Author |
Topic |
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 30 Dec 2005 : 04:03:54
|
quote: Originally posted by cmeilandt
quote: Originally posted by BL ... Kortene er del af reglerne, modsat skader ...
Kortene og dermed reglerne er en del af SPILLET, det samme er skader.! It's just THE GAME.! Finito
Men nu er det jo reglerne vi diskutere i dette topic
Og det nytter ikke noget at tro at man kan få sin vilje ved at stadfæste utallige gange som indiskutabelt og en del af spillet i en debat om selvsammes berettigelse, og slet ikke når det nu lige er den del af spillet en mængde deltagere i dmt er utilfredse med at være indskrevet som en del af reglerne.Og derfor har opfordet til revision af disse
Jeg vil ikke bruge dine ord til afslutningen af mit indlæg , men prøv nu at forstå ,at det netop er reglerne om spillet vi forsøger at køre en debat om her. |
|
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 30 Dec 2005 : 07:39:18
|
Præcis !
Og skader er en del af reglerne .....
Det at man med vilje kan skade en modstander, og dermed få en fordel, er vel en ligeså stor del af spillet som gule og røde kort.
Jeg har slået dommer og linievogter fra, så hos mig er det totalt urealistisk at der overhovedet bliver dømt noget, kan jo ikke se hverken dommer eller linievogter |
|
|
|
Dsk1980
Kegle-bold dreng
80 Posts |
Posted - 30 Dec 2005 : 08:31:09
|
quote: Jeg har slået dommer og linievogter fra, så hos mig er det totalt urealistisk at der overhovedet bliver dømt noget, kan jo ikke se hverken dommer eller linievogter
Enig der, må jeg sige! |
Dominik Kolacz
- Den uden tvivl dårligste spiller til FIFA overhovedet. - Prügelknabe #1 - Polak af højeste karat! - Vil have flere polakker ind i DMT!
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 03 Jan 2006 : 21:49:01
|
foreslår vi indskriver en del om, hvem der "ejer" dmt, og rettighederne til brug af kode, materiale mv. der er brugt på siden - nemlig medlemmer i dmt |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 03 Jan 2006 : 21:59:48
|
quote: Originally posted by birthek
foreslår vi indskriver en del om, hvem der "ejer" dmt, og rettighederne til brug af kode, materiale mv. der er brugt på siden - nemlig medlemmer i dmt
enig! |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 01:10:46
|
mere uddybning af holdvalg, brug af hold i dmt og regler for at spille i ladderturneringen - inkl. valg af hold, spillefil mv. i den...
indskrivning af Subcup i reglerne (og i retningslinierne for cupturneringer)
mht. reglerne om dømning af kampe - jf. topic om PSG der stopper - så er her, som de er foreslået i de nye regler;
quote: Stk. 1. Retningslinier for dømning af en ekskluderet spillers kampe
Stk 1.1. I tilfælde af en karantæneramt spiller har afviklet EN kamp mod mindre end 80% af alle modstandere i divisionen Hvis den ekskluderede spiller kun har afviklet kampe mod mindre end 80% af alle modstandere i divisionen fjernes alle spillerens afviklede og dømte kampe fra divisionen.
Stk 1.2. I tilfælde af en karantæneramt spiller har afviklet kampe mod 80% eller flere af alle modstandere i divisionen Hvis den ekskluderede spiller har afviklet EN eller flere kampe mod 80% eller flere af alle modstandere i divisionen dømmes de resterende kampe 5-0 til modstanderen.
Såfremt en eller flere modstandere har afviklet TO kampe mod den ekskluderede spiller ændres resultatet fra den sidst spillede af de to kampe til 5-0 til modstanderen.
Eksempel: Spiller x har spillet 14 kampe ud af 22 i en sæson. 8 af modstanderne i divisionen har han mødt en enkelt gang, mens han har spillet to gange mod de sidste 3 modstandere i divisionen.
Eftersom spiller x har mødt alle modstandere en gang bliver resultatet af den første kamp mod hver modstander stående. Resultater fra 2. kamp mod modstandere fra divisionen ændres til 5-0, ligesom de resterende uspillede kampe dømmes 5-0.
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 01:59:10
|
Bør der ikke være forskel på konsekvensen af karantæne og udmeldelse? , se Bjarnes tilfælde,han spiller alle kampe til han melder sig ud , er jo en anden situation end at en spiller blir smidt ud pga for mange dømte kampe , hvor det er fortjent at alle for del i de dømte kampe Men i Bjarnes tilfælde (udmeldelse uden at overskride 25%dømtekampe) mener jeg at alle resterende kampe bør dømmes 0-0 |
|
Edited by - BL on 05 Jan 2006 02:00:55 |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 04:37:00
|
Problemet synes at være, at den situation som kan synes at være neutral for alle spillere, næppe nogensinde vil eksistere.
well hvis vi bruger "bjarne" eksemplet, så er der et hold, der er ramt af det hvis man dømmer 5-0. Det er FCK, der har spillet en kamp i "2. turneringshalvdel" med pointtab (2) pga. en uafgjort.
Du "taber" 2 point i forhold til resten af holdene i divisionen pga. hans udmeldelse.
Resten af tabet ligger for de spillere der kunne have slået Bjarne i forhold til dem, som ville have tabt. De har tabt 3 potentielle point i forhold til resten af divisionen.
Hvis man forestiller sig, at kampene skulle have været dømt 0-0, er det i det beskrevne eksmpel en situation, hvor et hold, nemlig Lazio, vinder 2 point på resten af toppen, fordi han som den eneste nåede at spille 2. runde kampen mod PSG med fuld pointhøst. FCK ville så kunne glæde sig over, at pointtabet ikke ændrede ved forskellen til toppen, hvilket potentielt var sket havde Bjarne tabt til andre.
Med det nye forslag, som det er beskrevet i min post ovenfor, var 2. runde kampene blevet elimineret. Således får alle de tre point, hvilket i dette tilfælde var kommet FCK til gode med 2 point, og Lazio mistede muligheden for at indhente andre hold via hans sejr, som andre ikke nødvendigvis havde fået mod PSG...
Alle tre muligheder er urimelige i et vist omfang, og situationen kunne have været anderledes, og urimeligheden større både ved at dømme 5-0 eller 0-0 eller ved at dømme evt. spillede kampe i 2. turneringshalvdel.
Logikken foreskriver umiddelbart 5-0 i mit hoved, fordi hvis man dømte 0-0 ville det være et resultat, der står som om, at begge parter har været uvillige i forhold til afvikling af kampen.
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 06:26:27
|
well - eksemplet er ikke nødvendigvis en person som jeg tidligere gjorde opmærksom på
Det drejer sig stadig om aktiv spiller der har spillet alle sine kampe op til framelding og ikke om for mange dømte kampe
Du beskriver i dit udemærkede forslag, som jeg snildt kan bakke op, en situation med en spiller der har for mange dømte kampe ; dvs mange 0-5 nederlag; og derfor rimeligt at vælge modellen med 5-0 og enig i dit argument;at resultatet ser rigtigt ud i forhold til hvem der har været den uvillige part.
Dette er ikke sagen her , at Bjarne ikke kan rumme det mer er hans sag,der kunne lige så godt ha været en million andre årsager til hvorfor en seriøs spiller pludselig ser sig nødsaget til at opgive sin position og sine surt sammensparede point i en DMT div,fks dødsfald i familien eller mere ulykkeligt som BMT jo "symbolere"
Så der er ingen tvivl om uvillighed og det bør betragtes som en anden situation end den du beskriver i dit forslag og jeg ser derfor ingen problemer i at tilføje, 0-0 modellen dertil med ovenstående som beskrivelse for situation (en seriøs spiller pludselig ser sig nødsaget til at opgive sin position og aktivitet midt i en dmt turnering
der findes der jo heller ingen automatisering af udsmidnings-mails på grundlag af dømte 0-0 kampe -der kunne forhindre den tilføjelse til dit så udemærkede forslag.
|
|
Edited by - BL on 05 Jan 2006 06:41:22 |
|
|
Dsk1980
Kegle-bold dreng
80 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 11:48:38
|
quote: Originally posted by BL
Bør der ikke være forskel på konsekvensen af karantæne og udmeldelse? , se Bjarnes tilfælde,han spiller alle kampe til han melder sig ud , er jo en anden situation end at en spiller blir smidt ud pga for mange dømte kampe , hvor det er fortjent at alle for del i de dømte kampe Men i Bjarnes tilfælde (udmeldelse uden at overskride 25%dømtekampe) mener jeg at alle resterende kampe bør dømmes 0-0
Burde alle hans kampe hidtil i sæsonen så ikke dømmes 0-0. Så er det sgu da lige for alle og ingen mister point i forhold til andre på den bekostning. Alle har fået lige meget ud af det. |
Dominik Kolacz
- Den uden tvivl dårligste spiller til FIFA overhovedet. - Prügelknabe #1 - Polak af højeste karat! - Vil have flere polakker ind i DMT!
|
|
|
Dsk1980
Kegle-bold dreng
80 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 11:52:12
|
Og skulle man ændre det, hvorfor så ikke forlænge fristen for at hive vikarer ind og noget før slå ind overfor spillere som ikke spiller deres kampe uden at give lyd fra sig, så man ikke får situationer, hvor nogle hold har spillet 12 kampe og et hold kun 3. Så kan jeg godt se en vikar får travlt, men det er vel bedre end at gøre nogle superglade og andre sure?
Men istedet for at det kommer SÅ vidt, så slå ned på det noget før! |
Dominik Kolacz
|
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 12:23:43
|
Fjern alle kampene til Psg er mitt bud. Fjern dem fra hele stillingen og kampprogram.
At noen skal få dømt en kamp 5-0 mens andre igjen bare får 1-1 er unfair synes jeg. |
|
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 12:25:19
|
Da vil jeg vente med at spille alle mine kampe til deadline for måske vil min modstander melde sig ud. Og da får jeg auto 5-0 |
|
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 12:30:33
|
Eller gør som i Norge når en kamp bliver udsatt på tippekupongen. Der trekkes. En job til udvalget at trekke kampe hvor de trekker et reelt resultat. Psg er ude af dansen , men det skulle trekkes som om at Bjarne styrte dem . Dvs. De fleste kampe ville gå i Psg sin favør. :D
Trækningen ville gå ud fra tabell situation.
Noget sådant. LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
110% RØVHULLER
I er SYYYYYYYYYYYYYYYYGEEEEE!!!! |
|
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 05 Jan 2006 : 12:31:43
|
Noget skal man da fordrive arbejdspausen med |