FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Debat: Kontaktform MSN/ICQ mv.
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Forslag til DMT
 Debat: Kontaktform MSN/ICQ mv.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/9

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 31 May 2005 :  12:29:52  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Beklager jeg har pause på job og kjeder mig Også er det min bursdag idag

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 May 2005 :  13:19:22  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Tillykke med det!! :)

Det med privat brug, er et argument som jeg mener holder ganske udmærket, og som gør at man ikke skal udelukke det ene frem for det andet.

Jeg ønsker ikke at bruge min MSN, som kun indeholder 8-10 personer, til DMT-pladder. I steder har jeg en ICQ-klient som er forbeholdt til DMT, som bruges hertil.

Hvis det lige pludselig blev et krav at bruge MSN i stedet for at begge klienter var brugbart, vil jeg helt sikkert droppe ud med det samme.

MSN har ikke samme features som ICQ har, så lad folk selv vælge hvad de vil bruge, og læg op til at mere kommunikation foregår over chatten, hvis folk ikke bruger samme klient.

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

Yasir
Fast mand på førsteholdet

256 Posts

Posted - 31 May 2005 :  13:22:25  Show Profile  Send Yasir an ICQ Message  Click to see Yasir's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by AndersOlsen

Det med privat brug, er et argument som jeg mener holder ganske udmærket, og som gør at man ikke skal udelukke det ene frem for det andet.

Jeg ønsker ikke at bruge min MSN, som kun indeholder 8-10 personer, til DMT-pladder. I steder har jeg en ICQ-klient som er forbeholdt til DMT, som bruges hertil.

Hvis det lige pludselig blev et krav at bruge MSN i stedet for at begge klienter var brugbart, vil jeg helt sikkert droppe ud med det samme.

MSN har ikke samme features som ICQ har, så lad folk selv vælge hvad de vil bruge, og læg op til at mere kommunikation foregår over chatten, hvis folk ikke bruger samme klient.

Problemmet er, hvis andre ikke har icq installeret og du kun har msn, så er det svært at kontakte hinanden.

Go to Top of Page

Tem
Klubmester og topscorer

613 Posts

Posted - 31 May 2005 :  13:43:35  Show Profile  Send Tem an ICQ Message  Click to see Tem's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har som regel overhovedet ingen problemer overhovedet med at få fat på modstanderen (med mindre vedkommende overhovedet ikke er på på noget tidspunkt). Jeg har både msn og icq installeret, men jeg bruger dog ikke icq ligeså meget, hvilket for det meste er fordi jeg glemmer at åbne det.

Det handler vel bare om lige at sende en mail om hvornår man kan spille, og så får man en tilbage hvor man så på det tidspunkt (i løbet af en mail hver vej) forhåbentlig har fundet et tidspunkt. Men som sagt, så er irc jo glimrende til at arrangere kampe...

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 31 May 2005 :  14:02:03  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Forza irc :)

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 May 2005 :  14:06:50  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:

hvad med to msn adresser? alternativt miranda el. lign.

altså det er vel et ligeså stort problem at den ene halvdel af DMT har problemer med at komme i kontakt med den anden...?

det er et reelt problem vil jeg mene ... det er tydeligt at se på de indberetninger der kommer som jeg beskrev tidligere ... og status quo løser i hvert fald ikke problemet ...

derudover vil jeg anse det for udelukket at eliminere msn, fordi det er mest brugt blandt nuværende og kommende medlemmer...

men andre og bedre forslag / mere debat er velkommen....

men alternativer kan måske være at stille strengere krav til besvarelse af mails med kamptidspunkt el. lign.

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ

1825 Posts

Posted - 31 May 2005 :  14:22:23  Show Profile  Visit Keyboardcowboy's Homepage  Send Keyboardcowboy an ICQ Message  Click to see Keyboardcowboy's MSN Messenger address  Reply with Quote

Har egenligt altid været pro icq, men er egenligt parat til at sige drop skidtet og lad os hoppe på msn vognen.

Den eneste bekymring jeg har er det faktum at man ikke kan gennemskue hvem folk er på msn fordi de hedder alt muligt skummelt og medmindre man har en eller anden speciel version så kan man ikke ændre det.

Det er grund nok til at fravælge msn..........

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 May 2005 :  14:28:33  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Jeg tror så også man skal spørge sig selv, vil vi bevare de nuværende medlemmer ved at beholde begge dele som et valg, eller vil man fokusere på at skaffe nye medlemmer - og dermed udelukke ICQ og de gamle medlemmer, da MSN er mest brugt blandt de nye.

For mit vedkommende har jeg ikke større problemer med at aftale kampe med folk, langt de fleste af mine modstandere kan godt finde ud af at bruge ICQ med mail som alternativ. Og det må alle de kommende brugere også kunne finde ud af.

Hvis man bruger en email-adresse som man ikke tjekker, har man sgu ikke fornuft og omtanke nok til at være med i DMT. Men det er bare min mening.

Som nævnt tidligere, kunne det ikke være en idag, i kontaktformularen, at tilføje et felt, hvor man skriver om man bruger MSN eller ICQ, for på den måde, på forhånd at gøre sine modstandere opmærksom på hvilken klient man bruger. Så kan ens modstandere svare tilbage, at vedkommende ikke bruger samme klient, men at man kan mødes på chatten den og den dag?

Og igen, MSN har så mange mangler, at jeg ikke kan se hvordan man skulle kunne vælge den som primær klient, bare på grund af der er et flertal af brugere.

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 May 2005 :  14:31:12  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Netop det som Johnny skriver, er en af de væsenligste faktorer der afskrækker fra at bruge MSN. Ja Miranda kan fixe det problem, men når man ikke kan bruge Miranda er man lost..

For at have en MSN, hvor man har tvunge navne, uden mulighed for at ændre det, kræver sin egen MSN-server, og det tvivler jeg på nogen vil investere i.

Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 31 May 2005 :  15:02:09  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
Der skal kun være 1 tvungen.

Det smarteste er hvis det er den de fleste har -> MSN.

Tving folk til at have deres holdnavn i deres nickname. Fx "Anders Olsen | Real Madrid" eller "IstvaN | AC Milan".

Det med at holde sin MSN "privat" synes jeg er noget fis. Jeg prøvede også at dele det op i starten, men droppede det hurtigt da det simpelthen ikke holdt. MSN er chatprotokol, hvor meget kan folk invadere éns privatliv der? Og hvis det er et så stort problem som det nævnes kan man jo gøre som jesper siger - oprette en ekstra msn konto.

IRC er super, tror også har har været ude og foreslå det før, men ALLE har msn og ikke alle IRC til at begynde med, så det skal være MSN der skal være påkrævet. Så må vi bare fortsætte med at gøre opmærksom på at det er meget smartere at bruge IRC og at folk efterhånden vil glide derover.

Og det med mail er selvfølgelig også tvungent, men vi ved jo at stort set ingen gider bruge det, det er meget nemmere bare at hive fat i folk når de kommer online...

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil

Edited by - IstvaN on 31 May 2005 15:04:48
Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 May 2005 :  15:59:09  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Igen hvorfor bruge MSN når folk kan lave deres navne som noget lort og alle de andre uhensigtsmæssigheder som der er.

På MSN - kender folk mig som: "Vi ligger nr. 1" - Hvorfor skal jeg lave om på det, for at spille DMT?

På ICQ kan du ændre i folks navne, så uanset om de ændre navn, beholder de det navn som du har givet dem.

MSN stinker som klient set i forhold til det formål vi skal bruge det til. Man bliver sgu da nødt til at se hvad programmet skal bruges til, og ikke kun på hvor mange der har det..

Go to Top of Page

cmeilandt
Fast mand på førsteholdet

359 Posts

Posted - 31 May 2005 :  16:22:48  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
Som sagt er det ikke sværere at hente www.msgplus.net. Men dette program, kan du ændre alle navne, så de ikke ændrer sig.

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 31 May 2005 :  17:09:47  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
begge program er brukbart som kontakt program , enten det er icq eller msn. !!!!!!!!!!!!!!! Der er bare og samle alle på en bane !

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 31 May 2005 :  17:35:19  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Så laver vi lige en opsumering:

MSN:
Udmærket chat-klient, dog med følgende væsentlige mangler:
- Ingen mulighed for at sende off-line beskeder
- Ikke mulighed for at ændre profilnavn på sine kontakter
- Ikke mulighed for at peronalisere onlinestatus/visning overfor andre.

Man kan så installere msqplus:
- Udmærket udvidelse der giver mulighed for at ændre navn.
- PASSER MAN IKKE PÅ UNDER INSTALLATION, bliver der installeret diverse spyware, adware, backdoor mv!!!

Har man allerede MSN installeret og ønsker man ikke at bruge den til DMT:
- Installer endnu en MSN.
- Opret nyt MSN konto.
- Lev med forvirringen af at have to MSN kørende.

- Opret bruger og du er igang.
- Du har alle de funktioner som MSN mangler.

Har man allerede ICQ installeret, og ønsker man ikke at bruge den til DMT:
- Inddel i grupper, så DMT kun kan se dig, når du selv bestemmer det.

Objektivt set, kan der ikke være tvivl om at man ikke bør skrotte ICQ til fordel for MSN.

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 31 May 2005 :  17:59:18  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:

Så laver vi lige en opsumering:

MSN:
Udmærket chat-klient, dog med følgende væsentlige mangler:
- Ingen mulighed for at sende off-line beskeder
- Ikke mulighed for at ændre profilnavn på sine kontakter
- Ikke mulighed for at peronalisere onlinestatus/visning overfor andre.

Man kan så installere msqplus:
- Udmærket udvidelse der giver mulighed for at ændre navn.
- PASSER MAN IKKE PÅ UNDER INSTALLATION, bliver der installeret diverse spyware, adware, backdoor mv!!!

Har man allerede MSN installeret og ønsker man ikke at bruge den til DMT:
- Installer endnu en MSN.
- Opret nyt MSN konto.
- Lev med forvirringen af at have to MSN kørende.

- Opret bruger og du er igang.
- Du har alle de funktioner som MSN mangler.

Har man allerede ICQ installeret, og ønsker man ikke at bruge den til DMT:
- Inddel i grupper, så DMT kun kan se dig, når du selv bestemmer det.

Objektivt set, kan der ikke være tvivl om at man ikke bør skrotte ICQ til fordel for MSN.

Objektivt set tager du fejl IMO

Spørgsmålet om antallet af brugere og muligheden for at rekruttere nye medlemmer bør veje meget tungt her. Det tager du ikke med.

Enig i at msn har mangler i forhold til icq - spørgsmålet er dog om det er tilstrækkeligt til ikke at vælge msn pga. ovenstående. Jeg mener det ikke.

Jeg mener dog der må være en fornuftig løsning på problematikken istedet for det her for/imod ævl (som jeg delvist selv startede). Jeg tror ikke der er nogen tvivl om, at såfremt vi skal vælge en IM pt. bliver det msn - men det skal vi så heller ikke...

vi skal derimod have konstruktive forslag til løsning af problemet med de to standarder og evt. nye måder at løse dette på...

Tilføjelse til mailen er et udmærket forslag, problemet er, at folk ikke besvarer disse mails...

vi skal bruge nemme løsninger, og her kunne IRC da også være en mulighed som Vidar, Jacob m.fl. nævner...

andre alternativer?

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page
/9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000