Author |
Topic |
Viborg
Kegle-bold dreng
104 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 01:17:30
|
Som før sagt, så har ens GFX indstillinger intet med lagget at gøre som sådan. dette gælder kun hvis du ikke overholder minimums kravene for at spille online i FIFA 2006, hvilket jeg formåder de fleste gør herinde..
http://support.ea.com/cgi-bin/ea.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8696&p_created=1107219644&p_sid=3PYajx-h&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dya br / WRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9OSZwX3Byb2RzPTcsMzc1LDEy br / MTYmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0zLjEyMTYmcF9jdj0mcF9zZWF br / yY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MS br / ZwX3NlYXJjaF90ZXh0PWxhZw &p_li=&p_topview=1
(copy/paste linket ... det er for langt) Forklare en masse omkring pakker, og hvordan de bliver sendt ud gennem nettet osv.
http://ftp.sunet.se/pub/tv" target="_blank">http://www.warriorsofthe.net/cgi-bin/download.pl/warriors-700-dk-VBR?url=http://ftp.sunet.se/pub/tv movies/warriors/warriors-700-dk-VBR.mpg <- for dem der vil lære på en sjov måde hvordan internettet og pakker fungere :)
så det handler i det hele taget om hvordan pakkerne bliver sendt fra den ene spiller til den anden. hvis der er en router et sted der ikke kan håndtere små pakker korrekt, kan det gå galt. Problemet er specielt ved højere inet forbindelser så som min egen og andres. Dette forklarer også hvorfor Oles køre så godt som den gør. simpelt fordi at den bedre kan håndtere de små pakker, grundet det er en lille linie.
Dette er så ikke kun det..
Men læs det øverste link, og i vil sikkert blive en del klogere ;)
|
*********************** Rune Kristensen Former DMT player T1 2003: 3.Plads 2.Div *********************** |
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 01:25:50
|
Derfor jeg altid har truet med at anskaffe mig en router lol
Jeg gætter på at samtlige landsholds-spillere ved et tilfælde sidder bag en router?
no offence |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 01:27:48
|
der står jo ikke at alle routere er et problem ... der står at visse inet forbindelser kan være dårligt konfigureret til at håndtere små pakker ...
anyways interessant post ... må undersøges nærmere for sammenhæng/evt. initiativer der kan afhjælpe pakketab/delay osv. |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 04:02:27
|
De problemer danskerne har har i høj grad noget at gøre med hvordan man har sat sin computer op...
To close unnecessary programs and processes on Windows XP, do the following:
Hold down the Ctrl and Alt keys on your keyboard at the same time, and press the Delete key once. Click on the Task Manager button to launch the Windows Task Manager. Follow these steps to close unnecessary programs: Click on the Applications tab to view the list of active programs. Click on any program listed in this window and select the End Task button. Repeat the previous instructions until all programs have been closed. Follow these steps to close unnecessary processes: Click on the Processes tab to view the list of active processes. Click in the User Name column header to organize the processes by login. Click on any program listed next to your Windows login, other than EXPLORER.EXE and TASKMGR.EXE, then select the End Process button. Warning : Do not close any processes running under SYSTEM, LOCAL SERVICE, or NETWORK SERVICE. Repeat the previous instructions until all programs associated to your Windows Login are closed except for the following two: TASKMGR.EXE EXPLORER.EXE
Man bør lukke ALT - også ALT der kører i baggrunden når man vil spille... sætte opløsning og detaljegrad ned i fifa, installere no-lag patches... computeren skal OPTIMERES til at spille (sæt alt i dit grafikkort -> "performance" i stedet for "quality", tjek for virus/spyware, lav diskdefragmentering etc etc) og spil på et lille stadion f.eks. er BayArena nok det bedste stadion i fifa...
Anyway, helt klart spændende, noget der helt sikkert skal ses nærmere på.. takker :) |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
Edited by - IstvaN on 26 Jan 2006 04:48:17 |
|
|
Viborg
Kegle-bold dreng
104 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 10:26:29
|
Ja de ting du siger Jonas er meget muligt. Men med de computere mange har idag inkl. undertegnede tror jeg simpelthen ikke på det er det.. FIFA 2006 er ikke optimeret til en VOLD computer, men til en middel computer. Men ja.. jeg vil lade jer om det.. siger ikke mere ;) |
*********************** Rune Kristensen Former DMT player T1 2003: 3.Plads 2.Div *********************** |
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 11:10:22
|
Er helt enig med Rune, det har intet med computerkraft at gøre.
De computere langt de fleste sidder på, er mere end veludrustede til at kunne klare et spil som FIFA.
Jeg har selv en gammel svend på 3 år; en P4, 2400mhz, 1gb ram, Geforce 6600GT - den kan uden problemer køre selv de tungeste shooterspil i høj opløsning.
Det handler heller ikke om mængden af data der bliver sendt frem og tilbage under et netspil, da det faktisk er minimalt hvad der er tale om. Vi snakker om et sted mellem 10-15 kb, vel og mærke når den peaker, men i langt de fleste tilfælde, ligger det langt under.
Det er interessant at man forsøger at give linier og routere en del af skylden, det er muligvis korrekt at høj-kapacitetslinier har større problemer med at modtage små pakker, end mindre linier har. Men det må bare ikke være undskyldning for ikke at kunne spille FIFA over nettet.
Der hvor problemer ligger, er at EA har valgt at nedprioritere PC versionen af spillet, ligesom de gør med de andre sportsspil. PC folket som grundlagde deres success, bliver nu ladt i stikken pga konsollernes indtog. Hvor mange patches ser du blive sendt ud til EA sportsspil?
Tag et managerspil som Football Manager, det bliver jævnligt opdateret, så fejl rettes, og spillet optimeres, sådan noget sker ikke med FIFA serien. |
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
daugaard
Bold-bestyrelsen
1312 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 11:45:06
|
ditto |
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 12:56:46
|
quote: Originally posted by IstvaN
De problemer danskerne har har i høj grad noget at gøre med hvordan man har sat sin computer op...
To close unnecessary programs and processes on Windows XP, do the following:
Hold down the Ctrl and Alt keys on your keyboard at the same time, and press the Delete key once. Click on the Task Manager button to launch the Windows Task Manager. Follow these steps to close unnecessary programs: Click on the Applications tab to view the list of active programs. Click on any program listed in this window and select the End Task button. Repeat the previous instructions until all programs have been closed. Follow these steps to close unnecessary processes: Click on the Processes tab to view the list of active processes. Click in the User Name column header to organize the processes by login. Click on any program listed next to your Windows login, other than EXPLORER.EXE and TASKMGR.EXE, then select the End Process button. Warning : Do not close any processes running under SYSTEM, LOCAL SERVICE, or NETWORK SERVICE. Repeat the previous instructions until all programs associated to your Windows Login are closed except for the following two: TASKMGR.EXE EXPLORER.EXE
Man bør lukke ALT - også ALT der kører i baggrunden når man vil spille... sætte opløsning og detaljegrad ned i fifa, installere no-lag patches... computeren skal OPTIMERES til at spille (sæt alt i dit grafikkort -> "performance" i stedet for "quality", tjek for virus/spyware, lav diskdefragmentering etc etc) og spil på et lille stadion f.eks. er BayArena nok det bedste stadion i fifa...
hehehehe
intet nyt under solen Jonas ;-)
Det er jo lige det jeg har råbt op om i årevis LOL
Neeej jeg tror nu heller ikke at danskere har mere svært end andre nationaliteter ved at bruge taskmanager lol |
|
|
|
Morfar
Fast mand på førsteholdet
286 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 15:44:05
|
hva for et windåse vil i forslå?
win2000 win xp pro win xp 64bit hvis man har eller win xp home
hva er bedst til spil generalt..
|
|
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 17:08:46
|
Problemet er bare at alle disse baggrundsprogrammer ligger og konflikter med fifa... både dem der bruger nettet (spyware, msn/icq/irc/emule/skype etc)og dem der blot ligger på computeren og bruger computerens kræfter unødigt...
Det er ikke fordi jeres computere ikke er gode nok eller jeres internet linier ikke er gode nok (for det meste)... men at optimere computerne kan kun hjælpe - og det gør det...
At EA har lavet noget lort kan vi godt blive enige om, men det bringer os ligesom ikke videre...
Og Bror: Du har ganske ret |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
Edited by - IstvaN on 26 Jan 2006 17:10:03 |
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 17:44:17
|
Jeg tager det lidt som en selvfølge at min modstander lukker diverse chatprogrammer osv, så man ikke bliver bippet midt under en kamp. Vi kan selvfølgelig godt blive enige om at sådanne programmer skal lukkes.
Men derfra til at begynde at lukke processer i joblisten, er jo fuldstændig absurd at foreslå.. Jeg kan som en person med baggrund i it-sikkerhedsverdenen, ikke fraråde nok, at man begynder at rode med disse processer. Lige pludselig har man lukket for både sin antivirus, firewall osv, og man bliver pivåben og har mulighed for at blive angrebet mens man spiller. Spiller man så med fx. Hamachi, er der stor risiko for at ens modstander også bliver inficeret.
Det råd med at sætte grafiske indstillinger ned til det minimale, og spille med små stadions osv, ødelægger en hel del af spillet. Læg mærke til det for langt de fleste fungerer upåklageligt i single player. For mig er en fed del af spillet, at troppe op på Camp Nou og uddele tæsk, det samme med andre af de autentiske stadions. Mens det er lidt trist at spille mod Anders eller Johnny på deres små marker.. But thats just me.. |
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 17:44:29
|
Problemet er bare at alle disse baggrundsprogrammer ligger og konflikter med fifa... både dem der bruger nettet (spyware, msn/icq/irc/emule/skype etc)og dem der blot ligger på computeren og bruger computerens kræfter unødigt...
Det er ikke fordi jeres computere ikke er gode nok eller jeres internet linier ikke er gode nok (for det meste)... men at optimere computerne kan kun hjælpe - og det gør det...
At EA har lavet noget lort kan vi godt blive enige om, men det bringer os ligesom ikke videre...
Og Bror: Du har ganske ret
det passer simpelthen ikke med mine erfaringer, og det forklarer meget dårligt, at FIFA 06 er mange gange værre mht. lag end både FIFA 04 og 05.
Det er ikke et brugerproblem det her ... det er primært et problem skabt af et elendigt programmeret spil ...
Ja spyware, msn, antivirus osv. kan skabe problemer, ligesom dårlig hardware kan skabe problemer ... men hovedproblemet må være som Anders påpeger, at EA simpelthen ikke har lavet et produkt, der kan opfylde kravene til onlinegaming ...
derudover er det da meget værd at undersøge om en del af problemerne kan hænge sammen med de problemer som Rune påpeger omkring pakkeproblemer ... |
|
|
Natteulven
Fast mand på førsteholdet
307 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 17:57:08
|
Hmm alt det her med lag...
Så vil jeg gerne have en logisk forklaring på hvor jeg stort set aldrig har oplevet lag i fifa 2006 ????
Et par gange imod chelsea har jeg oplevet det men ellers aldrig...!
hvad er den logiske grund til det ?
|
|
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 17:59:19
|
Vil tro det er et muligt problem hvis man har en meget gammel router... Ellers er det ikke så relevant og ikke noget man kan gøre så meget ved...
Det med baggrundsprogrammer osv har hjulpet mange - tro det eller ej. Det er det der er forskellen på topholdene i EPS der altid har god forbindelse fordi de har styr på deres computere og så mindre professionelle hold som man altid har SLOWMOTION imod...
Forstår ikke at I ikke kan se hvordan det kan influere at man har en masse skrammel liggende som sløver éns computer og forbindelse... For eksempel har jeg spillet mod folk fra DMT hvor forbindelse var super langsom, mens jeg kan spille som var det offline med folk fra USA... Og deres hardware og inet hastighed har været nogenlunde den samme... |
|
|
Tem
Klubmester og topscorer
613 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 18:10:30
|
quote: Originally posted by Natteulven Et par gange imod chelsea har jeg oplevet det men ellers aldrig...!
Working on it
Men ellers har jeg det ligesom Ole - jeg har heller aldrig oplevet lag (bortset fra det du nævner, som min router nok er skyld i). |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 26 Jan 2006 : 18:15:04
|
Vil tro det er et muligt problem hvis man har en meget gammel router... Ellers er det ikke så relevant og ikke noget man kan gøre så meget ved...
Det med baggrundsprogrammer osv har hjulpet mange - tro det eller ej. Det er det der er forskellen på topholdene i EPS der altid har god forbindelse fordi de har styr på deres computere og så mindre professionelle hold som man altid har SLOWMOTION imod...
Forstår ikke at I ikke kan se hvordan det kan influere at man har en masse skrammel liggende som sløver éns computer og forbindelse... For eksempel har jeg spillet mod folk fra DMT hvor forbindelse var super langsom, mens jeg kan spille som var det offline med folk fra USA... Og deres hardware og inet hastighed har været nogenlunde den samme...
jo vi forstår det godt Jonas ... personligt tror jeg bare ikke på det er hovedårsagen til problemerne ... jeg har oplevet lag mod folk jeg er 99% sikker på ikke har spyware el. lign og som har høj internet hastighed og gode maskiner ...
og ingenting af det du fremfører i den citerede post, påvirker min mening - det er ren spekulation - ingen fakta overhovedet... ligesom mange af de påstande vi andre kommer med er ...
hvorfor skulle det være et problem med en gammel router - det er jo bare en påstand uden underbygning?
only solution is more testing ... så vi måske kan finde en årsag eller flere til problemerne ... (udover EAs crappy programmering)
tilføjelse: internettrafik er mere end bare highspeed forbindelser med lav ping ... som Rune skriver spiller den konkrete håndtering af pakker mv. også ind ... ting som man kan konfigurere i dybden ... hvis man er totalt haj
|
|
|
Topic |
|