FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Debat: Kontaktform MSN/ICQ mv.
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Forslag til DMT
 Debat: Kontaktform MSN/ICQ mv.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/9

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 30 May 2005 :  22:47:15  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hej alle

Generelt går det rimelig fornuftigt med kampafviklingen, men alligevel vil vi gerne have at det går lidt bedre

Vi har i ledelsen i noget tid overvejet om det er optimalt med to ligestillede kontaktformer i DMT i både ICQ og MSN.

ICQ har været obligatorisk i DMT siden 1800-hvidkål, men i øjeblikket er 9 ud af 10 nye deltagere kun på MSN.

Er tiden løbet fra ICQ? Skal vi kræve MSN som det eneste eller er det fornuftigt at fortsætte som hidtil?

Vi er lidt bekymrede/irriterede over at dele af DMT holder til på hhv. det ene eller det andet, og derved ikke får spillet kampe, selvom begge parter ofte er online.

Give us ur 5 cents ... så overvejer vi om der skal ske ændringer...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 30 May 2005 :  22:50:16  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
msn BABY

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 30 May 2005 :  22:52:10  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
og ... dersom topicet er benævnt debat .. så vi gerne en uddybning af synspunkterne også selvom de er fra Norge

Jesper G
FC Champlona
Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 30 May 2005 :  23:01:59  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
MSN. Det er jo det de unge vil ha!

Det følger med i windows og det er det nye medlemmer er bekendt med og vil bruge. Åndssvagt at køre med 2 forskellige systemer når kampe skal dømmes.

Uden for reglerne kan jeg dog opfordre folk til at bruge både MSN, ICQ og IRC udover mails. De har alle deres fordele.

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil
Go to Top of Page

Jac Li
Klubmester og topscorer

948 Posts

Posted - 30 May 2005 :  23:03:56  Show Profile  Reply with Quote
tror ikke det er et spørgsmål om icq eller msn... synes nærmere vi skal arbejde hen mo at man mødes på irc kanalen og aftaler sine kampe, og det samme med trænings/ladderkampe, det kan godt være irriterende at 2 sek efter man er logget på med sin icq/msn kommer der 5-6 henvendelser fra folk der gerne vil spille ladder. Så jeg ville personligt foretrække at alle kampe blev arrangeret på Irc

Jacob Linnebjerg - ferierende træner i fiorentina
Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 30 May 2005 :  23:38:30  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg mener ideen med icq holder endu - der mangler bare lidt oplysning til nyankomne om hvor og hvordan og i særdeleshed hvorfor - ; nemlig fordi alle bruger msn , og netop syns det er irreterende at få 5-6 henvendelser lige når man er logget på - derfor er det smart med icq - den bruger man fks kun til DMT, når man vil spille og har tid , og så kan man jo ligge en besked til en person der er offline.....

Edited by - BL on 30 May 2005 23:39:04
Go to Top of Page

cmeilandt
Fast mand på førsteholdet

359 Posts

Posted - 31 May 2005 :  01:08:05  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
MSN!

Alle har det, næsten da, det er pærelet at finde ud af og så er det kvalitet fra MSN

Og hvis folk ikke kan holde styr på deres kontaktpersoner, jamen så hent MSG Plus. Det kan det hele. Ændre navne og alt muligt andet gøjl.

http://www.msgplus.net/

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 May 2005 :  02:37:01  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
problemet som det er nu, er at 30-35 i DMT bruger msn (inkl. dem der kører miranda, trillian el. lign) og måske 5-10 kører kun icq.

Det giver nogle problemer i forhold til kampafvikling for vi ved allesammen, at den nemmeste måde at spille på, er ved lige at fange folk når de er online og høre om de er friske på at få kamp x ud af verden....

derudover kan man, hvis man nærlæser resultaterne ... og læser indberetningerne, se, at det ofte er når der er to forskelle IM´er involveret, at der opstår problemer med kommunikationen..

"jeg har ikke set x online de sidste to uger" osv. - sandsynligvis fordi x kører modsat protokol ...

som sagt er emnet startet for at få en vurdering af i hvor høj grad I oplever at der er problemer med det her ... hvis det kører fint nok ... så laver vi ikke om...

iøvrigt er jeg enig med jacob i, at flere folk på #fifa-forever ville gøre kampafvikling endnu nemmere...

Jesper G
FC Champlona
Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 May 2005 :  08:16:23  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Jeg mener ikke ICQ skal skrottes. Personligt vil det være umuligt for mig at deltage, da MSN ikke kan bruges på min computer, så at udelukke den ene frem for den anden synes jeg er dumt.

Uanset at alle de unge har MSN og bruger det, så kan jeg afsløre at min MSN er forbeholdt privat brug, og ikke til DMT-brug. Det er naturligvis min helt egen holdning, og jeg ved godt andre ikke har det på samme måde.

Desuden stinker MSN så meget, når folk ændre sine navne, er det tit umuligt at se hvem der er hvem. Ungdommen nu til dags, synes jo det er ekstremt fedt, at kalde sig noget helt andet end det de hedder. (Ved godt Miranda, Trillian mv, kan løse problemet). Men det ændre ikke på MSN er ringe i den henseende.

Som det er foreslået andre steder, brug chatten, den ligger frit tilgængelig på siden. Desuden har alle en emailadresse, brug den til at aftale en dag, et tidspunkt. Mød derefter op på chatten og sæt kampen igang..!

Måske kunne man i kontaktformularen, inkludere et felt, hvor man kan skrive om man bruger ICQ/MSN. "Jeg er online på MSN/ICQ, fredag kl. 19-22". ??

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

superstar
Klubmester og topscorer

736 Posts

Posted - 31 May 2005 :  08:55:25  Show Profile  Send superstar an ICQ Message  Reply with Quote
Trillian løser dette problem... der er både ICQ,MSN,IRC og yahoo messenger i en... den bruger jeg og den er kanon til formålet...
Personligt mener jeg at msn stinker, men det er jo min mening ...
Man skal ikke gøre så meget andet end at tilmelde enten sit icq nr. eller msn navn osv.... så finder den selv ud af resten.
Bare et forslag.... det virker

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 May 2005 :  09:26:28  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Til Bjarne:

Det virker ikke for alle, og kan give masser af komplikationer i visse situationer. Blandt andet for mig.

Men fedt for dem hvor det virker

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 31 May 2005 :  11:25:22  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by AndersOlsen

Jeg mener ikke ICQ skal skrottes. Personligt vil det være umuligt for mig at deltage, da MSN ikke kan bruges på min computer, så at udelukke den ene frem for den anden synes jeg er dumt.

Uanset at alle de unge har MSN og bruger det, så kan jeg afsløre at min MSN er forbeholdt privat brug, og ikke til DMT-brug. Det er naturligvis min helt egen holdning, og jeg ved godt andre ikke har det på samme måde.

Desuden stinker MSN så meget, når folk ændre sine navne, er det tit umuligt at se hvem der er hvem. Ungdommen nu til dags, synes jo det er ekstremt fedt, at kalde sig noget helt andet end det de hedder. (Ved godt Miranda, Trillian mv, kan løse problemet). Men det ændre ikke på MSN er ringe i den henseende.

Som det er foreslået andre steder, brug chatten, den ligger frit tilgængelig på siden. Desuden har alle en emailadresse, brug den til at aftale en dag, et tidspunkt. Mød derefter op på chatten og sæt kampen igang..!

Måske kunne man i kontaktformularen, inkludere et felt, hvor man kan skrive om man bruger ICQ/MSN. "Jeg er online på MSN/ICQ, fredag kl. 19-22". ??

hvor usædvanligt det end lyder , så er jeg her meget enig med anders

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 May 2005 :  12:10:07  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by AndersOlsen

altså... jeg synes ikke argumentet om ikke at bruge msn fordi det er forbeholdt privatbrug holder ... så kan man køre med flere forskellige msn adresser eller med trillian, miranda eller lignende

en af de store fordele ved icq er klart offline beskederne, som Bror skrev ovenfor...

Jesper G
FC Champlona
Go to Top of Page

Yasir
Fast mand på førsteholdet

256 Posts

Posted - 31 May 2005 :  12:22:55  Show Profile  Send Yasir an ICQ Message  Click to see Yasir's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hey.
Synes det kunne være vildt sjovt at prøve team speak eller ventrilo.

Så kan man snakke sammen, mens man spiller en kamp

Ellers så synes jeg, at irc skal bruges til kampe, ladder og træning.

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 31 May 2005 :  12:26:38  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Alle skulle hatt mirc inde !! Og brugt holdsnavne som Nick !! Eller noget . Hvad er vits med offline besked ? E-mail fungerer lige bra. Når den der var offline kommer på igen så er den andre offline. Og i meldingsboxen står der "Frisk på en kamp din skøre Normand" ?
Da sier jeg " fanden at jeg ik var på " Nej få alle på dmt ind på mirc quakenet #fifa-forever det er like let som at køre 2 klienter med 35 på msn og 15 på icq til exempel. Da er alle samlet. Bare en ide at alle nick skal være holdene. raagaard = manutd jesper = barcelona(barca måske) Claus (inter) osv ... osv.. dette vil virke om alle er interesserte i det. Også er det jo ingenting i veien for at køre Icq og Msn om man vil. Let me hear you say : eeeeeoooo eeeeeooo ;) ole ole ole

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 31 May 2005 :  12:28:46  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Lol teamspeak, til exempel nu scorer jeg mål din røv :p

Claus :" Nu skal jeg slagte dit hele fuckings hold muhahahahaha"

Go to Top of Page
/9 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 3.129.253.21