Author |
Topic |
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 18:30:53
|
Ja selvfølgelig er der flere årsager til problemerne. Nogen har ingen problemer, nogen har mange og nogen har problemer ingen andre har... Men altså man kan vel ikke gøre nok for at sikre god forbindelse? |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 18:33:16
|
absolut enig ... og spyware etc. er også et problem ...
som åbne av applikationer osv. kan være mens man spiller ...
|
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 19:07:22
|
quote: Originally posted by AndersOlsen
Men derfra til at begynde at lukke processer i joblisten, er jo fuldstændig absurd at foreslå.. Jeg kan som en person med baggrund i it-sikkerhedsverdenen, ikke fraråde nok, at man begynder at rode med disse processer. Lige pludselig har man lukket for både sin antivirus, firewall osv, og man bliver pivåben og har mulighed for at blive angrebet mens man spiller. Spiller man så med fx. Hamachi, er der stor risiko for at ens modstander også bliver inficeret.
Dette er en risiko man er nød til at tage når man vil spille online-3dgames
Og lige præsis derfor man ikke bør spille den slags over en "erhvervs-forb." eller maskine for den sags skyld.
Hamachi er en anden snak og op til folk selv at vurdere om de vil installere udfra den info der er til rådighed.
Firewalls og antivirus er direkte "gameplay-killers" som EA selv fraråder at have kørende under deres 3d-online games og man må betragtes som lidt af en "noob" hvis man insistere på at holde dem aktive selv når muligheden for at deaktivere er til stede.
Det er jo netop derfor at man fraråder anden aktivitet på en "arbejds-station" end den tiltænkte i arbejds-situationen
|
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 19:11:03
|
alternativt kan de fleste av scannere og firewalls sættes til kun at scanne trafik på visse porte ... eller man kan åbne så data fra fifa går lige igennem ...
mener, som Anders, heller ikke man skal rode med taskmanager medmindre man er parat til at løbe en risiko eller 100% sikkert ved hvad man roder med ... |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 20:39:09
|
Det har nu altid været med en pc som med en fortidig dansk knallert; "køb dig en Kreiler og se hvad den fejler-hvis den intet fejler, er det ikke en Kreiler" (læs: kreiler=pc)
Og det har altid været gamere der forstod at optimere en pc bedst, bla af ovenstående årsag.
Desværre er det nu sådan at Bill Gates vil ha os til at tro på , at XP er "100%smooth,plug`n play"
Vi har også et firma som Norton der prøver at bilde folk ind at de kan famle rundt i blinde på inettet,så længe du anvender deres software.
osv
|
|
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 22:23:46
|
Bror:
Jeg er ikke enig. Det kan da ikke være rigtigt at man fra verdens største spilfirmas side, går ud offentligt og anbefaler man gør sin computer usikker, for at kunne spille deres spil via nettet.
Jeg er ingen stor fan af MS men jeg mener det er muligt at udvikle spil, der kører uden problemer, på trods af grafik mv er sat i højsæddet. Du ser altså mange spil, som er mere resourcekrævende end FIFA, som kører uden problemer.
En firewall og antivirus, kan helt sættes til at tillade pakker og filer fra besteme resourcer, uden at blive scannet og filtreret. Den tid det alligevel tager firewall og av at detecte hvilken filtype der er tale om, er nede i nanosekunder, som på ingen måde kan generere lag.
Som tidligere nævnt har jeg svært ved at se, hvad gamere kan gøre ved dette problem. Problemet ligger i at EA har designet onlinedelen med bind for øjnene, og så ikke vil indrømme det og fejlrette det. Hvis du tager FIFA06 til PS2 eller Xbox, fungerer online delen ganske glimrende, her kører den også via en alm. internetforbindelse, men pakkerne bliver bare håndteret anderledes i konsollen, end den gør i en router eller modem. Så mit meget velkvalificerede bud, er at man fra EA's side, har brugt en forkert konverteringsmetode, for at få mp-delen til at fungere på PC. Og så har de skidt højt og flot på de få tusinde spillere der findes verden over, som sidder i vores situation er ganske frustrede..
|
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 22:36:37
|
quote: Originally posted by AndersOlsen
Bror:
Jeg er ikke enig. Det kan da ikke være rigtigt at man fra verdens største spilfirmas side, går ud offentligt og anbefaler man gør sin computer usikker, for at kunne spille deres spil via nettet.
Jeg er ingen stor fan af MS men jeg mener det er muligt at udvikle spil, der kører uden problemer, på trods af grafik mv er sat i højsæddet. Du ser altså mange spil, som er mere resourcekrævende end FIFA, som kører uden problemer.
En firewall og antivirus, kan helt sættes til at tillade pakker og filer fra besteme resourcer, uden at blive scannet og filtreret. Den tid det alligevel tager firewall og av at detecte hvilken filtype der er tale om, er nede i nanosekunder, som på ingen måde kan generere lag.
Som tidligere nævnt har jeg svært ved at se, hvad gamere kan gøre ved dette problem. Problemet ligger i at EA har designet onlinedelen med bind for øjnene, og så ikke vil indrømme det og fejlrette det. Hvis du tager FIFA06 til PS2 eller Xbox, fungerer online delen ganske glimrende, her kører den også via en alm. internetforbindelse, men pakkerne bliver bare håndteret anderledes i konsollen, end den gør i en router eller modem. Så mit meget velkvalificerede bud, er at man fra EA's side, har brugt en forkert konverteringsmetode, for at få mp-delen til at fungere på PC. Og så har de skidt højt og flot på de få tusinde spillere der findes verden over, som sidder i vores situation er ganske frustrede..
hvilket stemmer uhyggelig godt overens med det faktum, at EA indtil kort før udgivelsen af FIFA 06 rent faktisk påstod at spillet ville indeholde mulighed for at spille 2on2 over nettet.
Dette er umuligt, hvilket efter min bedste overbevisning må skyldes, at de har testet, og fundet ud af, at dette var umuligt at gennemføre uden en ændring af programmeringen i spillet...
derudover nytter det ikke noget at give op ... så vi må jo teste og teste for at se om noget kan hjælpe mod lag....
her giver Runes beskrivelser umiddelbart mening, idet man formodentlig kan konfigurere disse ting i en router... |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 22:41:14
|
Well en Kreiler er og bliver nu engang en Kreiler, uanset hvad nogle så tror og forventer om multikapitale selskaber.
En pc står i dag som et af de bedste eksempler på,hvad der får udnyttelsen af den egentlige teknologiske udvikling til at kunne ligge på et meget lille sted.
|
|
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 22:52:27
|
Jesper:
Enig, vi må gøre noget, men tror du ikke det er svært at tvinge ændringer i routere igennem. Jeg har en fornemmelse af at en del herinde bruger et ADSL modem, og de er lige til at lukke op og skide i, hvad angår config.
Jeg er glad for du er mere optimist end jeg.. :) |
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 22:55:53
|
Uanset hvad i kommer med af gode ideer og forslag, så er der IKKE noget som helst logik i hvad der virker og hvad der ikke virker !
Du kan slå alt fra og det virker stadigvæk ikke, du kan lade være at slå alt fra, endda lade msn og andre progs kører og så kører det pludselig helt fint.
Du kan ændre din game details til 1600*1200 og det kører fint, så kan du spille mod samme modstander og sætte den til 800*600 low, og så kører det at helvede til.
Det jeg har lagt mærke til at at spillet hos mig kører bedst når jeg spiller med samme skærmopløsning som computeren normalt er sat til, hvordan det så kører hos modstanderen det ved jeg ikke .. hehe og fuck det .... lol
Nu er jeg så heldig at jeg lige har købt ny computer det betyder for mig at de modstandere det laggede mod før der kører det perfekt i 90% af tilfældene. De modstandere hvor jeg før havde en god/ok forbindelse der kører det dårligere..... hvor fa'n er logiken i det.
EA |
|
Edited by - Keyboardcowboy on 26 Jan 2006 22:56:30 |
|
|
Per Rasmussen
Grusbane fejeknægt
4 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 23:17:23
|
Tror problemet ligger i at nogle folk har en pc der bare ikke er optimal og kan håndtere dataerne .. måske computeren er fin med henyn til gfx kort men det hjælper jo ikke meget hvis den kun har 256mb ram og en lille cpu ,, eller omvendt ringe gfx kort og resten af pcen er fin ,,, nu har jeg ikke selv noget lort i min pc men heller ikke de sidste nye dele, og jeg har maks haft 1 KLAGE angående lag i knap 150 kampe.. det kan så være jeg ikke får klager fordi jeg alligevel taber mine kampe |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 23:52:05
|
quote: Originally posted by Keyboardcowboy
Uanset hvad i kommer med af gode ideer og forslag, så er der IKKE noget som helst logik i hvad der virker og hvad der ikke virker !
Du kan slå alt fra og det virker stadigvæk ikke, du kan lade være at slå alt fra, endda lade msn og andre progs kører og så kører det pludselig helt fint.
Du kan ændre din game details til 1600*1200 og det kører fint, så kan du spille mod samme modstander og sætte den til 800*600 low, og så kører det at helvede til.
Det jeg har lagt mærke til at at spillet hos mig kører bedst når jeg spiller med samme skærmopløsning som computeren normalt er sat til, hvordan det så kører hos modstanderen det ved jeg ikke .. hehe og fuck det .... lol
Nu er jeg så heldig at jeg lige har købt ny computer det betyder for mig at de modstandere det laggede mod før der kører det perfekt i 90% af tilfældene. De modstandere hvor jeg før havde en god/ok forbindelse der kører det dårligere..... hvor fa'n er logiken i det.
EA
tjaa- imellem os har der altid været godt med lag og low framerate
Efter du har skiftet com er der intet at klage over med frameraten men laggede stadig, måske lidt mindre endda,men stadig noget der føltes som 3xlag imod de 5-6xlag der så måtte ha været tidligere
|
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 23:55:22
|
quote: Originally posted by AndersOlsen
Jesper:
Enig, vi må gøre noget, men tror du ikke det er svært at tvinge ændringer i routere igennem. Jeg har en fornemmelse af at en del herinde bruger et ADSL modem, og de er lige til at lukke op og skide i, hvad angår config.
Jeg er glad for du er mere optimist end jeg.. :)
bliver jeg jo nødt til at være
men enig vi får ikke gennemtvunget den slags ... og ville også være over stregen ... problemet er pt. som JJ også skriver, at vi fatter hat af hvad der laver lag ...
|
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 27 Jan 2006 : 00:11:04
|
quote: Originally posted by Viborg
Som før sagt, så har ens GFX indstillinger intet med lagget at gøre som sådan. dette gælder kun hvis du ikke overholder minimums kravene for at spille online i FIFA 2006, hvilket jeg formåder de fleste gør herinde..
- hvis gfx ikke betyder noget, så er det da sjovt, at EA selv skriver det på den side, som du linker til: quote: copy from: http://support.ea.com/cgi-bin/ea.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8696
Ingame details and options can impact packet size and speed. The more details you have turned on, the more information the game has to process. If you have any filters for text, these can also slow down the game. Try lowering options to speed up game play. Here is a small example list of things that could slow down online games. Translation filters for incoming text. Error logging Obscenity filters High end lighting effects High graphic details In-game viewing distance.
Nå, nok om det...
EA skriver også om UOtrace, som et værktøj til at undersøge router-problemer.
UOtrace er blot et simpelt ping-tool, det sender pakker via TCP/IP til en given host via port 8. Fifa bruger UDP på port 3658 til spilpakker, men jeg ved ikke om den forskel betyder noget...??
I UOtrace kan man indstille pakkestørrelsen, der sendes, men EA vil ikke fortælle hvad fifa sender af pakker - størrelse/antal/etc.
EA foreslår at man laver en whois-lookup på de IP-points i ruten, som har en høj hop-time, og så tager kontakt til admin på denne IP. I DK vil det nok typisk være en TDC, CC, telia tekniker man får fat i, og jeg tror de vil skide højt og flot på vores fifa problemer.
Værktøjet Pingplotter (www.pingplotter.com) kan det samme, og meget mere til i pro-udgaven. Man kan f.eks. sende trafikken over UDP, angive pakke størrelse og port, og desuden få en bedre præsentation af resultatet.
Derudover så nævner EA support siden absolut INTET om hvordan man optimalt indstiller sin lokale router til at håndtere netop den trafik, som deres elendige spil benytter.
- der er mange ting man kan prøve for at forbedre online-spillet og formindske lag, men kernen i problemet er EA og deres elendige måde at kode skidtet på. |
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 27 Jan 2006 : 00:14:35
|
quote: Originally posted by Natteulven
Hmm alt det her med lag...
Så vil jeg gerne have en logisk forklaring på hvor jeg stort set aldrig har oplevet lag i fifa 2006 ????
Et par gange imod chelsea har jeg oplevet det men ellers aldrig...!
hvad er den logiske grund til det ?
- jeg kan ikke rigtig se at dine lykkelige erfaringer bidrager sådan videre konstruktivt til en løsning på de problemer som adskillige fifa spillere oplever....men det er måske bare mig der ikke kan se den åbenlyse sammenhæng?? |
|
|
|
Topic |
|
|
|