Note: You must be registered in order to post a reply. To register, click here. Registration is FREE!
T O P I C R E V I E W
GoodPeace
Posted - 08 Mar 2006 : 20:48:48 Jeg vil godt stille forslag om at afstemning om spillefil op til T3 bliver afsluttet og resultatet offentliggjort INDEN deadline for tilmelding til T3. Det er vel kun fair, at man ved hvad man har at forholde sig til, når man vurderer om man gider spille en sæson mere.
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First)
Murphie75
Posted - 09 Mar 2006 : 19:59:43
quote:Jeg syntes bare at vi skal fortsætte med den her spillefil i alle t'er så må man jo bare vende sig til den det er irriterende hele tiden at skulle vende sig til en ny fil det er bare min mening
Siger han efter en sejr på 11-0 og 9 point efter tre kampe.. hehe
JBNJUNIOR
Posted - 09 Mar 2006 : 19:37:48 Jeg syntes bare at vi skal fortsætte med den her spillefil i alle t'er så må man jo bare vende sig til den det er irriterende hele tiden at skulle vende sig til en ny fil det er bare min mening
GoodPeace
Posted - 09 Mar 2006 : 18:56:06 JJ, tak for forklaringen og lidt DMT-historie . Som du så i efterfølgende posts, er jeg ikke utilfreds med kæde-systemet, og mener (vistnok lidt som dig), at det er lettere ligegyldigt om det er 11 eller 1+4+4+2 spillere på banen.
Bror, skal vi ikke holde skade/gule/røde-kort-debatten uden for den her, det forplumrer vist bare det hele.
BL
Posted - 09 Mar 2006 : 16:53:06
quote:Originally posted by GoodPeace
- derudover er jeg rimelig sikker på at det er en kuriositet om man lige har 11 forskellige spillere eller 1+4+4+2 forskellige spillere - der er så minimal forskel på dem alligevel, så umiddelbart kan man ikke rigtig mærke forskel.
I bund og grund er spørgsmålet jo om DMT skal spille med et original-lignende hold eller om DMT skal spille med et justeret hold.
Vi har spillet med et justeret hold i umindelige tider, og det har altid krævet tilvænning for nye medlemmer, men igennem tiderne har de fleste været glade for det i det lange løb (eller også har de bare affundet sig med det). Dette er ikke automatisk en grund til at vi skal blive ved med det - blot en forklaring på hvor DMT kommer fra.
Tiderne skifter, og EA er nu efter 8-9 udgaver af spillet måske så småt ved at nærme sig et spil, hvor vi ikke behøver at justere på spillerne for at slippe for den type absurd kedelige og latterlige kampe, som man f.eks. spillede i fifa 2000. Jeg synes dog ikke personligt at fifa 06 helt er der endnu, men måske sker det i 07..
Derudover skal DMT idag også tage hensyn til den internationale fifa scene, hvor mange seriøse fifa gamere også bruger en del tid. I gamle dage var den scene lig nul, og DMT var lig med hele fifa scenen for en dansk fifa gamer.
Man kan sige at den netop overståede afstemning egentlig var et udtryk for netop dette spørgsmål - og at flertallet valgte original-type fil. Men 13 stemmer på Barca mod 10 på T1-filen, er ikke et overvældende flertal, så det er jo oplagt at det er noget vi skal fortsætte med at debattere - og naturligvis især når fifa 07 kommer (i starten af august-2006 velsagtens).
Fuldstændig enig i disse fornuftige holdninger,
i samme forbindelse havde vi en afstemning om skader der talte sit ligeså tydelige sprog; at det er noget vi fortsat må debatere og overveje.
birthek
Posted - 09 Mar 2006 : 16:38:07 det er kun fordi du ved at du aldrig får fingrene i Barca!!!
Keyboardcowboy
Posted - 09 Mar 2006 : 16:28:56
quote:Originally posted by GoodPeace
19200 er et stort tal, derfor syntes jeg i sin tid, at det var sjovere at lave i ms access.
Jeg kan ikke lige gennemskue hvor meget der evt skal til, for at lave 11+5 forskellige spillere, fremfor de kæde-baserede stats vi har i dag - og har haft i umindelige tider - JJ & Rene, hvorfor valgte i kæde-stats fremfor individuelle stats i sin tid?
Før Rene og jeg indførte kæde-stats "hvis det altså var os" der havde vi så vidt jeg husker hold-stats, altså 10 ens spillere + en målmand !
Så kom alle finte spillene, dvs. dem hvor man kørte frem og tilbage med sin angriber indtil forsvaren var sat af "deraf en Kamilfinte" og vupti så kunne forsvaren ikke indhente angriberen og der var frit løb til mål, derfor gjorde vi dengang forsvaren lidt hurtigere, så det ikke kunne betale sig "kunne stadigvæk lade sig gøre" at snurre rundt 100 gange inden for 1*1 cm. Så var der problemet med langskud i 2002, hvor man kunne score fra midten af modstanderens banehalvdel, så blev skudstyrken sat ned på midtbane folkene.... osv. osv.
Og Claus var du utilfreds med kæde-stats, så kunne du jo bare have ændret dem da du selv blev ledere, eller fremsat forslag derom ......
Men udover det, så tror jeg altså ikke der er mega stor forskel på spillerne hos Barcelona i org. fil, og dem der er er kædebaseret således at Puyol ikke har 99 i shooting og Ronaldinho ikke har 99 i tackling, så lur mig om filen ikke er pænt tæt på org. fil.
Og ja så er Ronaldinho og Eto'o 100% ens ....... Og ???
Kan da godt se at det giver taktiske finurligheder hvis de er helt forskellige.
På en tidspunkt havde vi en regl om at forsvarsspillere kunne måtte bruges i forsvaret osv. kan ikke lige huske om det stadigvæk er tilfældet. Men hvis man har den indstilling at man skal bruge 11 forskellige folk, så dur sådan en regl heller ikke, og jeg går ud fra at de fleste mener at målmanden stort set skal være på max. dvs. uanset hvilket hold filen er lavet efter så skal målmanden gøres en tand bedre, må man så bruge målmanden i angrebet ? "når man ved han er den bedste på hele holdet", og så sætte reserve keeperen på mål ?
Puhhaaa det var en lang smøre .......
Det næste må være at folk mener at holdene skal bibeholde deres oprindelige stats.... vil gerne allerede nu ansøge om Chelsea til T3
GoodPeace
Posted - 09 Mar 2006 : 15:49:24 - derudover er jeg rimelig sikker på at det er en kuriositet om man lige har 11 forskellige spillere eller 1+4+4+2 forskellige spillere - der er så minimal forskel på dem alligevel, så umiddelbart kan man ikke rigtig mærke forskel.
I bund og grund er spørgsmålet jo om DMT skal spille med et original-lignende hold eller om DMT skal spille med et justeret hold.
Vi har spillet med et justeret hold i umindelige tider, og det har altid krævet tilvænning for nye medlemmer, men igennem tiderne har de fleste været glade for det i det lange løb (eller også har de bare affundet sig med det). Dette er ikke automatisk en grund til at vi skal blive ved med det - blot en forklaring på hvor DMT kommer fra.
Tiderne skifter, og EA er nu efter 8-9 udgaver af spillet måske så småt ved at nærme sig et spil, hvor vi ikke behøver at justere på spillerne for at slippe for den type absurd kedelige og latterlige kampe, som man f.eks. spillede i fifa 2000. Jeg synes dog ikke personligt at fifa 06 helt er der endnu, men måske sker det i 07..
Derudover skal DMT idag også tage hensyn til den internationale fifa scene, hvor mange seriøse fifa gamere også bruger en del tid. I gamle dage var den scene lig nul, og DMT var lig med hele fifa scenen for en dansk fifa gamer.
Man kan sige at den netop overståede afstemning egentlig var et udtryk for netop dette spørgsmål - og at flertallet valgte original-type fil. Men 13 stemmer på Barca mod 10 på T1-filen, er ikke et overvældende flertal, så det er jo oplagt at det er noget vi skal fortsætte med at debattere - og naturligvis især når fifa 07 kommer (i starten af august-2006 velsagtens).
birthek
Posted - 09 Mar 2006 : 15:34:47
quote:Originally posted by JBN
ja rigtig jeg ramte ikke tønden, sorry,men kan måske klares med frivillig kraft eller en patch
... såvidt vides findes der intet andet end det af Claus udviklede redskab til formålet...
og jeg har prøvet at taste hold i det nye CC, vil tro at et hold tager noget, der ligner 45 minutter at taste (ja det går sygt langsomt)... så den med tastningen vil jeg mene er urealistisk ...
GoodPeace
Posted - 09 Mar 2006 : 15:29:24 19200 er et stort tal, derfor syntes jeg i sin tid, at det var sjovere at lave i ms access.
Jeg kan ikke lige gennemskue hvor meget der evt skal til, for at lave 11+5 forskellige spillere, fremfor de kæde-baserede stats vi har i dag - og har haft i umindelige tider - JJ & Rene, hvorfor valgte i kæde-stats fremfor individuelle stats i sin tid?
JBN
Posted - 09 Mar 2006 : 15:26:53 ja rigtig jeg ramte ikke tønden, sorry,men kan måske klares med frivillig kraft eller en patch
birthek
Posted - 09 Mar 2006 : 15:19:30
quote:Originally posted by JBN
jeg kender ikke ret meget til at lave spillefiler men jeg kender til et program fra tidligere noget med "fifa creations center" og der kunne man ændre de enkelte skills, ved selvfølgelig godt at det vil tage tid med 40 hold og så indtaste 15-20 værdier på hvert hold ca 800 indtastninger, men de kunne jo være der var nogle frivillige, eller der fandtes et program eller en batchfil der kunne klare det.
du glemmer at der er er 16 spillere (mindst der skal ændres)
og 30 skillsværdier + nogle flere der skal nulles på selve spilleren (starplayer og nogle andre) altså .. mindst 40x30x16 = 19200 indtastninger
men som sagt lad os se når vi kommer tættere på t3 ... er ikke totalt umuligt for t3 vil jeg tro ... men igen ... lad os se ...
alternativet er manuel indtastning ...og deeeeeeeeeet......
Vidar Rekdal
Posted - 09 Mar 2006 : 14:05:17 Så vil jeg ha Real tilbage :D
JBN
Posted - 09 Mar 2006 : 14:04:13 jeg kender ikke ret meget til at lave spillefiler men jeg kender til et program fra tidligere noget med "fifa creations center" og der kunne man ændre de enkelte skills, ved selvfølgelig godt at det vil tage tid med 40 hold og så indtaste 15-20 værdier på hvert hold ca 800 indtastninger, men de kunne jo være der var nogle frivillige, eller der fandtes et program eller en batchfil der kunne klare det.
birthek
Posted - 09 Mar 2006 : 11:43:19 well ... i den optimale verden er vi enige om, at det ville være fordelagtigt med "forskellige" spillere, men....
jeg tror ikke I har en idé om, hvor besværligt det er at lave den spillefil, selv med Goodpeaces glimrende db-queries...
oprindeligt havde vi en spillefil hvor alle spillerne var lige, det fik Claus så udarbejdet en db fil, der kunne forbedre, men tror det er urealistisk at stille krav om at spillerne skal være forskellige ...
medmindre vi kan finde en eller anden der gider bruge tiden, der skal til for at rette tingene og sætte sig ind i udviklingen af en ny db.fil med nye queries....
igen ... hvis muligt skal vi nok kigge på det...men tror at det her forslag er urealistisk, og her må vi i første omgang nok bare stille os tilfredse med det vi har ... medmindre selvfølgelig at vi bare skal bruge en standard EA fil med forskellige stats for forskellige hold ...
zinky
Posted - 09 Mar 2006 : 10:52:28
quote:Originally posted by Keyboardcowboy
Du sidder ikke og siger at du vil have 11 forskellige spillere på hvert hold vel ?????
Jo Johnny... Det er præcis det Jan skriver, og jeg har samme menig der.. Det bliver skævt når alle på midtbanen er ens, og på alle de andre positioner. Kun bænken er uens, så jeg forstår Jans problematik, og synes holdene er sat "forkert" op.. ens alle steder, eller uens alle steder.