Author |
Topic |
caleb22
Bold-bestyrelsen
2799 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 16:38:00
|
Det her er noget der har givet mig stof til eftertanken. hvem jeg mødte er ligegyldigt for det er mere eksemplet jeg er ude efter.
jeg møder en person og er foran 2-1(så det er heller ikke fordi jeg har tabt). men nu har jeg fået ørene tudet fulde i snart 6 år at hvis en person er skadet skal den direkte ud og man giver så modstanderen bolden tilbage. Jeg ahr faktisk troet det var en regel. men det viser sig det ikke er. Det der skete var at modstanderen fik et frispark på egen bane halvdel, jeg fik rødt og hans spiller blev skadet, han gå så ind og skifter ud men da han så tager frisparket så sparker han den ikke ud og laver opspil ned til mit mål hvor jeg først reagere til sidst for jeg troede han ville sparke den ud, men han løber så ned og scorer.
Grunden til min harme er ikke at han scorer men at jeg nærmest har fået at vide at MAN SKULLE SPARKE UD MED DET SAMME.
nu var det kun en træningskamp,men havde det været en bmt finale havde jeg nok blevet pissed af, især det havde været et afgørende mål.
Min pointe er at hvorfor skal man så følge fair play hvis man kan blive taget i røven.
Måske er det bare mig der er forkert på den , men nå man får noget at vide at det SKAL man og så bagefter finder ud af at det er noget man KAN, så er det jeg stiller det spørgsmål om at det skal lyde at fair play er frivilligt og man skal tage sig i agt eller om det skal være forpligtende?.
Og lige endnu en gang er jeg ikke sur på min modstander og han er ikke en ny spiller.
havd mener i?
|
|
|
zinky
Klubmester og topscorer
898 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 16:47:05
|
Jeg har haft den oppe før, og folk var ikke så vilde med det.. vi spiller som vi spiller... og jeg har altid fortsat mit fair play |
|
|
|
Stonie
Kegle-bold dreng
109 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 16:47:56
|
Mener ikke det er nødvendigt at sparke bolden ud hvis en spiller bliver skadet. |
Martin Steen Tottenham Hotspurs DMT siden T3 2005 Ingen titler - udover at jeg vandt 2. div i T1 2006 (?) tror jeg nok. |
|
|
Yasir
Fast mand på førsteholdet
256 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 16:49:01
|
quote: Originally posted by caleb22
Det her er noget der har givet mig stof til eftertanken. hvem jeg mødte er ligegyldigt for det er mere eksemplet jeg er ude efter.
jeg møder en person og er foran 2-1(så det er heller ikke fordi jeg har tabt). men nu har jeg fået ørene tudet fulde i snart 6 år at hvis en person er skadet skal den direkte ud og man giver så modstanderen bolden tilbage. Jeg ahr faktisk troet det var en regel. men det viser sig det ikke er. Det der skete var at modstanderen fik et frispark på egen bane halvdel, jeg fik rødt og hans spiller blev skadet, han gå så ind og skifter ud men da han så tager frisparket så sparker han den ikke ud og laver opspil ned til mit mål hvor jeg først reagere til sidst for jeg troede han ville sparke den ud, men han løber så ned og scorer.
Grunden til min harme er ikke at han scorer men at jeg nærmest har fået at vide at MAN SKULLE SPARKE UD MED DET SAMME.
nu var det kun en træningskamp,men havde det været en bmt finale havde jeg nok blevet pissed af, især det havde været et afgørende mål.
Min pointe er at hvorfor skal man så følge fair play hvis man kan blive taget i røven.
Måske er det bare mig der er forkert på den , men nå man får noget at vide at det SKAL man og så bagefter finder ud af at det er noget man KAN, så er det jeg stiller det spørgsmål om at det skal lyde at fair play er frivilligt og man skal tage sig i agt eller om det skal være forpligtende?.
Og lige endnu en gang er jeg ikke sur på min modstander og han er ikke en ny spiller.
havd mener i?
har været i den samme situation før. enten skulle jeg skifte kamera eller også skulle jeg skifte min skade spiller ud. |
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 16:52:18
|
Jeg mener generelt at fair play er noget man KAN vælge at følge, og ikke noget man SKAL følge. Det vil være nærmest umuligt for ledelsen/udvalget at vurdere hvem der har ret efter kampen, med mindre man har spectator på.
I den konkrete situation du nævner, vil jeg også mene, at det er dig selv der begår fejlen ved at sidde og blomstre og tro han sparker bolden ud. Det må være den person, der har fået en skadet spiller, som vælger om den skadede skal skiftes ud med det samme, eller ved næste spil-stop. Hvis han vurderer at han har større fordel af at fortsætte spillet med det samme ifbm frisparket fremfor at få en rask mand på banen, så må du bare følge trop, og glæde dig over kun at have 10½ spillere at kæmpe mod. Til gengæld kan du så undlade at spille bolden tilbage til ham ved et kommende spilstop. |
|
|
|
JBN
Fast mand på førsteholdet
427 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 17:05:13
|
ja det var jo så mig der spillede den kamp mod Ole, og siatautionen set fra min synsvinkel er at, jeg gik ind i menuen for at ændre opstilling for at drage fordel af at han blev en mand mindre, og opdagede så at der var en spiller skadet og var egentlig ligeglad med at få ham skiftet ind med det samme, da vi jo stadig var ligemange kampdygtige spillere på banen. og da Ole jo ikke på noget tidspunkt hjalp med at at jeg kunne få skiftet ud og heller ikke var i boldbesidelse, kan jeg ikke se hvorfor han forventer at jeg skal sparke bolden ud, men han var ikke sen til at afbryde kampen og skælde ud over manglende fairplay, se det mener jeg er mere unfair
kom endelig med tilkendgivelser for jeg vil selvfølgelig spille fair og hvis det er kotumen at man skal sparke bolden ud når man får en af sine spillere skadet så er jeg da med på den, mener det er en anden sutaution hvis man ser en af modspillerens spiller er skadet. |
|
|
|
zinky
Klubmester og topscorer
898 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 17:18:21
|
Jeg har i T3 sidste fifa udgave prøvet at folk sidder og sover... det er jo ikke normalt at knalde bolden væk hvis man har kontra ( mig der er dum, ved det godt) men jeg sendte den ud 3 gange, og da "idioten" så endelig opdager sin skade, spillede jeg bare videre, men fik så brok bagefter.. Men jeg går klart ind for fair play i turneringen. |
|
|
|
caleb22
Bold-bestyrelsen
2799 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 17:20:20
|
quote: Originally posted by JBN
ja det var jo så mig der spillede den kamp mod Ole, og siatautionen set fra min synsvinkel er at, jeg gik ind i menuen for at ændre opstilling for at drage fordel af at han blev en mand mindre, og opdagede så at der var en spiller skadet og var egentlig ligeglad med at få ham skiftet ind med det samme, da vi jo stadig var ligemange kampdygtige spillere på banen. og da Ole jo ikke på noget tidspunkt hjalp med at at jeg kunne få skiftet ud og heller ikke var i boldbesidelse, kan jeg ikke se hvorfor han forventer at jeg skal sparke bolden ud, men han var ikke sen til at afbryde kampen og skælde ud over manglende fairplay, se det mener jeg er mere unfair
kom endelig med tilkendgivelser for jeg vil selvfølgelig spille fair og hvis det er kotumen at man skal sparke bolden ud når man får en af sine spillere skadet så er jeg da med på den, mener det er en anden sutaution hvis man ser en af modspillerens spiller er skadet.
hvordan skal jeg kunne hjælpe dig med det nå jeg ikke har bolden på noget tidspunkt efter frisparket.
men jeg tager det til efter retning.
men jeg syntes stadig at jeg har ret i at få afklaret situationen nå man ahr fået noget andet banlet ind i hoved i 6 år. |
|
|
|
Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ
1145 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 17:30:42
|
Enig med Claus. Og det havde jeg været efter en flaske vin også |
|
|
|
Tem
Klubmester og topscorer
613 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 19:36:28
|
Jeg synes heller ikke der var nogen grund til, at sparke bolden ud, eftersom det jo var Jans egen spiller der var skadet. Jeg ville heller ikke have sparket ud, men bare spillet videre. Det havde selvfølgelig været anderledes, hvis det havde været Oles spiller. |
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 19:38:19
|
quote: Originally posted by Vidar Rekdal
Enig med Claus. Og det havde jeg været efter en flaske vin også
Fuldstændigt enig med Claus og Vidar,også efter en flaske hjemmebrændt,5gram i en hooka og ca 35 stks spids nøjenhat lol
|
|
|
|
birthek
Bold-bestyrelsen
4125 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 20:02:21
|
quote: Originally posted by BL
quote: Originally posted by Vidar Rekdal
Enig med Claus. Og det havde jeg været efter en flaske vin også
Fuldstændigt enig med Claus og Vidar,også efter en flaske hjemmebrændt,5gram i en hooka og ca 35 stks spids nøjenhat lol
enig ... også efter en NAB endda |
Jesper G FC Champlona ...climbing down the ladder |
|
|
caleb22
Bold-bestyrelsen
2799 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 20:39:58
|
quote: Originally posted by Tem
Jeg synes heller ikke der var nogen grund til, at sparke bolden ud, eftersom det jo var Jans egen spiller der var skadet. Jeg ville heller ikke have sparket ud, men bare spillet videre. Det havde selvfølgelig været anderledes, hvis det havde været Oles spiller.
klart tim hvis nu gjorde som jan ville det jo være hykler agtigt at brokke mig over jan havde gjort det.
jeg sparker den ud.men lad det nu liggenu vil jeg være på vagt for fremtiden. |
|
|
|
BL
Oldboys VIP champ
1542 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 20:46:04
|
quote: Originally posted by caleb22
quote: Originally posted by Tem
Jeg synes heller ikke der var nogen grund til, at sparke bolden ud, eftersom det jo var Jans egen spiller der var skadet. Jeg ville heller ikke have sparket ud, men bare spillet videre. Det havde selvfølgelig været anderledes, hvis det havde været Oles spiller.
klart tim hvis nu gjorde som jan ville det jo være hykler agtigt at brokke mig over jan havde gjort det.
jeg sparker den ud.men lad det nu liggenu vil jeg være på vagt for fremtiden.
hehehe bare spil igennem , du skal ikke være bekymret for fremtiden hehehe |
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 20:49:40
|
Ole, jeg tror læren vi skal drage af den her lille hændelse, er at det er op til den skade-ramte (hedder vist egentlig skadeslidte) part selv at bestemme om han vil afbryde kampen eller ej - det er jo trods alt ham, der har et problem på sit hold. Hvis nu der ikke bliver frispark efter skaden, eller hvis det ikke opdages ifbm replay, og du som modpart opdager det bagefter, så bør du til hver en tid sparke den ud, så den skade-ramte kan foretage sin udskiftning. Ved det efterfølgende indkast, kan den skade-ramte enten kaste bolden tilbage, og dermed acceptere 10½ mand indtil næste spilapuse, eller han kan kaste den til sig selv, og losse den ud, for at få manden skiftet ud.
Fair play er ikke noget vi skriver ned i faste regler, det er noget vi med tiden udvikler i vores debat med hinanden, og hvor alle lige giver deres ide om hvad der er fairplay og hvad der ikke er...ligesom i den her tråd |
|
|
|
GoodPeace
Oldboys VIP champ
2638 Posts |
Posted - 10 Mar 2006 : 20:54:42
|
- og hvad fanden er meningen med alle de wannabe-GP medløbere, der pludselig mener det samme som mig? Så er jeg sgu da slet ikke bitter nok, hvis jeg bare er sådan en everybody-pleaser...damn...må jeg be om en dobbelt espresso - med ekstra mokka! NU!
|
|
|
|
Topic |
|