FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Grafikkort
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Teknisk Support
 Grafikkort
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ZuluP
Grusbane fejeknægt

4 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  19:55:59  Show Profile  Reply with Quote
Jeg skal købe et godt grafik kort til Fifa2006.
Er efterhånden sikker på mit gamle Nvidia GeForce2 MX/MX400 ikke er gode venner med Fifa2006. Der er lag og grafikken er langtfra lige så godt som f. eks på min nyere bærbare.

Jeg investerer nok 350-500 kr. Har i et bud på et godt grafik godt til den pris?

Zulu Pasha

Morfar
Fast mand på førsteholdet

286 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  20:08:54  Show Profile  Click to see Morfar's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by ZuluP

Er efterhånden sikker på mit gamle Nvidia GeForce2 MX/MX400 ikke er gode venner med Fifa2006. Der er lag og grafikken er langtfra lige så godt som f. eks på min nyere bærbare.

Jeg investerer nok 350-500 kr. Har i et bud på et godt grafik godt til den pris?

lyder mere som en dyr video maskine du vil købe hvis du vil have et godt grafikkort ska du nok op på 1000-1500kr

men ellers tjek det her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=176420 499 kr

ellers se her pris ca 1200kr http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174867

Edited by - Morfar on 23 Jan 2006 20:09:44
Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  20:54:13  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
ja 3-500 kr er simpelthen for lidt!! producenterne af kort i disse klasser kalder dem selv for "luft"

hvis du vil spille med bedre grafik end 800x600 medium detail
er du nød til at bruge lidt mere på det

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=173579

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109686

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=158917

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139110

husk at ved skifte fra nvidia til ati uden reinstall af xp,vil der muligvis opstå problemer med agp driveren
der resultere i underlige skærmproblemer og pludselige fejlmeldinger fra programmer der er avhængige af de involverede drivere typisk;spil,videoplayers,adobeprogrammer og lign.

ps
nv6200 er helium og 6600 er luft ,6600GT er måske velduftende røg lol men relativt dyrt da det er "gammelt"
til den pris skal du ha generationens top-chip;6800
i en "ny-udgivelse"

der findes kraftigere kort i det prisleje, men ikke til agp:-(

Edited by - BL on 23 Jan 2006 21:08:21
Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  21:02:59  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
ikke enig med de andre ...

du kommer ikke til at køre fifa i max opløsning med et kort til 500 kr ... men du kan godt finde et kort, så det kan køre uden lag ...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  21:07:19  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by birthek

ikke enig med de andre ...

du kommer ikke til at køre fifa i max opløsning med et kort til 500 kr ... men du kan godt finde et kort, så det kan køre uden lag ...

hvilke grafiksætting tror du han kan køre fifa i med et "luft"kort?

producenterne er meget glade for disse kort da de her har max profit

det kan sammenlignes med vin; du skal op i næste prisleje for at få mere pengene

Go to Top of Page

Morfar

286 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  21:14:09  Show Profile  Click to see Morfar's MSN Messenger address  Reply with Quote
du kommer til at køre med max opløsning i fifa bare ikke online

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  21:14:56  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
du kan sagtens køre fifa i 800x600 i low eller medium med et low class gfx kort som 5200fx eller et geforce 4 kort for den sags skyld ...

Forudsat at det er gfx-kortet der er problemet og ikke processor, ram eller lignende....

om det er en fornuftig investering afhænger vel mest af ens behov?

ovennævnte kort vil nok ikke være velegnet til Far Cry i max opløsning ....

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

Esben Lauritsen

372 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  21:40:10  Show Profile  Send Esben Lauritsen an ICQ Message  Click to see Esben Lauritsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg kører med GeForce4 MX 440, og det klarer fint Fifa med højeste opløsning uden at lagge! Det kort ligger rent faktisk i den prisklasse han leder efter - problemet er så bare, at det nok ikke er nemt at finde til salg nogensteder

Esben Lauritsen
Tidl. DMT-leder

Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 23 Jan 2006 :  21:50:21  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
hvis du vil købe kort i den helt billige ende -så skal det være så gammelt som Esbens der,så det ikke kan køre nogle dx9 effekter overhovedet.

her er der et iøvrigt; http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63481

men skal vil ikke garantere noget da ingen af os jo har set det med Espens øjne ;-)jeg kan godt se forskel på framrate-nogle kan ikke... hævder de da lol

Edited by - BL on 23 Jan 2006 21:53:08
Go to Top of Page

OnyX

341 Posts

Posted - 24 Jan 2006 :  10:09:31  Show Profile  Send OnyX an ICQ Message  Reply with Quote
Ellers har jeg da et gammelt geforce 4 mx du kan købe...

Stefan
HSV forever!

Go to Top of Page

Esben Lauritsen

372 Posts

Posted - 24 Jan 2006 :  14:17:51  Show Profile  Send Esben Lauritsen an ICQ Message  Click to see Esben Lauritsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Stefan har desuden også et Radeon 9700 og 1 GB Ram, som han sælger for 1000,-

Disse ting er dog desværre allerede solgt til undertegnede - regner med du snart kigger forbi med tingene Stef!

Esben Lauritsen
Tidl. DMT-leder

Edited by - Esben Lauritsen on 24 Jan 2006 14:18:10
Go to Top of Page

Yasir

256 Posts

Posted - 24 Jan 2006 :  14:45:03  Show Profile  Send Yasir an ICQ Message  Click to see Yasir's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by ZuluP

350-500 kr er for lidt.
Ati Radeon 9800pro. vil nok være fint til fifa.
Har det selv, og kan sagtens kører 1024x768 high uden en eneste problem.

Prisen ligger omkring 900-1500kr.

Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 24 Jan 2006 :  19:51:58  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Er du gamer så er grafikkort meget vigtigt for dig. Brug mindst 1000 kr på det kort. Jeg tenker da større end Fifa. Fifa har aldrig krævd nogle high requirements

Go to Top of Page

Natteulven

307 Posts

Posted - 24 Jan 2006 :  20:48:08  Show Profile  Visit Natteulven's Homepage  Send Natteulven an ICQ Message  Click to see Natteulven's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har selv et Ati 9600 med 256MB ram på som kører upåklageligt, og ja har kørt bla. Far Cry fuld opløsning ...!

Og det koster vel ikke mere end 500 spir nu om dage ??!?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 13.59.83.202