Author |
Topic |
Tem
Klubmester og topscorer
613 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 19:15:13
|
Jeg vil da helt klart synes, at det skal gøres så sjovt så muligt! Hvis det ikke blev det, så har jeg da misset pointen med det her...!?
|
|
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 19:24:17
|
quote: Originally posted by Tem
Jeg vil da helt klart synes, at det skal gøres så sjovt så muligt! Hvis det ikke blev det, så har jeg da misset pointen med det her...!?
Jo det er klart, men hvad er "sjovt". Det er hvad dem der laver filer mener eller hvad??
Nogen synes måske det er sjovt at konkurrere i andre turneringer? Nogen synes måske det er sjovere når der er indlæg - nogen synes det er sjovt når målmanden ikke er så svær at score imod? Nogen synes måske at det er sjovt at lave mange frispark uden at få røde kort, mens modstanderen synes det er irriterende at han ikke bliver straffet for alle de spilstop?
Efter laaang erfaring vil jeg mene at man ALDRIG kan blive enig om hvad der er sjovt. Folks meninger er vidt forskellige. Derfor vil jeg altid stå fast på at man bør holde sig til den originale fil. Så træder man ikke nogen over tæerne (samt at man ikke smadrer de gode spilleres chance for at klare sig på landsholdet/wcg der er DMT's største anledning til reklame for at hente nye spillere). |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 20:47:47
|
quote: Originally posted by IstvaN
100% enig med JJ i at DMT må vælge retning:
1) gå efter hvad man synes er sjovest ved at rette i filer etc (at hvad der er subjektivt er så et problem og vil blive bestemt af minoriteter, da majoriteten er ligeglade)
2) gå efter en ensretning med andre turneringer (altså originale filer).
Og så lidt bittert whine: Kan tydeligt huske efter T1 2005 hvordan jeg blev sat til at teste anti-otb spillefiler for at finde noget der kunne stoppe min spillestil. Og ligeledes inden jeg meldte mig ud efter T2 2005 hvor Jesper udtalte klassikeren efter jeg havde vundet over ham i BMT finalen med et par lange indlæg: "Ja, nu ved jeg i hvert fald hvad der skal ændres i filerne til T3". Så føler man sig lidt forfulgt og mister lysten til at fortsætte i en turnering hvor det hele går ud på at udjævne forskellen mellem god og dårlig, så det ikke kan betale sig at træne. (Ja, som sagt whine)
Well pointen er at spillet skal gøres sjovt for flest mulige ... derudover blev spillefilen som bekendt ikke ændret mellem t2 og t3 2005 ... og synes helt ærligt det er et billigt low-blow for du ved hvormeget lort jeg/man lukker ud efter et nederlag ...(tilføjelse; derudover er der, hvis jeg kender mig selv ret, nok også faldet et tillykke med titlen og tak for kampen bagefter vi spillede ...)
og ja det bliver klart en opfattelse af hvad man selv synes er sjovest ...
men et fravalg ... det vil sige manglende diskussion af spillefil og dermed automatisk accept af den eksisterende er også et valg ... så det er ligeså subjektivt som det andet, når vi nu rent faktisk har muligheden for at ændre tingene til hvad de fleste synes er bedst ... |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
AndersOlsen
Klubmester og topscorer
792 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 10:40:29
|
quote: (tilføjelse; derudover er der, hvis jeg kender mig selv ret, nok også faldet et tillykke med titlen og tak for kampen bagefter vi spillede ...)
Alle de gange hvor jeg har slået dig i diverse finaler, har jeg da aldrig hørt et ovenstående... Der har altid været lutter sure og misundelige miner og udbrud...
Hmm måske er det fordi jeg aldrig har været i nogle finaler.. |
Anders Olsen - Manchester United on "gardening leave" |
|
|
JBNJUNIOR
Fast mand på førsteholdet
329 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 13:41:20
|
jeg syntes t1 filen var meget god så den ska vi beholde jeg vil også syntes det vil blive for svært at score vis det bliver legend patch jeg har også hørt flere sige at de ikke vil være med længere hvis det bliver legend patch så hold fast ved den t1 filen |
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 13:48:36
|
Afstemning will tell. |
|
|
|
caleb22
Bold-bestyrelsen
2799 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 13:50:36
|
jo men jonas de fleste der siger det er jo mest dem der har kunne udnytte de fejl optimalt med T1 filen der siger det fordi deres succes måske ophører. Det der har været mening med DMT var at få det så realitisk som muligt og mange kampe med legends har færre mål og blvier realitiske resultater og ikke som nu med 7-mands bold resultater. og så vidt jeg ved er fodbold en sport hvor det ikke er let at score. |
|
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 13:53:19
|
Ole det er også let at score med legend patch ... |
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 17:06:06
|
quote: Originally posted by birthek
Har siddet og luret lidt i ini filerne til FIFA og er faktisk en del interessant settings, der måske kan ændre gameplayet lidt ...
Det er ren gætværk hvad de fleste af tingene gør ... men vi kan jo prøve og lidt frem
// The length of the field. The units are 16ths of a foot. FIELD_LENGTH = 6450.0 //5760*1.12
// The width of the field the units are 16th of a foot. FIELD_WIDTH = 4300.0 //3840*1.12
// Momentum system keeps track of each teams "phase", and chooses how to affect individual players // MOMENTUM_ENABLED controls the connection between team phase and individual players abilities // 0 = Momentum phase will change, but players will believe they are in "neutral" phase (good for AI balancing) // 1 = Momentum phase will change and players will play better/worse via altered attributes (how final game will be) MOMENTUM_ENABLED = 1
CROSS_ASSISTANCE = 7.5 CROSS_ASSISTANCE_WIDTH = 4
//Auto Switch Scale AUTO_SWITCH_SCALE = 0.8
// Chance of getting injured/winded in a collision INJURY_PERCENTAGE = 15
// chance of getting winded vs getting injured (100 means always winded 0 means always injured). INJURY_CHANCE_OF_WINDING = 60
// Possible shot height for a penalty kick in terms of netheight. 1.0 == height of net. // NOTE: if you actually use 1.0, using full power won't score, it will hit crossbar. PK_HEIGHT_SCALAR = 1.4
// Possible shot width for a penalty kick in terms of netheight. 1.0 == width of net. PK_WIDTH_SCALAR = 1.6
// Rate at which penalty kicks power up (and you have time to direct your shot). Reasonable values = 5..20 PK_POWERUP_RATE = 16
//shot (in DEGREE) SHOT_ASSISTED_ANGLE = 60 SHOT_NEARMISS_ANGLE = 90
// goalie tuning //============================================================================== ALLOW_BACKPASS_PICKUP = 0
GOALIE_RUN_FORWARD_WITH_BALL = 10 GOALIE_RUN_SIDEWAYS_WITH_BALL = 3 GOALIE_TIME_BEFORE_CPU_KICK = 120 GOALIE_TIME_BEFORE_USER_KICK = 300 GOALIE_DROP_KICK_SPEED = 30 GOALIE_DROP_KICK_YV = 15 GOALIE_PUNT_YV = 19 GOALIE_PUNT_SPEED = 27 GOALIE_ROLL_SPEED = 20 GOALIE_THROW_SPEED = 27 GOALIE_HARD_THROW_SPEED = 30 GOALIE_THROW_YV = 0 GOALIE_OVERHEAD_THROW_YV = 10 GOALIE_OVERHEAD_HARD_THROW_YV = 4 GOALIE_THROW_THRESHOLD = 55 GOALIE_HARD_THROW_THRESHOLD = 80
NO_SECOND_YELLOW = 0 NO_IMMEDIATE_RED_CARDS = 0
//more goalie tuning //****************** // See gdata.h for description of parameters. To update these, use goalie // tuning dialog in testbed, then "Save to clipboard" and paste here. NEARTHIRD_LINEDISTANCE = 8 MIDDLETHIRD_LINEDISTANCE = 21 FARTHIRD_LINEDISTANCE = 41 DEADZONE_X = 54 DEADZONE_Z = 30
CHARGE_MAX_BOX_WIDTH = 50 CHARGE_MAX_BOX_LENGTH = 55 CHARGE_ALWAYS_BOX_WIDTH = 60 CHARGE_ALWAYS_BOX_LENGTH = 50 CHARGE_STRIP_BOX_WIDTH = 109 CHARGE_STRIP_BOX_LENGTH = 42 CHARGE_ALWAYS_RANGE = 15 CHARGE_STRIP_RANGE = 5 CHARGE_STRIP_ANGLE = 30 CHARGE_STOP_RANGE = 2 CHARGE_TACKLE_ANGLE = 130 CHARGE_COMMIT_TIME = 20 CHARGE_BACKAT_RANGE = 10 CHARGE_FACEAT_RANGE = 15 CHARGE_FULLSPEED_RANGE = 15
MAX_BALL_PREDICT_TIME = 40 BALL_PREDICT_RANGE = 40 TARGET_ANTICIPATION = 100 ANCHOR_ANTICIPATION = 100 ANCHOR_WIDTH = 12 ANCHOR_MAX_BALL_ANGLE = 18 THREAT_WIDTH = 24 PRIMARY_THREAT_WIDTH = 4 SECONDARY_THREAT_WIDTH = 4
//************************** //user control tuning values //************************** //feet MIN_USER_PASS_DIST = 8 MAX_USER_PASS_DIST = 100
MIN_USER_PASS_TIME = 30 MAX_USER_PASS_TIME = 60
MIN_USER_LOB_DIST = 30 MAX_USER_LOB_DIST = 200 MIN_USER_LOB_HEIGHT = 10 MAX_USER_LOB_HEIGHT = 22
MIN_USER_LOBTHROUGH_DIST = 20 MAX_USER_LOBTHROUGH_DIST = 120 MIN_USER_LOBTHROUGH_HEIGHT = 8 MAX_USER_LOBTHROUGH_HEIGHT = 30
MIN_USER_CROSS_DIST = 60 MAX_USER_CROSS_DIST = 195 // original is 160 MIN_USER_CROSS_HEIGHT = 8 // original is 15 MAX_USER_CROSS_HEIGHT = 18 // original is 25
BASE_USER_LOWCROSS_DIST = 100 // feet BASE_USER_LOWEARLYCROSS_DIST = 120 // feet MIN_USER_LOWCROSS_HEIGHT = 7 // feet MAX_USER_LOWCROSS_HEIGHT = 14 // feet
BASE_USER_GROUNDCROSS_DIST = 62 // feet BASE_USER_GROUNDEARLYCROSS_DIST = 66 // feet MIN_USER_GROUNDCROSS_HEIGHT = 2 // feet MAX_USER_GROUNDCROSS_HEIGHT = 4 // feet
MIN_USER_CLEARANCE_DIST = 60 MAX_USER_CLEARANCE_DIST = 150 MIN_USER_CLEARANCE_HEIGHT = 10 MAX_USER_CLEARANCE_HEIGHT = 25
//************************** //Tackling tuning values //**************************
PTAVOIDDECEL = 0.05
PTAVOIDDELAY_POOR = 24.0 PTAVOIDDELAY_AVG = 22.0 PTAVOIDDELAY_GOOD = 20.0 PTAVOIDDELAY_EX = 18.0
//************************** //Shot Tuning Values //************************** SHOT_POWERUP_RATE = 20
//***************************
//TEST_SAVE_ANIM = 59
KEEPER_INTERCEPTION_AMNESTY_FRAMES = 0
//in yards FORCE_TEAMMATE_ADVANTAGE = 10
[]
MAX_BALL_VELOCITY_XZ = 40.000000 MAX_BALL_VELOCITY_Y = 25.000000
//BALL_AIR_RESISTANCE_XZ = 0.007037 BALL_AIR_RESISTANCE_XZ = 0.0070 //BALL_AIR_RESISTANCE_Y = 0.005812 BALL_AIR_RESISTANCE_Y = 0.0060 BALL_GRAVITY = -0.30
BALL_BOUNCE_COEFF_XZ = 0.80 //BALL_ROLLING_COEFF = 0.984441 BALL_ROLLING_COEFF = 0.9845 BALL_BOUNCE_DAMPING = 2.0 BALL_L_BOUNCE_DAMPING = 0.8 BALL_NL_BOUNCE_DAMPING_SPEED = 5.0
RAIN_BALL_BOUNCE_COEFF_XZ = 0.99 RAIN_BALL_ROLLING_COEFF = 0.975 RAIN_BALL_BOUNCE_DAMPING = 3.2 RAIN_BALL_L_BOUNCE_DAMPING = 0.6 RAIN_BALL_NL_BOUNCE_DAMPING_SPEED = 12.0
PASS_SPEED = 1.2
SPIN_CREATION_MULTIPLIER = 3.0 SPIN_EFFECT_MULTIPLIER = 3.0
EVALBALL_BESTCASEDELAY = 0 EVALBALL_WORSTCASEDELAY = 40 EVALBALL_BESTCASESPEED = 9.0 EVALBALL_WORSTCASESPEED = 7.0 EVALBALL_MAX_PLAYABLE_HEIGHT = 10
POWERUP_RATE = 24
THROW_IN_SHORT = 20 THROW_IN_LONG = 33 MED_THROW_IN_DELAY = 20 LONG_THROW_IN_DELAY = 30
AGGR_TACKLE_MAX_DIST = 10.0 AGGR_TACKLE_ANGLE_FACTOR = 10.0 AGGR_TACKLE_ASSIST_DIST = 6.0
SHOT_BEST_CONTACT_RANGE_RATE = 0.20 SHOT_BEST_CONTACT_RANGE = 2 // actual range is 4 SHOT_BETTER_CONTACT_RANGE = 6 // actual range is 12
PRETTY_PASS_MAX_Y_VELOCITY = 3.6 PRETTY_PASS_INC_Y_VELOCITY = 0.03
NEJ NEJ NEJ NEJ SLET IKKE
MEGET MEGET DÅRLIG IDE DER!!
NEVER AGAIN!!!!!!!!!! |
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 17:08:35
|
1) gå efter hvad man synes er sjovest ved at rette i filer etc (at hvad der er subjektivt er så et problem og vil blive bestemt af minoriteter, da majoriteten er ligeglade)
Og så lidt bittert whine: Kan tydeligt huske efter T1 2005 hvordan jeg blev sat til at teste anti-otb spillefiler for at finde noget der kunne stoppe min spillestil. Og ligeledes inden jeg meldte mig ud efter T2 2005 hvor Jesper udtalte klassikeren efter jeg havde vundet over ham i BMT finalen med et par lange indlæg: "Ja, nu ved jeg i hvert fald hvad der skal ændres i filerne til T3". Så føler man sig lidt forfulgt og mister lysten til at fortsætte i en turnering hvor det hele går ud på at udjævne forskellen mellem god og dårlig, så det ikke kan betale sig at træne. (Ja, som sagt whine)
LOL husker jeg godt , tror Jesper glemte sin position der et øjeblik,eller?
tsk tsk tsk |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 17:08:35
|
kanon argumentation dér.... det er gjort tidligere iævrigt ... med en vis succes ...
hvorfor ikke ... hvis det er muligt at lave et bedre spil ...??? |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 17:10:04
|
kanon argumentation dér.... det er gjort tidligere iævrigt ... med en vis succes ...
hvorfor ikke ... hvis det er muligt at lave et bedre spil ...???
succes ville være meget synd at sige , men blandt de 10 dmt`r der stemmer var det rimeligt populært ,men faktisk helt nøjeagtigt grunden til at jeg begyndte at blive upopulær da jeg ikke tøvede med at give udtryk for min mening om den slags! |
|
Edited by - BL on 03 Feb 2006 17:10:30 |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 18:22:35
|
quote: Originally posted by BL
hvorfor ikke ... hvis det er muligt at lave et bedre spil ...???
succes ville være meget synd at sige , men blandt de 10 dmt`r der stemmer var det rimeligt populært ,men faktisk helt nøjeagtigt grunden til at jeg begyndte at blive upopulær da jeg ikke tøvede med at give udtryk for min mening om den slags!
well nu var det faktisk ikke min hensigt at provokere dig, men udtryk for at det er meget svært at have en dialog, når argumenterne som dit ovenfor bliver fremført. Det er meget lidt konstruktive og totalt afvisende overfor nogen som helst former for afprøvning af muligheder... når man skriver "NEJ NEJ NEJ NEJ SLET IKKE
MEGET MEGET DÅRLIG IDE DER!!
NEVER AGAIN!!!!!!!!!!" ....
mht. antallet af stemmende dmt´ere kan jeg kun opfordre folk til at deltage i afstemningerne der kommer...
derudover synes jeg det er mærkeligt at du kan konkludere på vegne af dem der ikke stemmer ... du er altså 100% vidende om hvad folk, der ikke tilkendegiver deres holdning mener, eller?
derudover så håber jeg at vi kan få smidt de første testfiler op her søndag eller i starten af næste uge, men er lidt hængt op pt. |
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 18:27:15
|
quote: Originally posted by BL
LOL husker jeg godt , tror Jesper glemte sin position der et øjeblik,eller?
tsk tsk tsk
øhh hvor var det lige du huskede det fra? eftersom det har været en udtalelse fra icq/msn umiddelbart efter en kamp - hvilket jeg er sikker på at Jonas kan bekræfte???? ...
derudover mener jeg som sagt at den er klart taget ud af kontekst ... men i bakspejlet er jeg da enig i at jeg ikke skulle have givet udtryk for hvordan jeg følte tingene da jeg lige havde tabt ... og som sagt er jeg 100% sikker på at jeg i samme samtale har ønsket jonas tillykke med titlen og sagt tak for kampen ...
men ok ... jeg bør foregå med et bedre eksempel end gennemsnittet - enig |
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 03 Feb 2006 : 18:27:53
|
derudover synes jeg det er mærkeligt at du kan konkludere på vegne af dem der ikke stemmer ... du er altså 100% vidende om hvad folk, der ikke tilkendegiver deres holdning mener, eller?
Ja |
|
Edited by - BL on 03 Feb 2006 18:28:14 |
|
|
Topic |
|