FORSIDE NY DELTAGER? TILMELDTE SPILLERE LIGA CUPS/TIPS LADDER COMMUNITY REGLER/INFO KONTAKT DOWNLOADS

FORUM

Forum - Turneringsstruktur: Kortere sæson
Forum
Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 DMT
 Forslag til DMT
 Turneringsstruktur: Kortere sæson
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
/6

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  18:00:01  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har foreslået det her før ...

og nu gør jeg det igen ...

Synes vi skal lave en ny turneringsstruktur, hvor vi kun spiller en gang mod hver modstander...

dvs. 11 kampe pr. sæson

dermed får vi mere dynamik i DMT, færrere frameldinger og bedre indslusning af buffere ...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder

SpeZ
Klubmester og topscorer

584 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  18:11:59  Show Profile  Send SpeZ an ICQ Message  Reply with Quote
Nej tak..

Det er bedst som vi har det nu. Det er bedst at man spiller 2 gange mod hver.

Hvis man kun spiller en gang hvis det gøre det hele for tilfældigt. Så er det ikke hvordan man spiller men udelukkende om man er lotto eller ej.

Frameldingerne er jo fordi folk ikke magter at færdiggøre det de har meldt sig til, og det vil folk stadig ikke kunne. Derfor skal der gøres noget andet ved det nemlig hårdere straffe og karantæne.

Der er allerede kommet initiativer for bufferne både med supercup og subcup.

Såfremt vi kun skal spille 11 kampe, så vil det ikke være en sæson, men udelukkende en knockout turnering.

Vinder af Subcup T2 og T3 - 2006
Vinder af Superligaen T1 - 2007
Go to Top of Page

caleb22
Bold-bestyrelsen

2799 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  18:25:35  Show Profile  Visit caleb22's Homepage  Send caleb22 an ICQ Message  Click to see caleb22's MSN Messenger address  Reply with Quote
giver spez helt ret.

Det er jo derfor supercup vil blive kørt imellem sæsonerne nu fast, sammen med at der er subcup

Bare denne her gang viste det sandheden på 5 af dem der ville melde sig til, som enten ikke gad spille eller ikke gad at spille mere nå de ikke havde topplaceringer at spille for.

Næsten kun MBU har vist sig som seriøs person blandt bufferne.

Og det er jo bedre at vide det før en turnering end midt i en turnering.

Jeg holder med spez

Go to Top of Page

birthek
Bold-bestyrelsen

4125 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  18:25:45  Show Profile  Send birthek an ICQ Message  Click to see birthek's MSN Messenger address  Reply with Quote
er da ikke lotto fordi det er 11 kampe ...

og det kæmpe problem at folk giver op de sidste 3 runder fordi de har fået en dårlig start forsvinder ...

ser klart mit forslag som en ting, der vil kunne øge aktiviteten her, istedet for at vi risikerer at dø langsomt, fordi folk ikke orker en sæson der varer 3 måneder ...

mht. karantæne er det jo bare et spørgsmål om at diskutere en tilpasning til en ny sæsonstruktur ...

og nej Spez ... strengere straffe hjælper ikke - hverken her eller i the real world ... når folk vil stoppe, så stopper de, uanset om de får livstid eller ej ...

... og at der ikke er flere aktive buffere er et spørgsmål om dårlig ledelse - så her tror jeg primært Anders og jeg må tage et ansvar ...

Jesper G
FC Champlona
...climbing down the ladder
Go to Top of Page

jakob
Grusbane fejeknægt

6 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  18:36:42  Show Profile  Click to see jakob's MSN Messenger address  Reply with Quote
Det skal køres som nu, kan ikke passe folk ikke kan tage sig sammen
Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  18:39:45  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
Synes det kunne endres lidt på struktur ja.

Men til hvad ved jeg ik.

Go to Top of Page

Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ

1825 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  19:12:01  Show Profile  Visit Keyboardcowboy's Homepage  Send Keyboardcowboy an ICQ Message  Click to see Keyboardcowboy's MSN Messenger address  Reply with Quote
Der er mange muligheder....

6 hold i hver divison, man mødes 2 gange, 1 hold rykker op/ned, når vi er ved at nå sidste T "kan ikke lige regne ud hvor mange det bliver pr. sæson" så mødes de hold som har vunder superligaen gennem alle T'ere, har et hold vundet mere end en T, så får de f.eks. 1 ekstra point for hver vundende T.

Så kan man på den måde kåre årets champ.

Det giver små dynamiske divisioner, med mulighed for at nye spillere relativt hurtigt kan kæmpe sig op.

I perioden hvor hvor årets champ serie spilles, kan de resterende hold spille en eller anden cup.

Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  19:44:24  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
og jeg har snakket om at "åbne" kamp programmet så man kan spille de kampe der kan lade sig gøre i en given situation; hvor man altid har misterX ved hånden men skal spille mod misterY og alle leder efter nogen andre end dem der er på....

og vi kan holde det i alders-rækker -a og bmenneskerækker og jeg skal gidigskajeg for at gøre det nemmere at få afviklet kampe.....

Edited by - BL on 05 Mar 2007 16:54:10
Go to Top of Page

Vidar Rekdal
Oldboys VIP champ

1145 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  19:55:09  Show Profile  Send Vidar Rekdal an ICQ Message  Click to see Vidar Rekdal's MSN Messenger address  Reply with Quote
hvad med muligheden for at spille de 2 kampene mod mr.X
på en gang. 2 raske kampe også slipper man og se efter mr.X igen den T.

Go to Top of Page

BL
Oldboys VIP champ

1542 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  20:25:02  Show Profile  Send BL an ICQ Message  Click to see BL's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Vidar Rekdal

hvad med muligheden for at spille de 2 kampene mod mr.X
på en gang. 2 raske kampe også slipper man og se efter mr.X igen den T.

ja det er også en mulighed ,halve eller hele kamp-programet kunne være "åbent"

Go to Top of Page

Tv3-Luna
Fast mand på førsteholdet

302 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  20:25:18  Show Profile  Reply with Quote
Jeg holder med Jesper ialt han siger. Hans ord er min lov!

Go to Top of Page

Yasir

256 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  20:32:18  Show Profile  Send Yasir an ICQ Message  Click to see Yasir's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg synes generalt det er noget lort sådan som kampprogammer er bygget op.
For det første, så synes jeg selv, at dem som spiller i suppen har magten over de andre i DMT, og derfor får meget større mulighed for at vinde Danmarks mesterskabet her i DMT, mens andre kan vente et par t'er for at komme med i suppen og vinde det.

Det er jo bare dem som har været i DMT i et stykke tid, kan komme op til toppen, og det synes jeg ikke er rigtig.

Som det ser ud nu, så bliver 2divs. hold delt ind i grupper på 5medlemer, hvor kun 1 af dem går videre.
Det synes jeg er alt for lidt, i forhold til at chancen er 20%.

Eksempler :
Man kan før en T, starte med at dele medlemer ud i forskellige grupper, hvor den bedste så går videre og får mulighed for at vinde Suppen.

Eksempel som Keyboardcowboy også skriver synes jeg rigtig godt om.

Go to Top of Page

Ravnbrilde
Kegle-bold dreng

57 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  21:20:20  Show Profile  Click to see Ravnbrilde's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ligegyldigt hvordan man vender og drejer, strækker eller vrider turneringsformen ændrer det ikke på medlemmernes satbilitet eller "commitment". Vi er oppe imod en generation af zappere, som skrider så snart tingene ikke lige er så morsomme og interessante som da de startede.
længere karantæner hjælper heller intet - DMT er glemt så snart der tages hul på en ny underholdende aktivtet, som så igen droppes for den næste og den næste og den næste og...og der er nok at zappe rundt imellem. Så lad os ikke køre med på den vogn, men bevar tingene som de er.

Thomas Ravnkilde,
Werder Bremen
Go to Top of Page

Tem
Klubmester og topscorer

613 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  21:23:32  Show Profile  Send Tem an ICQ Message  Click to see Tem's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Yasir

For det første, så synes jeg selv, at dem som spiller i suppen har magten over de andre i DMT, og derfor får meget større mulighed for at vinde Danmarks mesterskabet her i DMT, mens andre kan vente et par t'er for at komme med i suppen og vinde det.

Det er jo bare dem som har været i DMT i et stykke tid, kan komme op til toppen, og det synes jeg ikke er rigtig.

Som det ser ud nu, så bliver 2divs. hold delt ind i grupper på 5medlemer, hvor kun 1 af dem går videre.

Eksempler :
Man kan før en T, starte med at dele medlemer ud i forskellige grupper, hvor den bedste så går videre og får mulighed for at vinde Suppen.

Du får det til at lyde som om turneringssystemet gør, at tilfældige mennesker ender i toppen. Dem, der er i suppen, er der jo ikke bare fordi de har været her i længere tid end alle andre. De er der, fordi de er gode. At der så er nogen der er bedre end dem i superligaen, som ligger i 2. division, er jo bare fordi de lige er startet.
Det tager 2-3 sæsoner, at komme i suppen (3-4, hvis du tæller buffertiden med), og det kaldes at arbejde sig op fra bunden. Hvis der er nogen, der ikke synes det er værd at bruge tid på, må de finde sig et andet sted at spille.
Der er jo ikke noget galt med systemet, der er noget galt med folks kampånd. Hvis de ikke gider at arbejde sig op fra bunden, har de ikke fortjent at være i toppen.

...bare min mening.

Go to Top of Page

Yasir

256 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  21:58:14  Show Profile  Send Yasir an ICQ Message  Click to see Yasir's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Tem

quote:
Originally posted by Yasir

Eksempler :

Du får det til at lyde som om turneringssystemet gør, at tilfældige mennesker ender i toppen. Dem, der er i suppen, er der jo ikke bare fordi de har været her i længere tid end alle andre. De er der, fordi de er gode. At der så er nogen der er bedre end dem i superligaen, som ligger i 2. division, er jo bare fordi de lige er startet.
Det tager 2-3 sæsoner, at komme i suppen (3-4, hvis du tæller buffertiden med), og det kaldes at arbejde sig op fra bunden. Hvis der er nogen, der ikke synes det er værd at bruge tid på, må de finde sig et andet sted at spille.
Der er jo ikke noget galt med systemet, der er noget galt med folks kampånd. Hvis de ikke gider at arbejde sig op fra bunden, har de ikke fortjent at være i toppen.

...bare min mening.

Ja, men når et nyt fifa spil kommer på gaden, så kan jeg ikke se en grund til folk fra sidste sæson også skulle beholde deres plads.
Jeg siger ikke det er tilfældige mennesker som ender i toppen, men det jeg mener er, at når man spiller f.eks i 2div, går der ca. 3sæsoner at rykke til toppen hvis man er god, og til den tid er der et nyt spil på gaden. Når et nyt spil kommer på gaden, ændre det spillernes kvalitet for det mindste, og andre måske er bedre.

Edited by - Yasir on 25 Feb 2007 22:00:55
Go to Top of Page

Keyboardcowboy
Oldboys VIP champ

1825 Posts

Posted - 25 Feb 2007 :  23:18:50  Show Profile  Visit Keyboardcowboy's Homepage  Send Keyboardcowboy an ICQ Message  Click to see Keyboardcowboy's MSN Messenger address  Reply with Quote
Kan godt se din pointe Yasir..... Personlig har jeg spillet 5 1/2 år i superligaen, kun afbrudt af T'ere i 1.division "fordi jeg af mærkelige årsager røg ned." andre som Jesper, Anders, Kamil har næsten spillet der ligeså længe "Anders har været i 2. og 1. div, men det er kun fordi han har været stoppet et par gange" .... min pointe er at spillene alligevel ligner hinanden så meget at når man først er blevet god, sååå hænger det sku nogenlunde ved, ellers var vi rykket ned i 2. division for længst. "Dog vil jeg pointere at det er sværer at rykke ud af superligaen end det er at rykke op."

I princippet kan jeg godt lide ide'en om at man skal kæmpe sig op, på den anden kan jeg godt se det som en fordel at det gik lidt hurtigere, derfor mit forslag.

Go to Top of Page
/6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum © 2007 DMT Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000

(c) 1998-2006 DMT - Din IP er 18.119.109.60