T O P I C R E V I E W |
cmeilandt |
Posted - 19 Jun 2005 : 22:00:37 Hey
Jeg har et stort problem. Min bærbar vil ikke starte op. Det er en Zepto Znote 4200 1.6 Centrino som er lige over et halvt år gammel. Når man tænder for den, lyser "on/off" og blæseren starter også, men skærmen forblir sort. Det hele er kommet efter at jeg har ladet computeren køre sig helt flad på bateriet, hvorefter jeg ville starte den op igen, med strøm sat til. Dette ville den så ikke. Nogen der har samme erfaring og som ved hvad der skal til eller en lille idé, som måske virker ?? |
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Rush |
Posted - 11 Aug 2005 : 09:48:27 @Carsten
MSN: gh_109@hotmail.com
Morten |
BL |
Posted - 11 Aug 2005 : 03:40:13 Altså; køb en kreiler og se hvad den fejler,hvis den intet fejler er det ikke en kreiler! det ku lyde som at en bios opdatering ikke er til at komme uden om,hvilket jo ikke er unormalt på nogen måde , og en del af det,at have en pc,og naturligvis også derfor at den jumper var så relativ let at komme til. |
cmeilandt |
Posted - 11 Aug 2005 : 01:43:44 quote: Originally posted by Rush
@carsten
Jeg har samme problem Hvor sidder jumperne og hvor meget skal man skille ad?
Morten
Hey Morten.. Velkommen til Har du MSN, så ka jeg guide dig der, det er en smule lettere så |
zinky |
Posted - 10 Aug 2005 : 14:01:04 Morten, du ska lige lave et signature, du gør det i profile. |
Rush |
Posted - 10 Aug 2005 : 13:40:56 @carsten
Jeg har samme problem Hvor sidder jumperne og hvor meget skal man skille ad?
Morten |
Vidar Rekdal |
Posted - 20 Jun 2005 : 18:23:55 gå ind i ftp://pc-direct.dk/Bios/4200/ |
AndersOlsen |
Posted - 20 Jun 2005 : 14:54:12 Well man kan også godt få IBM lidt mere anderkendte steder, som fx. har en 3-årig garanti på alle dele :) |
cmeilandt |
Posted - 20 Jun 2005 : 14:52:24 Nej, det er rigtigt og det har jeg også gjort Zepto opmærksom på.
IBM, tjae, jeg har en makker der har rigtig mange problemer med den. Den er købt i http://www.laptop4u.dk/ som efter hans mening er et værre fusker-firma |
AndersOlsen |
Posted - 20 Jun 2005 : 14:44:21 Det kan da ikke være rigtigt, du skal resette BIOS for at få din computer til at virke. Det er da uholdbart i længden, og umiddelbart tyder det jo på der er en defekt et sted.
Selvfølgelig kan du flashe BIOS, men det kan jo vende tilbage, og selv om det er træls at skulle leve uden comp, tror jeg du er bedst tjent med at sende den ind.
Btw - køb IBM næste gang :) |
cmeilandt |
Posted - 20 Jun 2005 : 14:34:43 Takker mange gange for jeres hjælp, selvom jeg ikke kunne bruge det, hehe
Efter flere mails mellem mig og Zeptos tekniske afdeling virker det nu. Jeg tog ram modulerne ud, nulstillede bios ved at trykke på jumperne i et par sekunder og så kørte det bar
Nogen der ved, hvordan man opdatere bios så ??
Jonas, har du gjort det ved din 4200?? |
cmeilandt |
Posted - 20 Jun 2005 : 14:08:45 quote: Originally posted by birthek
lyder som et afbrændt bundkort, processor eller defekt strømforsyning...
Jae, strømforsyningen virker fint, da den lader op osv..
Sidste gang det var galt, snakkede de om bundkortet, men jeg er ikke helt sikkert.. Det ser vist ud til at jeg er nødt til at sende den afsted igen |
birthek |
Posted - 20 Jun 2005 : 13:59:12 lyder som et afbrændt bundkort, processor eller defekt strømforsyning... |
cmeilandt |
Posted - 20 Jun 2005 : 13:50:24 quote: Originally posted by Uncle Istvan
Har samme bærbar :S
Har den slet ikk fejlet noget? Puha da, bar vent.. Ej, du har nok været heldig så
quote: Originally posted by BIF
Tryk på FN (Function key) samt på skærmtasten, når du har tændt maskinen.. Det plejer at virker på HP/Compaq.
Heller ingen effekt.
De eneste komponenter der starter op, er blæseren, dioderne og cd-rom drevet, efter hva jeg sådan kan høre? |
BIF |
Posted - 20 Jun 2005 : 08:47:08 Tryk på FN (Function key) samt på skærmtasten, når du har tændt maskinen.. Det plejer at virker på HP/Compaq. |
IstvaN |
Posted - 20 Jun 2005 : 02:46:23 Har samme bærbar :S |