FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - EA indrømmer deres inkompetence... :-(
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Teknisk Support
 EA indrømmer deres inkompetence... :-(
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/2

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 26 Oct 2005 :  20:38:38  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har skrevet til EA og klaget over lag-problemer i online spil - først til UK support (de er hurtigere):

quote:

Customer
21/10/2005 10:41 PM

I play in an online Fifa league, and thus I play with several different people, and always through Direct IP.

My DSL line is a 4096/768 kbit line, and most of the people I play with, are on 512/256 kbit lines or better.

However, I still experience a terribly lot of lag and slow motion in my online matches. It is especially bad during goal kicks and free kicks, when the camera pans behind the player, and has to show alot of gameplay-irrelevant details on the top of the stadium. The dealy it catches during these sequences seems to hang on for a while after. Furthermore there is quite often lag in several other situations during a match.

I have found that the lag can somewat be minimized, if both sides change the screen resolution to 800*600*32 and sets the detail level to low.

Can you please confirm that this is correct and well known behaviour. I suppose EA have thoroughly tested the game in a real life online environment? If not, it's about time your developers start doing that, and then release a patch to automatically adjust settings on both PCs to optimize the online gameplay.

I'll be looking forward to hear what the EA official statement is on this.

Thanks,
Claus

DXDiag rapport udsnit:

---------------
Display Devices
---------------
        Card name: NVIDIA GeForce FX 5200
     Manufacturer: NVIDIA
        Chip type: GeForce FX 5200
         DAC type: Integrated RAMDAC
       Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0322&SUBSYS_00000000&REV_A1
   Display Memory: 128.0 MB
     Current Mode: 1600 x 1200 (32 bit) (75Hz)
          Monitor: Plug and Play Monitor
  Monitor Max Res: 1600,1200
      Driver Name: nv4_disp.dll
   Driver Version: 6.14.0010.8185 (English)
      DDI Version: 9 (or higher)
Driver Attributes: Final Retail
 Driver Date/Size: 10/10/2005 21:49:00, 3921024 bytes

- de startede med at henvise mig til EA DK Support, så dem fik jeg følgende svar fra:

quote:

----- Original Message -----
From: EA Denmark Customer Support
To: Claus Gotfred Rasmussen
Sent: Wednesday, October 26, 2005 3:33 PM
Subject: SV: lag and slow motion in direct IP matches [Incident: 051021-000085]

Hej

Dit grafikkort er desværre kendt for lag i de fleste af vores nye spil online & vi kan kun anbefale at spille I laveste opløsning, i laveste kvalitet.

Dine drivere er fine.

Med venlig hilsen

Customer Support Denmark

Electronic Arts

www.ea.dk : www.sims2.dk : www.fifafootball.dk

- sjovt nok er jeg ikke helt tilfreds med den melding, så har sendt følgende til dem:

quote:

Hej EA,

Det var dog det mest absurde svar at få fra en af verdens største spil-producenter. Nvidia er jo ikke ligefrem en af verdens mindste grafikkort producenter, og så gammelt er det kort da heller ikke.

Er der andre grafik-kort, som EA ikke kan finde ud af at programmere sine spil ordentligt til? Det er såmænd ikke fordi jeg har noget specielt imod ATI Radeon kort, men hvis I heller ikke kan programmere ordentligt til dem, så vil jeg da gerne vide det, inden jeg går ud og kigger på noget nyt.

Hvad kan I gøre for at afhjælpe problemet? Kan man forvente at der kommer en patch til spillet?

Kan I give mig noget dokumentation for de parametre, der kan sættes i filen:
C:\Program Files\EA SPORTS\FIFA 06\data\cmn\cfg_pc_l.ini
- jeg kan nok godt undvære f.eks. crowd-grafik osv, hvis det kan afhjælpe lag problemer i online spil.

Jeg har netop opgraderet til nyeste driver pr 20/10-05, men det har ikke hjulpet.

Jeg ser frem til at høre mere fra jer, for det er da en aldeles uholdbar situation.

VH
Claus

- nu må vi se hvad de svarer, nok næppe videre opløftende.

Jeg ved ikke om de vil ud med en liste over de grafik-kort, som de ikke kan finde ud af at programmere til, og hvis de vil, så må vi jo se, hvor mange DMT'ere der er ramt af det.

zinky
Klubmester og topscorer

898 Posts

Posted - 26 Oct 2005 :  20:42:44  Show Profile  Visit zinky's Homepage  Click to see zinky's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg vil anbefale et ATI RADEON X800XXL, hvis de ikk ka foreslå dig noget

Go to Top of Page

Niclas Madsen
Grusbane fejeknægt

32 Posts

Posted - 26 Oct 2005 :  20:51:53  Show Profile  Reply with Quote
Mit NVidia gf6600GT kører fint når jeg spiller mod de fleste. Dog oplever jeg utrolig meget lag mod bestemte modstandere.

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 26 Oct 2005 :  21:28:49  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
De er da nogle klaphatte... Jeg har et Winfast Geforce 6600GT kort, som fungerer fantastisk godt i samtlige spil, også FIFA06 Single player, men så snart vi snakker direct ip, lagger det som bare helvede...

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 26 Oct 2005 :  23:31:31  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
http://footballcommunity.ea.com/forum/viewtopic.php?p=251595#251595

- klik derind og stem, og fortæl evt om jeres lag.

Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  01:34:34  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
vi bliver hurtigt enige om at fifa ikke er for heldigt programmeret , MEN; et gfx5200 er altså ren luft , og er ikke lavet til at kunne køre nogen spil i hverken høj opløsning eller mange detaljer,hvilket nvidia ikke selv forsøger at skjule på nogen måde. Kortet er iøvrigt af en ældre og mindre heldig årgang , desværre. Med al respekt.

Go to Top of Page

Molsing
Klubmester og topscorer

677 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  01:39:47  Show Profile  Send Molsing an ICQ Message  Click to see Molsing's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har et Asus 6600gt kort og i alt andet end dette latterlige spil funger det fantastisk, også i 06 single player, men så snart jeg går online går det amok, og alt bliver tilfældigheder, man kan simpelthen ikke spille spillet mere for man ved ikke om noget reagere eller ikke. Det er dælme trist hvis dette skidt skal til at sætte en ud af spillet, da det somsagt ikke længere er en sjov oplevelse så snart man går online.

Og ja jeg spiller allerede spillet i laveste af de laveste opsætnings muligheder, men godt bliver det på ingen måde.

Fandme utroligt at ting der har fungeret alle de andre år, pludselig efter 12 år ikke længere fungere, et kæmpe tilbage skridt må jeg erkende.

Godt gået EA

Go to Top of Page

Esben Lauritsen
Fast mand på førsteholdet

372 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  02:19:09  Show Profile  Send Esben Lauritsen an ICQ Message  Click to see Esben Lauritsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg oplever ingen lag, til trods for jeg spiller med et GeForce 4 MX 440! Har sågar ikke engang opdateret driverne, så det kører bare med Windows standard-drivere til kortet. Derudover kører jeg i en opløsning der hedder 800x600 med full details - ergo, ingen problemer her!

Dermed IKKE sagt jeg ikke har andre problemer med spillet - især styringen kan til tider volde mig ekstreme problemer!

Esben Lauritsen
Tidl. DMT-leder

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  09:06:54  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
I skal bare slutte og spille mod Claus

Men jeg kan bekræfte at der er noget med din linie/comp Claus for i 05 så er det eneste hos dig når man skal lave omskiftninger at de 30 sekunder kan vare en hel time. Om du skjønner. Måske en port der er forkert ved det ik. Og nogle gang frøs jo fifa når man skulle lave bytte. Var det ik fifa 2005 ? Men måske fixet du det.

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  14:32:19  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Vidar Rekdal

I skal bare slutte og spille mod Claus

Men jeg kan bekræfte at der er noget med din linie/comp Claus for i 05 så er det eneste hos dig når man skal lave omskiftninger at de 30 sekunder kan vare en hel time. Om du skjønner. Måske en port der er forkert ved det ik. Og nogle gang frøs jo fifa når man skulle lave bytte. Var det ik fifa 2005 ? Men måske fixet du det.

bemærkede faktisk også det som Vidar nævner her ...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

Don Corleone
Bold-bestyrelsen

427 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  18:09:59  Show Profile  Send Don Corleone an ICQ Message  Click to see Don Corleone's MSN Messenger address  Reply with Quote
M'Gladbach vil også gerne tilslutte sig at der er problemer hver gang man nøder Claus. Det går så stjerne langsomt, så man burde have 5 min til at lave ændringer...lool.
Gad vide om du har noget hardware der bare ikke er up to date.

Vinder af DMT,s fairplay pris 2006.
DMT Leder..så ka i lære det

torsoe666 på EASO
Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  18:13:41  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
fair nok, jeg skal nok kigge alt igennem - igen.

Det er dog ikke mod alle modstandere, at menuen hænger, når de skifter, så jeg har bare antaget, at det var et mere eller mindre tilfældigt problem. Det er så absolut et perifært problem, det er spillet på græsset det handler om, men hvis løsningen på de to problemer er ens, så vil jeg da gerne høre løsningsforslag.

- men læs lige her:

http://footballcommunity.ea.com/forum/viewtopic.php?p=251595#251595

- og se, at det ikke kun er mig, der har problemer med EA's dårlige produkt.

Go to Top of Page

AndersOlsen
Klubmester og topscorer

792 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  18:19:36  Show Profile  Send AndersOlsen an ICQ Message  Reply with Quote
Spillet lagger på Direct IP, uanset om der er to monster computere, der sidder på enten direkte LAN, eller forbundet via nettet.

Personligt har jeg en P4, 2,6ghz, 1GB Ram, 6600GT gfx kort. Hardwaremæssigt kræver fifa ikke særligt meget, ej heller hastighed på nettet. Prøv at logge hvor meget (lidt) trafik der rent faktisk fiser igennem i løbet af sådan en kamp.

Der er noget fucked up i deres netspil, ved ikke om de har en indbygget DDOS-angrebs funktion indbygget som en del af netspil..

Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave"
Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  18:39:52  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Mr.Corleone

M'Gladbach vil også gerne tilslutte sig at der er problemer hver gang man nøder Claus.

- nøder mig? Er det når du faldbyder dine billige sangria rester fra din tid i Valencia, eller de sørgelige tyske bratwürsts, som du har til overflod i Gladbach for tiden?

quote:
Originally posted by BL

vi bliver hurtigt enige om at fifa ikke er for heldigt programmeret , MEN; et gfx5200 er altså ren luft , og er ikke lavet til at kunne køre nogen spil i hverken høj opløsning eller mange detaljer,hvilket nvidia ikke selv forsøger at skjule på nogen måde. Kortet er iøvrigt af en ældre og mindre heldig årgang , desværre. Med al respekt.

- jeg forventer ikke at køre spillet i 1600*1200+high details, men bare at det kører nogenlunde ligeså fint online (evt i lavere opløsning/details), som det gør offine, hvor det kører udemærket i 1280*1024+high details. Bevares, kortet er ikke det vildeste på markedet, men jeg er heller ikke den vildeste game freak (stort set kun fifa), så det kort har hidtil dækket mine behov rigeligt (set ifht pris).

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  18:45:30  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
tror Anders har fat i noget af det rigtige ... det har ikke noget med gfx kortet at gøre, men skyldes deres elendige online protokol...?

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

Natteulven
Fast mand på førsteholdet

307 Posts

Posted - 27 Oct 2005 :  21:16:15  Show Profile  Visit Natteulven's Homepage  Send Natteulven an ICQ Message  Click to see Natteulven's MSN Messenger address  Reply with Quote
det eneste tidspunkt jeg har lidt problemer .. er nogen gange når målmanden sparker ud.. men det er ikke alle den gør det ved.....

jeg har et ATI Radeon 9600 med 256 MB RAM.. det kører ellers som det skal i selve spillet.

Go to Top of Page
/2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 18.218.94.236