Author |
Topic  |
IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 16:56:40
|
Nej Jesper jeg mener bestemt kbit og ikke kbyte! :)
Så ja, omkring 3KB/s svarer 22kbit/s til. Ikke meget. Men derfor vil jeg stadig mene at en 10mbit forbindelse klarer det bedre end en 56k  |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
Edited by - IstvaN on 21 Dec 2005 17:01:20 |
 |
|
birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 17:02:53
|
den sidste påstand giver vel ingen mening så?
hvorfor skulle det være hurtigere når kapaciteten ikke udnyttes?
tilføjelse: har lige dl programmet og som default måler den kilobyte.. |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
 |
|
IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 17:07:53
|
Well... ved ikke super meget om hvordan internettet fungerer, så jeg roder mig nok ud i noget jeg intet ved om...
men udover at det er en general følelse, så giver 10mbit også bedre ping end 56k mellem de to spillere. Altså kan der være noget om at ikke bare forbindelsen er bredede, men at pakkerne også sendes hurtigere? Eller er det helt galt forstået?
Tilføjelse: Ja som default måler den KByte, men jeg tænkte det var mere brugervenligt i kbit, da det er den enhed folk oftes bruger når de taler om deres båndbredde.. |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
Edited by - IstvaN on 21 Dec 2005 17:08:57 |
 |
|
birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 17:14:24
|
Det information der kan sendes gennem en forbindelse pr. sekund er angivet med bit/s. Dvs. at programmet kun måler gennemsnitlig og maksimal datamængde.
Lag må vel så være defineret ved den forsinkelse der opstår som følges af enten tabte pakker eller en generel forsinkelse af de pakker der leveres.
oh well doesn´t matter...
vigtigste er vel at der kan måles, så vi kan teste om nogen løsninger er bedre end andre... |
 |
|
IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 17:20:23
|
Tja... Vi testede lidt, jeg kan lige kopiere fra det tyske forum:
Same for me... I've had some of my best con with Americans while I can have lag with Danish players who lives 50km away o_O And the American had 3mbit and the Danish had 2mbit or something... not much difference compared to the distance :S
Seems like settings both in windows/bios and in FIFA makes a bit difference...
First match with lupus I played with 800x600 medium... Default brazil stadium... I had everything on my aTi graphics card turned to "performance" (also vsync off) etc + I had framerate patches installed...
In second Lupus had the same settings, but I changed mine... I played 1200x1000 high... Same stadium... All settings on my graphics I changed from "performance" to "quality" and I uninstalled all framerate patches....
Con in 1st match was very good, no complains.
In second match there was slowdown and worse con, still playable, but annoying.
FIFA sent the same amount of data no matter what kind of setup I had though, but there was difference in lag. Hmm :S |
 |
|
Natteulven
Fast mand på førsteholdet

307 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 18:45:19
|
Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kan forstå alt det her..
Da jeg kun har oplevet LAG i EN kamp i det her spil!? , det virker på mig underligt med alt det lag..
HVORFOR har jeg ikke oplevet lag? hvis det er grafik der er spørgsmålet ??? med 1024 MB PC3200 DDR ram og 256 MB Ram på mit grafik kort ....?!og jeg har medium og 1024*768 i opsætning på spillet ?
|
 |
 |
|
IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 20:23:21
|
Well.. jeg har normalt heller ikke problemer... men det er der nogen der har, og vi prøver at finde ud af hvad der gør at netop de har problemer og om der evt kan findes en løsning...
I tyskland er Hamachi pludselig blevet enormt populært blandt dem der normalt har problemer... For mig ændrer hamachi dog ikke noget... nogen med erfaringer med hamachi mod lag i 06(gerne dem der normalt har problemer)??? |
 |
|
birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 20:29:11
|
hamachi virker ikke mod lag som jeg ser det ...
men har oplevet en mærkelig effekt, hvor det får spillet til at flyde suverænt mod andre man i forvejen har god forbindelse mod ... dvs. helt som at spille single player...
strange strange .... |
 |
|
Natteulven
Fast mand på førsteholdet

307 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 20:34:57
|
Ja må jo sige at det spil her 2006 er MEGET strange ihvertfald det man læser her på forum...
Men må ærligt indrømme at jeg er ret glad for det ... men har lidt på fornemmeren at der kommer en tonser i fifa 2007 som sparker røv.. det vil jeg tro...
Men jah alt er meget underligt fordi hamachi er ikke en sikker vinder men som Jesper G. Siger kan det nogengange få spillet til at tordne derudaf i super stand....
Vi må jo bare se om løsningen kommer eller om den først forefindes i 2007. |
 |
 |
|
birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 20:49:43
|
jeg har ledt efter et virtual network program der kan sende data uden at kryptere dem - hamachi krypterer de data der sendes, og det kan man ikke slå fra... men har ikke kunnet finde noget ... |
 |
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts |
Posted - 21 Dec 2005 : 21:53:21
|
biiig surprise, svar fra EA UK support:
quote:
I am very sorry, however we do not have information on "details on the traffic generated by Fifa." other than what we have told you before. I am very sorry. Also, we cannot further discuss about the different programs you have located to test your connection speeds. Thank you for your patience.
- det var det endegyldige og typiske EA-agitge ubrugelige svar efter en længere support sag, hvor jeg præsenterede dem for linie/QoS-testen fra ubicom.com og spurgte til Fifa's trafik. Først prøvede de at svare, dog med komplet uvidenhed, og da jeg så forklarede dem hvad testen går ud på, og hvad jeg ville have dem til at svare på, så kom deres ubrugelige svar.
Nå, som altid er EA ubrugelige, så snart man har langet de 299 kr over disken  
Mht et VPN uden kryptering, så tror jeg nogle af open source programmerne kan indstilles til at bruge forskellige former for kryptering - og dermed kan man måske også vælge at slå kryptering fra...jeg leder lige efter nogle links.. |
 |
 |
|
SpeZ
Klubmester og topscorer

584 Posts |
Posted - 22 Dec 2005 : 13:45:51
|
hehe claus. du må være svaret på enhver kundesupporters mareridt. |
 Vinder af Subcup T2 og T3 - 2006 Vinder af Superligaen T1 - 2007 |
 |
|