 quote: Originally posted by IstvaN
http://www.dumeter.com/main.php
Claus eller andre testere:
Evt prøv at køre DU Meter imens I spiller fifa med og uden denne patch for at se om der er forskel på hvor meget data der skal sendes mellem spillerne... Og for i det hele taget at se om det er båndbredden der er problemet :)
** EDIT:
Testede lige med en tysker. FIFA bruger sjovt nok stort set ingen båndbredde. Gennemsnitligt 22kbit/s og max 27kbit/s for både downstream og upstream.
Det må nok derfor være hardware/indstillinger på computeren der gør forskellen, eller måske nogle gevaldige flaskehalse/packetloss på vejen til dem der har lag...
du mener vel kbyte/s?
alternativt snakker vi 22/8 ~ 3kbit/s hvilket et 90´er modem kan klare?
omvendt giver umiddelbart mere mening - altså
22*8 = 172 kbit/s 27*8 = 216 kbit/s
dette passer umiddelbart med at mindre linier kan blive presset ved online gaming...?
eller skrev du rigtigt? |