Author |
Topic |
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 13:45:58
|
er også formålet som det er tænkt fra mig ... nu bliver det i sidste ende som altid sendt til afstemning ...
ikke at ramme en bestemt type spillere ... men at sikre at gameplayet bliver mere "realistisk" og knapt så præget af skabelonagtigt spil ...
diskussionen er fin nok - det jeg tidligere i tråden forsøgte var at undgå udsagn a la "jeg vil spille med legend." - uden nogen begrundelse.... |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 14:15:58
|
quote: Originally posted by birthek
tjah er uenig ... hvis det hjælper på muligheden for at lave indlægsmål er det da klart en option af fjerne cross assistance eksempelvis ...
Hvem er denne ment til ? Om det er mig og mine 99.00000000 du er uenig i så ejer en af os ik humor og det må da blive mig |
|
Edited by - Vidar Rekdal on 02 Feb 2006 14:20:04 |
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 14:18:16
|
EA SHIT :D er det ikke skod at man selv må forandre spillet for at det skal blive mere realistisk ?
|
|
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 14:20:00
|
Tror det handler om at man i DMT skal træffe et valg !
1. Det sjove skal være i højsædet før end prof. elementet. 2. Vil vi gerne gøre os i Europa
Vælger man 1, så skal vi endelig diskutere hvordan filen skal strikkes sammen, så det sjovt for flest mulige.
Vælger man 2, så er kun en løsning ... org fil samt legend.
Sværer er det ikke, men tror at vi i DMT skal gøre os selv en stor tjeneste og vælge mellem de 2 muligheder, så undgår vi nemlig alt for lange og formålsløse debatter.
Bare min ydmyge mening |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 14:34:41
|
well tror du har ret i den lange ende JJ ....
man kan sige, at de her tests primært vedrører 2 ...
der vil blive mulighed for at stemme på 1 ved spillefilsafstemningen ...
(tilføjelse; fik vist byttet om på 1 og 2) |
|
|
JBN
Fast mand på førsteholdet
427 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 14:36:35
|
Right!!! hvis afstemmningen viser at vi skal spille med Legend så får vi: 1. en meget bedre målmand ---> 2.det bliver vanskeligere at score som jeg ser det når jeg spiller med legend patch er de 3 typer scoringer der oftest forekommer 1.mål på ripost. 2.mål på indlæg og efterfølgende hovedstød. 3. man finter målmanden i det lille felt. og jeg mener så afgjort ikke at man kan stække nogen typer af måderne at score på frem for andre. er forøvrigt mere træt af ripost mål end indlægsmål. og mener også at hvis det ender med legend så er det nok at målmanden bliver bedere, og som nævnt tidligere skal vi jo ikke opfinde et nyt spil. kan heller ikke forstå at indlægs mål ikke har noget med realisme at gøre, det man hører oftest til drengefodboldkamper er træneren der står og råber " til baglinien og ind over" |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 15:07:06
|
well ... nu har jeg ikke eksperimenteret med de der "aids" der ligger i FIFA spillet i denne version ...
men det faktum at der ligger parametre, der justerer hvor meget "hjælp" en spiller skal have når han laver indlæg eller skyder på mål, betyder jo også, at vi kan tage stilling til om tingene skal være lettere/sværere ...
og jeg har det sådan ... at hvis vi kan rette op på nogle af de fejl/irritationsmomenter, der ligger i spillet så skal vi da gøre det ... men klart det kræver test, så vi ikke skyder os selv i foden ...
og ja i forhold til "internationalt niveau" så betyder det også at vi afskriver os alle muligheder for at opnå resultater ...
men hvis afvejningen ses i forhold til at DMT bliver en sjovere turnering, så ved jeg godt hvad jeg personligt synes er bedst ...
derudover vil jeg godt lige tilføje at det her er min personlige holdning ... og ikke et udtryk for hvad ledelsen i DMT mener ... som sagt bliver det afgjort ved afstemning blandt DMTs medlemmer hvad vi vælger i sidste ende... |
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 15:12:36
|
Men kan være at man i princippet skal nuppe en afstemning i hvad retning folk ønsker vi skal følge ..... ikke at det behøves at ligge milevidt fra hinanden. |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 15:22:18
|
quote: Originally posted by Keyboardcowboy
Men kan være at man i princippet skal nuppe en afstemning i hvad retning folk ønsker vi skal følge ..... ikke at det behøves at ligge milevidt fra hinanden.
den kommer jo automatisk via afstemningen om valg af spillefiler? eller misforstår jeg din pointe ...
altså at lave lidt forskellige alternative test-muligheder er ikke det store problem ... så må vi jo se hvad folk vil, når vi stemmer om det ... |
|
|
AaB-ern
357 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 17:10:40
|
Well nu starter den lange debat, og testningen af filer frem mod T2.
Vi vil snarest få lavet et test-setup så man kan prøve de forskellige muligheder af, men pt. er der kun info og diskusion her.
Grundlæggende skal vi tage stilling til hvad vi skal gøre i T2; - bruge "legend" sværhedsgrad - bruge "world class" sværhedsgrad . bruge "semipro" sværhedsgrad, som nu
skal vi bruge en databasefil, hvor spillerne ligner; - de stærkeste hold - svagere hold - hvor balancen er anderledes (dårligere langskud, hovedstød, speed osv. på nogle af spillerne)
well smid jeres reply og vi vil forsøge at lave lidt forskellige muligheder at teste med...
og husk .. vi kan kun lave tingene bedre hvis vi får brugbare inputs til evt. testfiler ... så indlæg om at "ludermål stinker" osv. frabedes ...
Jeg foretrækker på World Class niveau, fordi jeg ellers så skal bruge multitool, som faktisk ''ødelægger'' fifa har jeg fundet ud af.
Spillefilen er jeg lige glad med, bare det er en fælles, da jeg har ændret i min Originale EA spillefil, Fordi jeg spiller Karriere. |
Strandfelta på EASO |
|
|
zinky
Klubmester og topscorer
898 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 17:12:25
|
quote: Originally posted by AaB-ern
Vi vil snarest få lavet et test-setup så man kan prøve de forskellige muligheder af, men pt. er der kun info og diskusion her.
Grundlæggende skal vi tage stilling til hvad vi skal gøre i T2; - bruge "legend" sværhedsgrad - bruge "world class" sværhedsgrad . bruge "semipro" sværhedsgrad, som nu
skal vi bruge en databasefil, hvor spillerne ligner; - de stærkeste hold - svagere hold - hvor balancen er anderledes (dårligere langskud, hovedstød, speed osv. på nogle af spillerne)
well smid jeres reply og vi vil forsøge at lave lidt forskellige muligheder at teste med...
og husk .. vi kan kun lave tingene bedre hvis vi får brugbare inputs til evt. testfiler ... så indlæg om at "ludermål stinker" osv. frabedes ...
Jeg foretrækker på World Class niveau, fordi jeg ellers så skal bruge multitool, som faktisk ''ødelægger'' fifa har jeg fundet ud af.
Spillefilen er jeg lige glad med, bare det er en fælles, da jeg har ændret i min Originale EA spillefil, Fordi jeg spiller Karriere.
lige nu spiller vi semi-pro... |
|
|
|
AaB-ern
357 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 17:15:39
|
quote: Originally posted by zinky
quote: Originally posted by AaB-ern
Spillefilen er jeg lige glad med, bare det er en fælles, da jeg har ændret i min Originale EA spillefil, Fordi jeg spiller Karriere.
lige nu spiller vi semi-pro...
Har da spillet mod nogle der brugte multitool så de kunne spille Legend? |
Strandfelta på EASO |
|
|
Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ
1825 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 17:28:33
|
quote: Originally posted by Keyboardcowboy
Men kan være at man i princippet skal nuppe en afstemning i hvad retning folk ønsker vi skal følge ..... ikke at det behøves at ligge milevidt fra hinanden.
den kommer jo automatisk via afstemningen om valg af spillefiler? eller misforstår jeg din pointe ...
altså at lave lidt forskellige alternative test-muligheder er ikke det store problem ... så må vi jo se hvad folk vil, når vi stemmer om det ...
Det har du for så vidt ret i, men pointen er at ved at vedtage det på forhånd, så kan alle arbejde på det samme mål, ellers arbejder den ene halvdel kun på, den anden stemmer bare legend.
Så hvis det ikke skal være legend, så kan alle ligeså godt bruge deres kreative kræfter. |
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 17:42:44
|
meget fornuftigt pointe ... |
|
|
IstvaN
Oldboys VIP champ
1316 Posts |
Posted - 02 Feb 2006 : 19:12:24
|
100% enig med JJ i at DMT må vælge retning:
1) gå efter hvad man synes er sjovest ved at rette i filer etc (at hvad der er subjektivt er så et problem og vil blive bestemt af minoriteter, da majoriteten er ligeglade)
2) gå efter en ensretning med andre turneringer (altså originale filer).
Og så lidt bittert whine: Kan tydeligt huske efter T1 2005 hvordan jeg blev sat til at teste anti-otb spillefiler for at finde noget der kunne stoppe min spillestil. Og ligeledes inden jeg meldte mig ud efter T2 2005 hvor Jesper udtalte klassikeren efter jeg havde vundet over ham i BMT finalen med et par lange indlæg: "Ja, nu ved jeg i hvert fald hvad der skal ændres i filerne til T3". Så føler man sig lidt forfulgt og mister lysten til at fortsætte i en turnering hvor det hele går ud på at udjævne forskellen mellem god og dårlig, så det ikke kan betale sig at træne. (Ja, som sagt whine) |
Jonas Salomonsen .::. DMT Hall of Famer .::. Hep hey - FIFA nyheder på www.eBold.dk Nick: IstvaN - en del af Team Dignitas .::. ESL profil |
|
|
Topic |
|