FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Forslag til DMT
 strengere regler til T3.....måske?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to include your profile signature.

T O P I C    R E V I E W
GoodPeace Posted - 14 Jun 2005 : 15:54:16
Jeg fik lige en ide til en hård opstrammer for kamp-afvikling vi kan afprøve i T3.

Som spiller kan man vælge 2 metoder - simpel eller bureaukratisk

A. Man forventer at fange sin modstander online på ICQ/MSN/IRC
- vælger man A, vil en uspillet kamp uden videre blive dømt 0-0 ved rundens afslutning.

B. Man skriver en mail i starten af runden, og får etableret kontakt og afviklet kampene på den måde.
- vælger man B, sker der:
  • spiller 1 skal inden for de første 2 dage af runden have skrevet en mail til sin modstander med detaljerede kamp-tidspunkter samt detaljer om kontakt-form(dette kan vi evt hente fra DB ind i mailen).

• spiller 2 skal svare på denne mail, CC ledelsen, og det skal ske indenfor 2 døgn fra modtagelsen. Sker dette ikke, vil vedkommende få en advarsel, 3 advarsler af denne type medfører ekslusion.

• hvis spiller 1 har afsendt en mail, så kan spiller 2 ikke opføre sig som "den første" og sende en anden mail, der SKAL svares på den først afsendte.

• er kampen ikke spillet ved rundens afslutning, bliver der vurderet ud fra indlæg fra de 2 parter, og den dømmes efter sædvanlige regler.

....måske et frygteligt administrations-helvede, men omvendt er der helt klare regler, og er de ikke fulgt af de 2 spillere, er det metode A og 0-0.

kommentarer/alternativer/ideer/tanker etc???

15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
birthek Posted - 20 Jun 2005 : 00:38:02
quote:
Originally posted by superstar

I miss the old times,when people was serious ak ak ak
Hvad er DMT dog blevet til efterhånden... ud med de useriøse kvajhoveder, dem har vi ikke brug for.... NO MERCY GUYS !!!!
Der er for mange som er ved at pisse i deres bukser af skræk for at miste point... så mener de åbenbart at det er bedre at holde sig væk " NOT "!!!
Vind hvis i kan ... ellers tab point eller find noget andet at lave, hvis det er et problem for jer at tabe en fifa-kamp....
Jeg hader også at tabe.... men det må jeg sgu finde mig i hvis det sker.....JEG BLIVER ALDRIG VÆK !!!! medmindre jeg er blevet så pist af at kontakte folk igen og igen uden man får bare så meget som et svar tilbage...
Come on ... FUCK OR WALK

vil lige knytte en kommentar til den her

det har altså i al den tid jeg har været i DMT været sådan, at sæsonerne er blevet afsluttet med en del dømte kampe ...

især sæsonen t2...

problemet er ikke større end det tidligere har været ... og vi taber faktisk færre medlemmer pt. end tidligere på en sæson ...

vi skal gøre folk mere seriøse ... enig ... men det er ikke en ny udvikling, eller et nyt problem ... det har altid været sådan og det er svært at gøre noget ved efter min bedste overbevisning ... skal selvfølgelig prøves dog
GoodPeace Posted - 20 Jun 2005 : 00:11:55
Et eller andet sted forestiller jeg mig, at hvis vi med den her metode kan presse flere til at skrive og svare på mails, og dermed have skabt kontakt, så vil der være flere kampe, som bliver afviklet.

Der vil stadig være enkelte, som får skrevet frem og tilbage, men som alligevel ikke får spillet.

Der vil naturligvis også være spiller-par som ikke bruger mail, men så er det så fornemt, at kampen bare dømmes 0-0 uanset hvad, og så kan de ellers spille den om, hvis de vil.

Endelig vil der være folk, som sender en mail afsted, får et svar, men så er offline og ikke-svarende fremover (og 28 kombnationer over samme type). Disse skal alligevel vurderes fra gang til gang af den siddende ledelse.

Det præcise antal dage til afsendelse og svar på mails kan finpudses, sanktionerne kan justeres, men grundtanken i ideen er den samme, og jeg håber det kan give flere spillede kampe - til glæde for os alle.
Apollo Posted - 14 Jun 2005 : 23:39:37
Som du svare på det virker det meget bedre, problemet er at det var i dit hovede. Det skulle stå der, ellers er der de muligheder for at komme forbi dem.

Det er jo selvfølgelig hvis I gør alt for at folk ikke kan gøre det
GoodPeace Posted - 14 Jun 2005 : 23:29:36
læg mærke til at jeg ikke skrev noget om hvad du selv havde gjort eller ej, kun hvad du har påpeget af muligheder i gældende regler - nå, nok om det.

Tak for inputtene - jeg tror egentlig de fleste er med og dækkes ind af disse foreslåede regler, jeg tror bare ikke jeg har forklaret/uddybet dem godt nok. Det kan jeg så prøve her.

quote:
Originally posted by Apollo
Dog ved punkt 1 burde det nok laves om til 3-4 dage istedet for 2. (begrundelse længere nede)

- ja, det foreslog JJ også, og det er nok nyttigt at give en længere frist, men omvendt skal det heller ikke kunne være hele runden ud, så giver det jo ikke længere mening.

quote:
Ved punkt 2 burde det laves så man ikke kan blive smidt ud, lyder lidt for vildt at blive smidt ud for det.

- der kan justeres på den tid man har til at svare, der kan justeres på antallet af advarsler, der kan åbnes for undtagelser (velbegrundede), men det korte af det lange er: hvis man ikke kan svare på en mail, så hører man ikke hjemme i DMT. (så kan man rende på easo til alle spasserne derinde )

quote:
Samtidig det kan udnyttes lidt, med at hvis en modstander ikke har fået svar inden for 2 dage, kan han ignorere den anden resten af runden og få en sejr, samtidig give den anden en advarsel.

- som nævnt kan vi justere antal dage til at svare, og hvis spiller 2 så ikke har svaret, så er han på røven og fortjener det. Dog vil spiller 1 ikke kunne få noget ekstra ud af at ignorere spiller 1. Hvis f.eks spiller 2 svarer 2 dage for sent på mailen, så har han jo måske fået sin advarsel, og kan forvente et svar fra spiller 1 - almindelige regler gælder derefter. Læg mærke til at der ikke står noget under metode B om hvordan kampen dømmes. Det vil stadig være op til en individuel vurdering fra sag til sag.

quote:
Ved punkt 3 burde spiller 2 også kun opføre sig som den første, skal bare ikke afgøres på den måde.
Jeg har tit modtaget e-mail hvor der bare står hvornår man kan, uden noget rigtig infomation.
Har så brugt den formular (som jeg var den første der sender ud) med at skrive til alle modstander og skriver tidspunkter hvor jeg er nemmest at fange og hvis modstander kan spille ved de tidspunkter, så kan HAN svare tilbage med tid og sted.

- det er helt korrekt, at den første mail skal udformes tilstrækkeligt - og ellers kan den ikke opfattes som et seriøst forsøg på at skabe et kamptidspunkt - og det har jeg også allerede skrevet under pkt 2.

Det sidste du skriver omkring de tidsrum for afsendelse og svar på email kan jeg vist godt se hvad du mener - men igen, der skal nok finpudses lidt på de tidsrum, så det ikke kan misbruges urimeligt.

F.eks. kan man lave det, så der skal sendes mails om en kommende runde tidligst 2-3 dage før runden starter (fra lørdag morgen f.eks.) og senest 2 dage efter runde-start, og at der så skal være svaret på disse mails inden torsdag aften i runden. Dermed er der 4-5 dage at afsende en mail i, og 2-7 dage at svare i.

Mht at give ledelsen besked om ens fravær, så vil det jo så kun være vedrørende de 3-5 dage omkring runde-start, at man skal give besked om. Så tit er man vel heller ikke på ferie, eller hvad?

Alt i alt kan man sige, at disse regler skal formes således at de ikke giver fripas til folk, der opfører sig på en eller anden bestemt måde, men nærmere giver mulighed for hurtigt og konsekvent afstraffelse af de folk, der bare ignorerer DMT og alle medspillerne i DMT.

Tak for pep-talk'en Bjarne, har du også noget konstruktivt ?

- dine indlæg minder jo næsten om Inter's spillestil på banen
Vidar Rekdal Posted - 14 Jun 2005 : 23:25:06
da vil jeg fuck hahaha
AndersOlsen Posted - 14 Jun 2005 : 22:48:34
quote:
Come on ... FUCK OR WALK

Wtf er det for et udtryk!!
Apollo Posted - 14 Jun 2005 : 22:41:26
quote:
Originally posted by superstar

Hvad er DMT dog blevet til efterhånden... ud med de useriøse kvajhoveder, dem har vi ikke brug for.... NO MERCY GUYS !!!!
Der er for mange som er ved at pisse i deres bukser af skræk for at miste point... så mener de at det åbenbart at det er bedre at holde sig væk " NOT "!!!
Vind hvis i kan ... ellers tab point eller find noget andet at lave, hvis det er et problem for jer at tabe en fifa-kamp....
Jeg hader også at tabe.... men det må jeg sgu finde mig i hvis det sker.....JEG BLIVER ALDRIG VÆK !!!! medmindre jeg er blevet så pist af at kontakte folk igen og igen uden man får bare så meget som et svar tilbage...
Come on ... FUCK OR WALK

Vi vil ha' Lars Holst tilbage
superstar Posted - 14 Jun 2005 : 22:38:50
Der er for mange som er ved at pisse i deres bukser af skræk for at miste point... så mener de åbenbart at det er bedre at holde sig væk " NOT "!!!
Come on ... FUCK OR WALK
Apollo Posted - 14 Jun 2005 : 19:53:50
Hmm kan da kun takke lidt for de ord og vil gerne sige med det samme, at jeg aldrig har set det som fantasi, da mit synspunkt har hjulpet mig og venner.
Her i DMT var jeg vidst kun sådan i 1 år, det var efter at der var stort skænderi omkring på forum, der gjorde at de synspunkter jeg så folk sige/skrive blev taget ind til mig og desværre for folk, har jeg udnyttede det.

Jeg burde ikke have gjort det, men da jeg blev mindet omkring det jeg gjorde, blev det nærmest en hobby at finde de huller der kunne findes og prøve dem af.

Jeg har så indset efter de episoder der omhandlede mig, at jeg nok aldrig skulle have gjort det og eneste der lagde som negativ tilbage, var at jeg ikke brugte ICQ

Nå det var jo ikke omkring det

De regler der, sætter en god stor lap på hullerne. Dog ting der bliver holdt inde forlænge vil rådne på et tidspunkt.
A. kan jeg holde fast i. Hvis ingen har kontaktet hinanden inden for de dage man har, kan den kamp kun dømmes 0-0 ingen sejr til nogen af modstanderen.

Ved B. kommer der en sikkerhed på de personer der gerne vil spille med det samme og sender en besked rundt.

Dog ved punkt 1 burde det nok laves om til 3-4 dage istedet for 2. (begrundelse længere nede)

Ved punkt 2 burde det laves så man ikke kan blive smidt ud, lyder lidt for vildt at blive smidt ud for det.
Samtidig det kan udnyttes lidt, med at hvis en modstander ikke har fået svar inden for 2 dage, kan han ignorere den anden resten af runden og få en sejr, samtidig give den anden en advarsel.

Ved punkt 3 burde spiller 2 også kun opføre sig som den første, skal bare ikke afgøres på den måde.
Jeg har tit modtaget e-mail hvor der bare står hvornår man kan, uden noget rigtig infomation.
Har så brugt den formular (som jeg var den første der sender ud) med at skrive til alle modstander og skriver tidspunkter hvor jeg er nemmest at fange og hvis modstander kan spille ved de tidspunkter, så kan HAN svare tilbage med tid og sted.

Punkt 4 er lidt hist om haps, ikke rigtig noget vildt info under det punkt.

Ulempen vil være at hvis man er væk i 3 dage, skal man til at smide besked til ledelsen omkring de få dage, da der kan være en chance for at få en advarsel. Hvor man nu kunne komme tilbage og så svare på beskederne.
Omkring at jeg mener det er kort tid man har til at skrive og svare kan ses fra en anden synsvinkel.

Man har 3 dage til at sende ud, man sender den onsdag. Der er så 3 dage for modstanderen at svare, vil så være lørdag/søndag. Så vil folk have haft kontakt indenfor den første ugen.
Omkring de advarseler, kan det gives at hvis person slet ikke svare på de beskeder (hver 3 dag) bliver den dømt.. (strike 3?) og det kan ikke komme til at vare over 2 uger.
(dette kan blive meget arbejde til ledelsen)

At sende beskeder før en runde begynder, kan også udnyttes med at begynde at sende beskeder lang tid før og hvis man ikke får svar, kan man begynde at brokke sig til ledelsen om at personen skal have en advarsel osv osv.
Nok lav det om til at man må sende når man vil, men svar skal senest komme de dage inde i runden.
eks. Hvis man får en e-mail om fredagen ugen før næste runde om en kamp, skal man ikke seneste have givet svar søndag/mandag, men onsdag istedet for.

Jeg vil mene at de regler er sat godt sammen og A & B lukker hinandens huller godt.
Dog prøv at kigge på de små rettelser jeg har.

Jeg støtter idéen

(EDIT: ingen tilføjelser eller fjernet noget, kun rettet lidt stavehabs )
GoodPeace Posted - 14 Jun 2005 : 18:42:07
Ja, Martin, nu har jeg jo kendt dig i nogle år her i DMT, og derfor er dit syn på den slags nye regler om ikke andet så ihvertfald interessant.

Du har nemlig tidligere været god til at påpege en måde hvorpå man vil kunne køre en given regel lige til grænsen med absurd opførsel, og alligevel ikke lide under dømte kampe og/eller ekslusion (ret mig, hvis jeg tager fejl).

Med den særlige fantasi/evne du har, kan du så ikke fortælle os andre, hvor smut-hullerne er i det her forslag?

Bemærk at hvis spiller 1 & 2 blot opfatter disse mails som et nødvendigt onde og en måde at dække sig af overfor ledelsen, så falder afgørelsen tilbage til de nuværende sædvanlige metoder, hvor der vurderes på om man møder op osv osv.
Apollo Posted - 14 Jun 2005 : 18:25:44
quote:
Originally posted by GoodPeace

quote:

Så husk at gøre det Claus

husk at gøre hvad?

at bruge den formular (dum hentydning til mig selv )
GoodPeace Posted - 14 Jun 2005 : 18:23:53
quote:

husk at gøre hvad?
Apollo Posted - 14 Jun 2005 : 18:16:20
GoodPeace Posted - 14 Jun 2005 : 18:08:36

- det kan godt være at vi kan tillade os at bruge det meste af første uge af hver runde på det her formalia - det er jo trods alt kun de besværlige kampe, det skal gøres for...

Keyboardcowboy Posted - 14 Jun 2005 : 17:53:00
Claus du er sku da lidt af et geni

Har dog et lille forslag .....

* Spiller 1 skal inden for de første 3 dage af runden skrive til modstanderen.

* Spiller 2 skal så svarer inden for 3 dage "ikke alle som checker mail hver dag"

Så har ledelsen allerede søndag et overblik over situationen, og så kunne det være genialt hvis man gik ind i kampprogrammet over markede de kampe hvor ingen af deltagerne havde været aktive, og derved gjorde opmærksom på at disse ville blive dømt 0-0 såfremt de ikke var spillet ved rundens afslutning.

Skulle man mangle en til at hjælpe til, stiller jeg da gerne op....

Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 18.116.27.225