Author |
Topic  |
GoodPeace
Oldboys VIP champ
    

2638 Posts |
Posted - 20 Dec 2005 : 23:24:53
|
Jeg har rodet lidt med at lave en lille patch-ting, som laver en low gfx udgave af spillet.
Jeg vil gerne have nogle til at teste om dette kan modvirke lag i online kampe.
Indtil videre er patchen i advanced user mode, dvs uden en pæn og simpel installer. hent den her:
http://gotfred.dk/nolag_patch.rar
- og pak indholdet ud i ..\FIFA 06\data\cmn\
Der kommer så en mappe, iniback, og 2 filer: ini_goDMT.bat og ini_goEA.bat.
den ene fil er til at smide patchen på, den anden er til at fjerne den igen.
Man kan KUN spille online, hvis BEGGE spillere har patchen lagt ind!
Jeg har testet en enkelt kamp mod Anders, og de kørte flydende (og jeg tabte 3-1)
- den er IKKE kompatibel med multitool, men vil tro at man bare kan køre multitool igen bagefter, og den så vil genskabe sine egne filer.
screenshots taget på en bærbar 15" skærm:
http://gotfred.dk/dmt/lowgfx3.jpg http://gotfred.dk/dmt/lowgfx2.jpg http://gotfred.dk/dmt/lowgfx1.jpg
patchen gør bl.a.:
RESOLUTION = 800x600x16 <--- 16bit gfx, mindre gpu forbrug!
PARTICLES=0 <--- no clue, men skiftet til 0
RAIN_LIGHTS=0 <--- no clue, men skiftet til 0
// Audio configuration flags
AUDIO=1
SFX=1
SPEECH=0 <--- ingen kommentatorer
CHANTS=0 <--- ingen hold-sange
MUSIC=0
SPEECH_EVLOG=1
STADIUM_MODEL=89 <--- urban training
// 0 = clear
// 1 = overcast
// 2 = rain
WEATHER = 0 <---- sunny
// 0 = day
// 1 = night
// 2 = random
TIMEOFDAY = 0 <---- day
RENDER_EVERY_AI_FRAME = 1 <--- no clue, men ofte hørt rundt omkring
SKY_RENDER = 0
DISABLE_NET_PHYSICS = 1
// Crowd rendering
CROWD_RENDER = 0 <-- ligemeget med med urban training, men testet på andre stadions..
// Crowd animation
CROWD_ANIMATION = 0
SIDELINE_ELEMENT_RENDER = 0
SMALLFLAG_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Camera flashes
CAMERA_FLASHES_ENABLED = 0
// Flares
FLARES_ENABLED = 0
FLARES_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Streamers
STREAMERS_ENABLED = 0
STREAMERS_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Lightglows
LIGHTGLOWS_ENABLED = 0
LIGHTGLOWS_ENABLED_PERCENTAGE = 0
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
    

2638 Posts |
Posted - 20 Dec 2005 : 23:27:28
|
Det forudsættes naturligvis, at man har har en god net linie, og at man er alene om den, samt at man ikke kører noget i baggrunden - men det er jo en selvfølge for seriøse fifa spillere  |
 |
 |
|
BL
Oldboys VIP champ
    

1542 Posts |
Posted - 20 Dec 2005 : 23:27:50
|
Skide godt Claus - vi må igang med at teste den -right away! |
 |
 |
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
    

1316 Posts |
Posted - 20 Dec 2005 : 23:49:46
|
Super interessant.
Aldrig har lag været så stort et problem som i år.
Hele scenen sukker efter en løsning. |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
Edited by - IstvaN on 20 Dec 2005 23:50:08 |
 |
|
BL
Oldboys VIP champ
    

1542 Posts |
Posted - 20 Dec 2005 : 23:53:18
|
quote: Originally posted by IstvaN
Super interessant.
Aldrig har lag været så stort et problem som i år.
Hele scenen sukker efter en løsning.
hehe faktisk tror jeg ikke at lag gør større forskel iår , det er bare mere tydeligt at det er det, der gør forskellen;-)
Lets Test! |
 |
Edited by - BL on 21 Dec 2005 01:15:43 |
 |
|
cmeilandt
Fast mand på førsteholdet
  

359 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 00:14:57
|
quote: Originally posted by BL hehe faktisk tror jeg ikke at lag gør større forskel iår , det er bare mere tydeligt at det er det der gør forskellen;-)
Lets Test!
A' hva  |
 |
 |
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
    

1316 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 02:16:46
|
http://www.dumeter.com/main.php
Claus eller andre testere:
Evt prøv at køre DU Meter imens I spiller fifa med og uden denne patch for at se om der er forskel på hvor meget data der skal sendes mellem spillerne... Og for i det hele taget at se om det er båndbredden der er problemet :)
** EDIT:
Testede lige med en tysker. FIFA bruger sjovt nok stort set ingen båndbredde. Gennemsnitligt 22kbit/s og max 27kbit/s for både downstream og upstream.
Det må nok derfor være hardware/indstillinger på computeren der gør forskellen, eller måske nogle gevaldige flaskehalse/packetloss på vejen til dem der har lag... |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
Edited by - IstvaN on 21 Dec 2005 02:59:28 |
 |
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
    

1145 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 08:26:20
|
Har jeg sagt hele tiden. |
 |
 |
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
    

1145 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 08:35:13
|
lorte computers |
 |
 |
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
    

1145 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 09:12:21
|
Norton med sin Real Time Virusscan kan forårsake lag tror jeg da den scanner computer fortløbende. Prøv at afslut rtvscan.exe i opgavebehandling. |
 |
 |
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
    

2638 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 10:12:56
|
quote: Originally posted by Vidar Rekdal
Norton med sin Real Time Virusscan kan forårsake lag tror jeg da den scanner computer fortløbende. Prøv at afslut rtvscan.exe i opgavebehandling.
- eller brug noget andet AV end Norton.
(Norton er netop kommet i min sorte bog over firmaer der skal ende i helvede, sammen med microsoft, sony (ps2 OG rootkit), etc, fordi norton har opkøbt deres konkurrent Sygate, og lukket deres gratis firewall - som var 4 trillioner gange bedre end noget som helst skod norton produkt..   ) |
 |
 |
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
    

2638 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 10:22:26
|
quote: Originally posted by IstvaN
http://www.dumeter.com/main.php
Claus eller andre testere:
Evt prøv at køre DU Meter imens I spiller fifa med og uden denne patch for at se om der er forskel på hvor meget data der skal sendes mellem spillerne... Og for i det hele taget at se om det er båndbredden der er problemet :)
- tak, lige den slags program, jeg har ledt efter. Tror jeg vil sende det til EA support....
quote: Originally posted by IstvaN ** EDIT:
Testede lige med en tysker. FIFA bruger sjovt nok stort set ingen båndbredde. Gennemsnitligt 22kbit/s og max 27kbit/s for både downstream og upstream.
Det må nok derfor være hardware/indstillinger på computeren der gør forskellen, eller måske nogle gevaldige flaskehalse/packetloss på vejen til dem der har lag...
den her patch, jeg har lavet, vil jeg ikke tro ændrer på hvor meget fifa sender over linien - men den ændrer på hvor meget den lokale PC skal processere. På en eller anden syret måde, så tror jeg spillet er kodet til at forsøge at synkronisere de 2 pc'ers afvikling af spillet, og herunder hvor meget grafik der skal vises på de 2 pc'ere. Jeg tror såmænd ikke at fifa sender grafik-filer over linien, men den prøver at synkronisere grafikken over linien - og jo mere grafik, desto mere at synkronisere, desto mere lag..
...just my 5 cents worth...
Derudover er det som forventet, at fifa kun bruger en begrænset del af linien. |
 |
 |
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
    

1145 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 12:32:49
|
Det jeg kan mærke af synkronisering er følgende. Efter holdvalg og formationsvalg så går der en indikator løbende mod høyre. Spiller jeg mod Jesper , Anders , John og Martin (notts Co)kan også nævne flere. så går den poof helt bort med en gang. Men når jeg spiller mod hold der lagger vildt så venter den indikator et lille før den går helt fuld.(den svarte felt som bliver fyldt af en blå tror jeg det var indikator). Den går til 90 % eller noget og venter så , og tager resten efter. Det tror jeg kommer pga hardware. CPU RAM og GFX kort. For der er jo allerede connected. Men pisse EA der må kode noget sådant skod :) fifa 05 virket jo supert i forhold. Så må de ændre på skiden.hmm . Claus sig til Ea vi vil ha fifa05 grafik og spillemotor , men med fifa06 menuer og moves :) og mulighet for og omkamp lige efter kamp. |
 |
 |
|
birthek
Bold-bestyrelsen
    

4125 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 14:39:34
|
quote: Originally posted by IstvaN
http://www.dumeter.com/main.php
Claus eller andre testere:
Evt prøv at køre DU Meter imens I spiller fifa med og uden denne patch for at se om der er forskel på hvor meget data der skal sendes mellem spillerne... Og for i det hele taget at se om det er båndbredden der er problemet :)
** EDIT:
Testede lige med en tysker. FIFA bruger sjovt nok stort set ingen båndbredde. Gennemsnitligt 22kbit/s og max 27kbit/s for både downstream og upstream.
Det må nok derfor være hardware/indstillinger på computeren der gør forskellen, eller måske nogle gevaldige flaskehalse/packetloss på vejen til dem der har lag...
du mener vel kbyte/s?
alternativt snakker vi 22/8 ~ 3kbit/s hvilket et 90´er modem kan klare?
omvendt giver umiddelbart mere mening - altså
22*8 = 172 kbit/s 27*8 = 216 kbit/s
dette passer umiddelbart med at mindre linier kan blive presset ved online gaming...?
eller skrev du rigtigt? |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
 |
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
    

1145 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 15:58:51
|
Kode-Ole sin linje klarer jo det fint. 128/64 linje. |
 |
 |
|
birthek
Bold-bestyrelsen
    

4125 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 16:19:21
|
jonas skriver up/down gennemsnit
64+128 = 192 kbit/s gennemsnits trafik =172 kbit/s belastning = 216 kbit/s
det passer vel meget godt... ???
|
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
 |
|
Topic  |
|