Author |
Topic |
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 00:54:41
|
...tror ikke på det er CAS Latency ... har aldrig haft problemer og kører selv med Samsung ram ... godt nok PC 3200 ... jeg ville ikke anbefale ting, der potentielt nedsætter levetiden på min hardware, eksempelvis at sættes CAS Latency anderledes end anbefalet....
men selvfølgelig dit eget valg...
kan i mine øjne ligeså godt være temperatur, virus, spyware etc.... |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 08:22:49
|
Hvis du tror der er problemer med dine ram, kan du evt kører en Mem-test. Det er et program du lægger på en cd som du booter på, den belaster så dine ram til det yderste... Kan de klare den test, fejler de ingenting.
Kommer der "bad sectors", ja så kan du godt finde pengepungen frem. |
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 09:47:09
|
quote: Originally posted by birthek
...tror ikke på det er CAS Latency ... har aldrig haft problemer og kører selv med Samsung ram ... godt nok PC 3200 ... jeg ville ikke anbefale ting, der potentielt nedsætter levetiden på min hardware, eksempelvis at sættes CAS Latency anderledes end anbefalet....
men selvfølgelig dit eget valg...
kan i mine øjne ligeså godt være temperatur, virus, spyware etc....
jeg har set en del programfejl der udelukkende skyldtes ram settings- at sætte cas op - gør dem langsommere og kan kun forlænge levetiden, varmeproblemer på gpu giver som regel grafikproblemer og ikke programfejl.. |
|
Edited by - BL on 29 Oct 2004 09:58:20 |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 09:50:27
|
quote: Originally posted by AndersOlsen
Hvis du tror der er problemer med dine ram, kan du evt kører en Mem-test. Det er et program du lægger på en cd som du booter på, den belaster så dine ram til det yderste... Kan de klare den test, fejler de ingenting.
Kommer der "bad sectors", ja så kan du godt finde pengepungen frem.
ja det er altid en go ide , men kan sagtens køre fejlfrit og aligevel lave fejl i programmer- pga cas/strøm/chipsettets komp. med ram spd- og memtest er en uendelighedstest , så hvis du vil ha dine ram ordentlig tjekket køre du den test i en dag/døgn......... |
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 09:57:42
|
quote: Originally posted by Johl
quote: Originally posted by Bror Larsen
Samsung 256 ddr ram 2700 (pc333)
lol sæt cas`n op- jeg ka ikke finde manualen til dit motherboard-desværre-så du må selv finde det - eller sende mig en kopi i pdf
har læst at hvis man spiller meget er det bedre at have lavere CAS (2) ved ikke om det passer eller om der kan ske noget ved at jeg prøver at sætte den ned til 2 ? den står på 2.5 nu
ja at spillet kører bedre ved cas2,det er rigtigt, men ikke det samme som stabilt samsung har forskellige kvaliteter inden for hver hastigheds type de laver- altså nogle goe med lav cas og nogle billige med høj cas,at de kan køre 333mhz er ganske vidst MEN IKKE ved hvilken CAS!!-både kingston og samsung sælger cas3 ram inden for stortset alle typer af ram,find ud af hvad dine er- og hvad deres spd er sat til- til at starte med anbefaler jeg dig at sætte cas til 3-4-4-8 og se om det hjalp på programfejlene- endelig er det jo et soltek bundkort du har , så det er aldrig helt til at vide hvad der kan være af småfejl i "default" værdierne i bios. (kan iøvrigt også være at bios skal opdates for at være kompatibelt med ram spd) |
|
Edited by - BL on 29 Oct 2004 10:02:48 |
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 11:28:46
|
Køb en P4 baseret computer i stedet - det virker |
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 16:59:34
|
quote: Originally posted by AndersOlsen
Køb en P4 baseret computer i stedet - det virker
ja når du har lært de ting om cas og volt til ram -og til p4 også volt til cpu lool |
|
|
|
Natteulven
Fast mand på førsteholdet
307 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 19:14:29
|
Ja helt ærligt...
Synes jeg nu at det må have noget at gøre med virus/spyware eller lign.. det virker underligt det andet..! har jeg godt nok aldrig været ude for..
kan jo også være fordi der kører for mange baggrundsprogrammer når man vælger at køre fifa.! så rammene er booket til andet..!
Man kunne evt også lave en disk fragmentering.! ? |
|
|
|
Johl
Grusbane fejeknægt
14 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 20:47:50
|
quote: Originally posted by Natteulven
Ja helt ærligt...
Synes jeg nu at det må have noget at gøre med virus/spyware eller lign.. det virker underligt det andet..! har jeg godt nok aldrig været ude for..
kan jo også være fordi der kører for mange baggrundsprogrammer når man vælger at køre fifa.! så rammene er booket til andet..!
Man kunne evt også lave en disk fragmentering.! ?
har fjernet virus og spy. men det løste ikke problemet.. jeg har disfragmenteret mit c drev... skal jeg tage de andre drev også ? |
Jonas (johl) Krogh
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 21:22:55
|
prøv evt. www.soccergaming.tv |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
Johl
Grusbane fejeknægt
14 Posts |
Posted - 29 Oct 2004 : 22:45:45
|
hmm.. jeg hader det... har ikke ændret noget.. men den fucker da bare totalt, f.eks i cs. 10 min så går den i nums...... |
Jonas (johl) Krogh
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 30 Oct 2004 : 13:01:37
|
altså... jeg har haft masser af de programfejl selv- dog helt galt pga mine corsair-twinx,hvis spd ikke er kompatibelt med særlig mange bios overhovedet(hvilket i kan læse om på samtlige tests sites) og hvad gør man ved det?- jo man går i bios og disabler "spd by DDR" og sætter sin cas manuelt...som sagt var det helt galt med TwinX - og ofte ikke nær så slemt med andre ram,ment på den måde at der ikke opstår problemer så tit,fks kun i visse spil og i helt specielle seqenser i spillene. problemet kan skyldes flere ting: 1 bios kompabilitet med ramSPD 2 at ram generalt har en mhz grænse iforhold til cas settings dvs at har du fks en 333mhz cas2.5 ram,er der stor sandsynligehed for at de er testet ved cas 2.5 og ved 333mhz og ikke EN mhz højere,og det er jo et problem når de fleste default bios settings køre DDR333 ved 334mhz(som fks asus der jo er solteks store inspirator;-)der ER jo kun fsb166 eller fsb167 at vælge imellem ikk;-) 3default bios strømspænding kan være sat lidt for lavt-og man kan hæve spændingen manuelt for at afhjælpe problemet/strømfaser og div komponenter på bundkort for dårlige og levere ikke den spænding som bios ber om. |
|
|
|
Johl
Grusbane fejeknægt
14 Posts |
Posted - 30 Oct 2004 : 13:58:41
|
altså... jeg har haft masser af de programfejl selv- dog helt galt pga mine corsair-twinx,hvis spd ikke er kompatibelt med særlig mange bios overhovedet(hvilket i kan læse om på samtlige tests sites) og hvad gør man ved det?- jo man går i bios og disabler "spd by DDR" og sætter sin cas manuelt...som sagt var det helt galt med TwinX - og ofte ikke nær så slemt med andre ram,ment på den måde at der ikke opstår problemer så tit,fks kun i visse spil og i helt specielle seqenser i spillene. problemet kan skyldes flere ting: 1 bios kompabilitet med ramSPD 2 at ram generalt har en mhz grænse iforhold til cas settings dvs at har du fks en 333mhz cas2.5 ram,er der stor sandsynligehed for at de er testet ved cas 2.5 og ved 333mhz og ikke EN mhz højere,og det er jo et problem når de fleste default bios settings køre DDR333 ved 334mhz(som fks asus der jo er solteks store inspirator;-)der ER jo kun fsb166 eller fsb167 at vælge imellem ikk;-) 3default bios strømspænding kan være sat lidt for lavt-og man kan hæve spændingen manuelt for at afhjælpe problemet/strømfaser og div komponenter på bundkort for dårlige og levere ikke den spænding som bios ber om.
ehm ja ? :P fattede ikke lige det halve af det men okay :D har spurgt andre og de siger at det kunne være mit grafikkort der blev for varmt... men her i morges startede jeg op med en gang cs og efter 15 min så lukker det.. kan grafikkortet godt nå at blive så varmt inde for 10-15 min ? |
Jonas (johl) Krogh
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 30 Oct 2004 : 14:05:24
|
altså... jeg har haft masser af de programfejl selv- dog helt galt pga mine corsair-twinx,hvis spd ikke er kompatibelt med særlig mange bios overhovedet(hvilket i kan læse om på samtlige tests sites) og hvad gør man ved det?- jo man går i bios og disabler "spd by DDR" og sætter sin cas manuelt...som sagt var det helt galt med TwinX - og ofte ikke nær så slemt med andre ram,ment på den måde at der ikke opstår problemer så tit,fks kun i visse spil og i helt specielle seqenser i spillene. problemet kan skyldes flere ting: 1 bios kompabilitet med ramSPD 2 at ram generalt har en mhz grænse iforhold til cas settings dvs at har du fks en 333mhz cas2.5 ram,er der stor sandsynligehed for at de er testet ved cas 2.5 og ved 333mhz og ikke EN mhz højere,og det er jo et problem når de fleste default bios settings køre DDR333 ved 334mhz(som fks asus der jo er solteks store inspirator;-)der ER jo kun fsb166 eller fsb167 at vælge imellem ikk;-) 3default bios strømspænding kan være sat lidt for lavt-og man kan hæve spændingen manuelt for at afhjælpe problemet/strømfaser og div komponenter på bundkort for dårlige og levere ikke den spænding som bios ber om.
ehm ja ? :P fattede ikke lige det halve af det men okay :D har spurgt andre og de siger at det kunne være mit grafikkort der blev for varmt... men her i morges startede jeg op med en gang cs og efter 15 min så lukker det.. kan grafikkortet godt nå at blive så varmt inde for 10-15 min ?
ja det kan det nemt - men så vil du se at spillet hakker og går i stå rent grafisk først. |
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 30 Oct 2004 : 14:07:13
|
det vigtigste er at du fortæller precist hvordan det går ned og hvad xp evt sir ;-) |
|
|
|
Topic |
|