Author |
Topic |
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 15:54:16
|
Jeg fik lige en ide til en hård opstrammer for kamp-afvikling vi kan afprøve i T3.
Som spiller kan man vælge 2 metoder - simpel eller bureaukratisk
A. Man forventer at fange sin modstander online på ICQ/MSN/IRC - vælger man A, vil en uspillet kamp uden videre blive dømt 0-0 ved rundens afslutning.
B. Man skriver en mail i starten af runden, og får etableret kontakt og afviklet kampene på den måde. - vælger man B, sker der:- spiller 1 skal inden for de første 2 dage af runden have skrevet en mail til sin modstander med detaljerede kamp-tidspunkter samt detaljer om kontakt-form(dette kan vi evt hente fra DB ind i mailen).
- spiller 2 skal svare på denne mail, CC ledelsen, og det skal ske indenfor 2 døgn fra modtagelsen. Sker dette ikke, vil vedkommende få en advarsel, 3 advarsler af denne type medfører ekslusion.
- hvis spiller 1 har afsendt en mail, så kan spiller 2 ikke opføre sig som "den første" og sende en anden mail, der SKAL svares på den først afsendte.
- er kampen ikke spillet ved rundens afslutning, bliver der vurderet ud fra indlæg fra de 2 parter, og den dømmes efter sædvanlige regler.
....måske et frygteligt administrations-helvede, men omvendt er der helt klare regler, og er de ikke fulgt af de 2 spillere, er det metode A og 0-0.
kommentarer/alternativer/ideer/tanker etc???
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 16:08:59
|
Ikke nogen dårlig ide , dog vil jeg mene at 2dage er for lidt - 3-4 dage tror jeg er passende ,så sku de konsekvenser Claus nævner her,kunne bruges på samtlige henvendelser i forløbet. |
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 16:14:09
|
de 2 gange 2 dage har jeg sat så lavt for at undgå at der går for lang tid af runden med en masse administration.
- men egentlig er hele kampprogrammet jo tilgængeligt fra starten, og man kan jo allerede lørdagen/søndagen før en runde starter, sende sine mails rundt til sine kommende modstandere. |
|
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 16:14:42
|
For meget byråkrati !!!
Gi heller fanden i at utsette kampe i det uendelige |
|
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 16:16:04
|
tror dere nogle der ik gidder og svare på msn orker og sende mail ? |
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 16:40:17
|
quote: Originally posted by Vidar Rekdal
tror dere nogle der ik gidder og svare på msn orker og sende mail ?
Nej, det tror jeg egentlig ikke, men så har de efter min personlige opfattelse heller ikke fortjent at være i DMT, og bør verfes ud, når de har skoddet deres medspillere 3 gange. |
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 16:42:14
|
quote: Originally posted by Vidar Rekdal
For meget byråkrati !!!
Gi heller fanden i at utsette kampe i det uendelige
I de første 2-3 runder af en T virker det måske ikke som det store problem, at udsætte kampene, men du kan jo se her ved afslutningen af T2, at man risikerer at lade en skrivebordskamp afgøre op/ned-rykning - og det bør ikke ske. |
|
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 16:51:41
|
Agree. |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 17:30:25
|
quote: Originally posted by GoodPeace
de 2 gange 2 dage har jeg sat så lavt for at undgå at der går for lang tid af runden med en masse administration.
- men egentlig er hele kampprogrammet jo tilgængeligt fra starten, og man kan jo allerede lørdagen/søndagen før en runde starter, sende sine mails rundt til sine kommende modstandere.
jeg kan se hvad du mener , men på den anden side kan man med kun 2dage ,nå at blive smidt ud af DMT inden deadline- jeg nævnte 3-4 dage fordi det passer meget godt med at;har man ikke svaret inden den frist og de tre advarsler du foreslår ,så er rundens deadline udløbet og man har vitterligt gjort sig fortjent til en karantæne.. |
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 17:41:30
|
Idet hele kampprogrammet er offentliggjort fra starten af hver T, kan man eventuelt lave det således at spiller 1 fra ovenstående eksempel har fra og med lørdag til og med tirsdag til at få sendt en mail afsted, og spiller 2 har så 3 dage til at svare på mailen.
....eller noget... |
|
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 17:53:00
|
Claus du er sku da lidt af et geni
Har dog et lille forslag .....
* Spiller 1 skal inden for de første 3 dage af runden skrive til modstanderen.
* Spiller 2 skal så svarer inden for 3 dage "ikke alle som checker mail hver dag"
Så har ledelsen allerede søndag et overblik over situationen, og så kunne det være genialt hvis man gik ind i kampprogrammet over markede de kampe hvor ingen af deltagerne havde været aktive, og derved gjorde opmærksom på at disse ville blive dømt 0-0 såfremt de ikke var spillet ved rundens afslutning.
Skulle man mangle en til at hjælpe til, stiller jeg da gerne op.... |
|
Edited by - Keyboardcowboy on 14 Jun 2005 17:53:49 |
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 18:08:36
|
- det kan godt være at vi kan tillade os at bruge det meste af første uge af hver runde på det her formalia - det er jo trods alt kun de besværlige kampe, det skal gøres for...
|
|
|
|
Apollo
Oldboys VIP champ
1029 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 18:16:20
|
Så husk at gøre det Claus |
Martin "Apollo" Nygaard Tidliger Arsenal Vinder af Liga Cuppen T1, T2 2002 |
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 18:23:53
|
quote: Originally posted by Apollo
Så husk at gøre det Claus
husk at gøre hvad? |
|
|
|
Apollo
Oldboys VIP champ
1029 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 18:25:44
|
quote: Originally posted by GoodPeace
quote: Originally posted by Apollo
Så husk at gøre det Claus
husk at gøre hvad?
at bruge den formular (dum hentydning til mig selv ) |
Martin "Apollo" Nygaard Tidliger Arsenal Vinder af Liga Cuppen T1, T2 2002 |
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 14 Jun 2005 : 18:42:07
|
Ja, Martin, nu har jeg jo kendt dig i nogle år her i DMT, og derfor er dit syn på den slags nye regler om ikke andet så ihvertfald interessant.
Du har nemlig tidligere været god til at påpege en måde hvorpå man vil kunne køre en given regel lige til grænsen med absurd opførsel, og alligevel ikke lide under dømte kampe og/eller ekslusion (ret mig, hvis jeg tager fejl).
Med den særlige fantasi/evne du har, kan du så ikke fortælle os andre, hvor smut-hullerne er i det her forslag?
Bemærk at hvis spiller 1 & 2 blot opfatter disse mails som et nødvendigt onde og en måde at dække sig af overfor ledelsen, så falder afgørelsen tilbage til de nuværende sædvanlige metoder, hvor der vurderes på om man møder op osv osv. |
|
|
|
Topic |
|