FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - low gfx = no lag
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 DMT´ere imellem
 low gfx = no lag
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/2

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 20 Dec 2005 :  23:24:53  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har rodet lidt med at lave en lille patch-ting, som laver en low gfx udgave af spillet.

Jeg vil gerne have nogle til at teste om dette kan modvirke lag i online kampe.

Indtil videre er patchen i advanced user mode, dvs uden en pæn og simpel installer. hent den her:

http://gotfred.dk/nolag_patch.rar

- og pak indholdet ud i ..\FIFA 06\data\cmn\

Der kommer så en mappe, iniback, og 2 filer: ini_goDMT.bat og ini_goEA.bat.

den ene fil er til at smide patchen på, den anden er til at fjerne den igen.

Man kan KUN spille online, hvis BEGGE spillere har patchen lagt ind!

Jeg har testet en enkelt kamp mod Anders, og de kørte flydende (og jeg tabte 3-1)

- den er IKKE kompatibel med multitool, men vil tro at man bare kan køre multitool igen bagefter, og den så vil genskabe sine egne filer.

screenshots taget på en bærbar 15" skærm:

http://gotfred.dk/dmt/lowgfx3.jpg
http://gotfred.dk/dmt/lowgfx2.jpg
http://gotfred.dk/dmt/lowgfx1.jpg

patchen gør bl.a.:

RESOLUTION = 800x600x16  <--- 16bit gfx, mindre gpu forbrug!
PARTICLES=0            <--- no clue, men skiftet til 0
RAIN_LIGHTS=0          <--- no clue, men skiftet til 0

// Audio configuration flags
AUDIO=1
SFX=1
SPEECH=0            <--- ingen kommentatorer
CHANTS=0            <--- ingen hold-sange
MUSIC=0
SPEECH_EVLOG=1

STADIUM_MODEL=89    <--- urban training 

// 0 = clear
// 1 = overcast
// 2 = rain
WEATHER = 0         <---- sunny

// 0 = day
// 1 = night
// 2 = random
TIMEOFDAY = 0       <---- day

RENDER_EVERY_AI_FRAME = 1  <--- no clue, men ofte hørt rundt omkring

SKY_RENDER = 0
DISABLE_NET_PHYSICS = 1
// Crowd rendering
CROWD_RENDER = 0       <-- ligemeget med med urban training, men testet på andre stadions..

// Crowd animation
CROWD_ANIMATION = 0

SIDELINE_ELEMENT_RENDER = 0
SMALLFLAG_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Camera flashes
CAMERA_FLASHES_ENABLED = 0
// Flares
FLARES_ENABLED = 0
FLARES_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Streamers
STREAMERS_ENABLED = 0
STREAMERS_ENABLED_PERCENTAGE = 0
// Lightglows
LIGHTGLOWS_ENABLED = 0
LIGHTGLOWS_ENABLED_PERCENTAGE = 0

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 20 Dec 2005 :  23:27:28  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
Det forudsættes naturligvis, at man har har en god net linie, og at man er alene om den, samt at man ikke kører noget i baggrunden - men det er jo en selvfølge for seriøse fifa spillere

Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 20 Dec 2005 :  23:27:50  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
Skide godt Claus - vi må igang med at teste den -right away!

Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 20 Dec 2005 :  23:49:46  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
Super interessant.

Aldrig har lag været så stort et problem som i år.

Hele scenen sukker efter en løsning.

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil

Edited by - IstvaN on 20 Dec 2005 23:50:08
Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 20 Dec 2005 :  23:53:18  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by IstvaN

Super interessant.

Aldrig har lag været så stort et problem som i år.

Hele scenen sukker efter en løsning.

hehe faktisk tror jeg ikke at lag gør større forskel iår , det er bare mere tydeligt at det er det, der gør forskellen;-)

Lets Test!

Edited by - BL on 21 Dec 2005 01:15:43
Go to Top of Page

cmeilandt
Fast mand på førsteholdet

359 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  00:14:57  Show Profile  Send cmeilandt an ICQ Message  Click to see cmeilandt's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by BL
hehe faktisk tror jeg ikke at lag gør større forskel iår , det er bare mere tydeligt at det er det der gør forskellen;-)

Lets Test!

A' hva

Go to Top of Page

IstvaN
Oldboys VIP champ

1316 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  02:16:46  Show Profile  Visit IstvaN's Homepage  Send IstvaN an ICQ Message  Click to see IstvaN's MSN Messenger address  Reply with Quote
http://www.dumeter.com/main.php

Claus eller andre testere:

Evt prøv at køre DU Meter imens I spiller fifa med og uden denne patch for at se om der er forskel på hvor meget data der skal sendes mellem spillerne... Og for i det hele taget at se om det er båndbredden der er problemet :)

**
EDIT:

Testede lige med en tysker. FIFA bruger sjovt nok stort set ingen båndbredde. Gennemsnitligt 22kbit/s og max 27kbit/s for både downstream og upstream.

Det må nok derfor være hardware/indstillinger på computeren der gør forskellen, eller måske nogle gevaldige flaskehalse/packetloss på vejen til dem der har lag...

Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk
Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil

Edited by - IstvaN on 21 Dec 2005 02:59:28
Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  08:26:20  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Har jeg sagt hele tiden.

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  08:35:13  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
lorte computers

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  09:12:21  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Norton med sin Real Time Virusscan kan forårsake lag tror jeg da den scanner computer fortløbende. Prøv at afslut rtvscan.exe i opgavebehandling.

Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  10:12:56  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Vidar Rekdal

Norton med sin Real Time Virusscan kan forårsake lag tror jeg da den scanner computer fortløbende. Prøv at afslut rtvscan.exe i opgavebehandling.

- eller brug noget andet AV end Norton.

(Norton er netop kommet i min sorte bog over firmaer der skal ende i helvede, sammen med microsoft, sony (ps2 OG rootkit), etc, fordi norton har opkøbt deres konkurrent Sygate, og lukket deres gratis firewall - som var 4 trillioner gange bedre end noget som helst skod norton produkt.. )

Go to Top of Page

GoodPeace
Oldboys VIP champ

2638 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  10:22:26  Show Profile  Send GoodPeace an ICQ Message  Click to see GoodPeace's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:

Evt prøv at køre DU Meter imens I spiller fifa med og uden denne patch for at se om der er forskel på hvor meget data der skal sendes mellem spillerne... Og for i det hele taget at se om det er båndbredden der er problemet :)

- tak, lige den slags program, jeg har ledt efter. Tror jeg vil sende det til EA support....

quote:
**
EDIT:

Testede lige med en tysker. FIFA bruger sjovt nok stort set ingen båndbredde. Gennemsnitligt 22kbit/s og max 27kbit/s for både downstream og upstream.

Det må nok derfor være hardware/indstillinger på computeren der gør forskellen, eller måske nogle gevaldige flaskehalse/packetloss på vejen til dem der har lag...

den her patch, jeg har lavet, vil jeg ikke tro ændrer på hvor meget fifa sender over linien - men den ændrer på hvor meget den lokale PC skal processere. På en eller anden syret måde, så tror jeg spillet er kodet til at forsøge at synkronisere de 2 pc'ers afvikling af spillet, og herunder hvor meget grafik der skal vises på de 2 pc'ere. Jeg tror såmænd ikke at fifa sender grafik-filer over linien, men den prøver at synkronisere grafikken over linien - og jo mere grafik, desto mere at synkronisere, desto mere lag..

...just my 5 cents worth...

Derudover er det som forventet, at fifa kun bruger en begrænset del af linien.

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  12:32:49  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Det jeg kan mærke af synkronisering er følgende. Efter holdvalg og formationsvalg så går der en indikator løbende mod høyre. Spiller jeg mod Jesper , Anders , John og Martin (notts Co)kan også nævne flere. så går den poof helt bort med en gang. Men når jeg spiller mod hold der lagger vildt så venter den indikator et lille før den går helt fuld.(den svarte felt som bliver fyldt af en blå tror jeg det var indikator). Den går til 90 % eller noget og venter så , og tager resten efter. Det tror jeg kommer pga hardware. CPU RAM og GFX kort. For der er jo allerede connected. Men pisse EA der må kode noget sådant skod :) fifa 05 virket jo supert i forhold. Så må de ændre på skiden.hmm . Claus sig til Ea vi vil ha fifa05 grafik og spillemotor , men med fifa06 menuer og moves :) og mulighet for og omkamp lige efter kamp.

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  14:39:34  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:

**
EDIT:

du mener vel kbyte/s?

alternativt snakker vi 22/8 ~ 3kbit/s hvilket et 90´er modem kan klare?

omvendt giver umiddelbart mere mening - altså

22*8 = 172 kbit/s
27*8 = 216 kbit/s

dette passer umiddelbart med at mindre linier kan blive presset ved online gaming...?

eller skrev du rigtigt?

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  15:58:51  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Kode-Ole sin linje klarer jo det fint. 128/64 linje.

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 21 Dec 2005 :  16:19:21  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
jonas skriver up/down gennemsnit

64+128 = 192 kbit/s
gennemsnits trafik =172 kbit/s
belastning = 216 kbit/s

det passer vel meget godt... ???

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page
/2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic